تیغ دو لبه نرخ ارز در صادرات و واردات

مدیر عامل شرکت دامداری تلیسه نمونه گفت: قیمت ارز یک تیغ دو لبه است که تک نرخی شدن آن باعث ایجاد تاثیرات مثبت و منفی در بازار می شود.

سید فضل الله امیر ارجمندی، مدیر عامل شرکت دامداری تلیسه نمونه در جمع خبرنگاران درخصوص برنامه هایی که در راستای توسعه شرکت برای سال 95 در نظر گرفته شده است، گفت: از برنامه های مهم شرکت تلیسه این است تا میزان تولید شیر را از 27 هزار تن شیر در سال 94 به 43 هزار تن در سال 95 برساند و لازم به ذکر است که شرکت در راستای برنامه ریزی هایی است تا بتواند تعداد دام ها اعم از دام مبدل و غیر مبدل را افزایش دهد.

وی به پروژه ای که اخیرا توسط شرکت تلیسه در دست اقدام است اشاره کرد و گفت: پروژه احداث گلخانه ای در سطح 30 هکتار مهمترین برنامه مدنظر شرکت است که در سال 98 به بهره برداری می رسد، گفتنی است که در این پروژه 30 هکتار به صورت یکجا به بهره برداری نمی رسد بلکه هر سال 5 یا 6 هکتار از آن تاسیس خواهد شد.

ارجمندی درباره تاثیر تک نرخی شدن ارز بر روند شرکت گفت: در حال حاضر بازار ارز نوسان ندارد اما تک نرخی شدن ارز در بازار با تاثیر مثبت و منفی همراه خواهد شد زیرا قیمت ارز تیغی دو لبه است، کسانی که تصمیم دارند تا نهاده های موردنظر خود را جهت تولید به کشور وارد کنند این امر منجر به بالا رفتن هزینه تمام شده تولید می شود و به ضرر آنها است اما شرکت هایی که محور فعالیت آنها بر مبنای صادرات است افزایش نرخ ارز به نفع آنها خواهد بود.

وی با بیان اینکه شرکت تلیسه عمدتا در واردات نهاده های خوراکی دام در حال فعالیت است، گفت: اکنون در صدد هستیم تا صادرات را جزو برنامه های خود قرار دهیم ونیز محصولات خود را به کشورهای آسیای جنوبی صادر کنیم، دام های شرکت تلیسه به لحاظ کیفیت و تولید از نوع بهترین دام های ایران و منطقه آسیا است.

ارجمندی گفت: صادرات گاو آبستن به خارج از کشور جزو برنامه های مدنظر شرکت است و همچنین در آینده می توانیم با راه اندازی پروژه گلخانه اقدام به صادرات سبزیجات کنیم.

مدیر عامل شرکت دامداری تلیسه نمونه در پاسخ به سوال خبرنگار ایسکانیوز مبنی بر نقش دولت در بهبود تولید و صادرات محصولات دامی و کشاورزی گفت: دولت در زمان وضع قوانین و بخشنامه محدودیت هایی را برای شرکت ها ایجاد می کند که اگر دولت کمتر به امر تولید و صادرات ورود کند به طور قطع برخی از موانع از بین خواهد رفت.

601/401

کد خبر: 669798

وب گردی

وب گردی