محصص: لیگ برتر ایران شباهات زیادی به لیگ برتر انگلیس دارد!

رئیس کمیته فنی و توصعه فدراسیون فوتبال گفت: پیش بینی من برای لیگ امسال مانند لیگ برتر انگلیس که شاهد شگفتی در آن بودیم.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، مرتضی محصص رئیس کمیته فنی و توسعه درباره عملکرد تیم ملی جوانان در تورنمنت قزاقستان گفت: از لحاظ کسب تجربه حضور در این تورنمنت بسیار مفید و موثر بود. همانطور که می دانید در این ره سنی واقعا پیش بینی بازیها بسیار سخت است. چرا که شرایط روحی بازیکنان بازی به بازی متفاوت تر خواهد بود و عواملی نظیر جو ورزشگاه، شرایط موجود در یک کشور، عملکرد تیم، برد و باخت تاثیر بسزایی بر روحیه آنها می گذارد. معتقدم آموزش، کار کردن و تربیت بازیکنان در رده های سنی پایه مخصوصا نوجوانان بسیار سخت است.


وی ادامه داد: اما با توجه به ساختار خوبی که برای نوجوانان در چند ماه اخیر به وجود آمده و با تغییر کادر فنی، بازیکنان صاحب انگیزه دو چندان شده اند. من هنوز فیلم بازی های تورنمنت قزاقستان را مشاهده نکرده ام اما مرتبا با سرپرست کمیته جوانان که در این سفر حضور داشت، عملکرد ملی پوشان را بازی به بازی ارزیابی و آنالیز می کردیم. فکر می کنم سفر بسیار آموزنده ای برای بازیکنان و کادر فنی بود. چرا که ملی پوشان در این تورنمنت تجربه بسیار خوبی کسب کردند و کادر فنی نیز به مشکلات فنی و نقاط ضعف و قوت تیم پی برد.


رئیس کمیته فنی و توسعه فوتبال ادامه داد: شکست برابر تاجیکستان یک درس بزرگ برای بازیکنان بود. درست است که در این دیدار با مهره های اصلی خود به میدان نرفتیم اما بازیکنان ذخیره با انگیزه ای که داشتند بازی فیزیکی را از خود به نمایش گذاشتند. با توجه به اینکه در مرحله نهایی رقابتهای قهرمانی آسیا و در هند با عربستان، امارات و کشور میزبان مسابقه داریم، کار سختی را پیش روی خود داشته و باید با دقت و برنامه ریزی پیش رویم. تیم هند، امارات و حتی عربستان در بخش پایه بسیار قوی و خطرناک هستند.


وی در ادامه از حضور ملی پوشان در عمان و برگزاری دو دیدار دوستانه با تیم ملی نوجوانان این کشور خبر داد و گفت: ملی پوشان دو بازی برابر عمان خواهند داشت که بدون شک این دیدارهای تدارکاتی به آمادگی بازیکنان کمک بسزایی می کند. با توجه به اینکه وسعت و جمعیت کشور عمان اندک است فوتبال بسیار خوب و قوی دارد و فدراسیون این کشور از مربیان فرانسوی در فوتبال پایه استفاده می کند و عملکردش نیز موفق است. تیم ملی نوجوانان برنامه مدون و خوبی را پیش روی خود دارد و قرار است قبل از سفر به هند در جزیره کیش اردوی تدارکاتی داشته باشد. همانطور که در بالا اشاره کردم، دیدارهای بسیار سختی نوجوانان در پیش دارند و بدون شک مسائل روحی و روانی، شادابی، اعتماد به نفس و تجربه می تواند برگ برنده برای هر تیمی باشد.


کارشناس فوتبال درباره برگزاری 4 هفته از رقابت های لیگ برتر و عملکرد تیم ها گفت: مربیان تیم ها با آگاهی و تسلط بیشتری فعالیت خود را آغاز کردند. گل های زیاد در بازیهای لیگ برتر دلیل خوبی یا بدی و یا حتی کیفیت بالای مسابقات نیست. فوتبال ایران اکنون با تعادل مسیر خود را طی می کند و روز به روز شاهد بازی فوتبال بهتری از تیم ها هستیم. 20 روز تعطیلی لیگ برتر به تیم هایی نظیر سپاهان و استقلال کمک بسزایی می کند و سرمربیان و مربیان فرصتی به دست می آورند تا به بازسازی تیم خود بپردازند.


وی در پایان گفت: پیش بینی من برای لیگ امسال مانند لیگ برتر انگلیس که شاهد شگفتی در آن بودیم، است. ماشین سازی تیمی است که از رقابتهای لیگ یک به برتر صعود کرده و حتی پرسپولیس، تراکتورسازی، صنعت نفت آبادان، سایپا، ذوب آهن و سیاه جامگان نیز عملکردهای بیسار خوبی داشته اند. اما نمی دانیم کدامیک قهرمان هستند. فکر می کنم باید با برنامه پیش رویم تا به موفقیت برسیم.

/601604

کد خبر: 669921

وب گردی

وب گردی