هاشمی:  برای ۲۸ میلیون نفر پزشک خانواده داریم/اختصاص ۴۰ میلیارد تومان برای اتمام بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی یاسوج

وزیر بهداشت از اختصاص ۴۰ میلیارد تومان برای اتمام بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی یاسوج خبر داد و ابراز امیدواری کرد این بیمارستان در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری برسد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از وبدا، دکتر سید حسن هاشمی شب گذشته در دیدار با اعضای هیئت علمی و مدیران دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن قدردانی از رئیس و مدیران این دانشگاه، گفت: ما منکر عدم وجود نقص در مدیریت مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد نیستیم اما باید وضعیت این دانشگاه را با قبل مقایسه کنیم تا به روند بهبود اوضاع پی ببریم و تنها در این صورت می‌توانیم به مدیران این دانشگاه نمره دهیم.

یک بار دیگر به کهگیلویه و بویراحمد سفر می‌کنم

او افزود: امیدوارم دیدار با اعضای هیئت علمی و مدیران دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد به این جلسه ختم نشده و بتوانم در همین دولت یک بار دیگر در میان شما حضور پیدا کنم.

دکتر هاشمی با بیان اینکه در این نشست فرصت پرداختن به اقدامات گسترده‌ای که در سال‌های اخیر در حوزه سلامت انجام شد وجود ندارد، اعلام کرد: در رابطه با مشکل کمبود فضاهای فیزیکی، هیچ اعتباری در سال‌های گذشته برای ساخت دانشکده، بخش درمانی و غیره اختصاص داده نشده است.
او با اشاره به اختصاص ۱۰ درصد اعتبارات هدفمندی یارانه‌ها به طرح تحول سلامت، گفت: این اعتبارات گاهی به صورت کامل هم تخصیص داده نمی‎شود و در اعتبارات تخصیص داده شده نیز برای فضاهای آموزشی اعتباری در نظر گرفته نمی‌شود.
وزیر بهداشت عنوان کرد: دولت در ابتدای شروع به کار، میزان اعتبار لازم برای اتمام پروژه‌های عمرانی کشور را ۵۰۰ هزار میلیارد تومان برآورد کرده بود، در حالی که بودجه کشور حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان بود.

دکتر هاشمی میزان کل بودجه عمرانی کشور را حدود ۱۰ تا ۱۵ هزار میلیارد تومان دانست و گفت: دولت برآورد کرد که با این بودجه حدود۳۰ تا ۴۰ سال زمان برای اتمام این پروژه‎ها مورد نیاز است و در حوزه وزارت بهداشت نیز با این بودجه اتمام پروژه‌ها ۳۰ سال زمان نیاز داشت.

او ادامه داد: با این شرایط دولت تصمیم گرفت هیچ پروژه جدیدی تعریف نکرده و اهتمام خود را برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام به کار گیرد.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه وزارت بهداشت را با ۴۶۰ هزار نفر نیروی کار تحویل گرفتیم، تاکید کرد: از این تعداد باید حقوق ۱۰۰ هزار نفر راخودمان پرداخت می‌کردیم.

اجازه تبدیل وضعیت و استخدام نیروها را نداریم
او با بیان اینکه اجازه تبدیل وضعیت و استخدام حتی یک نفر از نیروهای قراردادی‌ دانشگاه‌های علوم پزشکی را نداریم، گفت: از ابتدای شروع کار وزارت بهداشت در دولت جدید حدود ۲۳ هزار پرستار بازنشسته شدند که طبق قانون به ازای هر یک نفر که شغل مفید دارد باید یک نفر استخدام شود، این در حالی است که برای این موضوع هنوز نتوانستیم مجوز جایگزینی بگیریم.

وزیر بهداشت افزود: در صورتیکه نیروهای قرارداری یا شرکتی تبدیل وضعیت شده و استخدام شوند دانشگاه‌های علوم پزشکی وضعیت بهتری پیدا کرده و پولی که هزینه پرداخت حقوق این نیروها می‌شود برای احداث فضاهای فیزیکی هزینه می‌شود.

دکتر هاشمی با اشاره به اینکه حدود ۵۰ درصد از پرسنل دانشگاه علوم پزشکی از محل درآمدهای این دانشگاه پرداخت می‌شود، اعلام کرد: اگر این مشکل حل شود این پول را هزینه ساخت و ساز و توسعه زیرساخت های حوزه سلامت می‌کنیم.

اختصاص ۴۰ میلیارد تومان برای اتمام بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی یاسوج
وی از اختصاص۴۰ میلیارد تومان برای اتمام بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی یاسوج خبر داد و ابراز امیدواری کرد این بیمارستان در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری برسد.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه تاکنون حدود یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تجهیزات به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور تحویل داده‌ایم گفت: اتفاق مهمی که در این استان رخ داد این بود که تراز دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد برای نخستین بار مثبت شد در حالی که در گذشته همواره تراز این دانشگاه منفی بوده است.
وزیر بهداشت به خدمات خوب دولت یازدهم در حوزه سلامت اشاره دکرد و گفت: قانون همگانی شدن بیمه که سال‌های زیادی به صورت یک مصوبه مانده بود در دولت یازدهم اجرایی شد و به این ترتیب پرداخت‌ها از جیب مردم در این حوزه به نحو چشمگیری کاهش یافت.
دکتر هاشمی تاکید کرد: تجهیزات لازم در دانشکده‌های دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در اسرع وقت تأمین می‌شود.
او با اشاره به اینکه در مورد طرح پزشک خانواده اقدامات خوبی در این دولت انجام شد، تاکید کرد: این طرح حدود ۱۲ سال است که شروع شده، اما در سال‌های گذشته زیرساخت‌های لازم برای اجرای این طرح فراهم نبود.

دکتر هاشمی با بیان اینکه در حال حاضر برای ۲۸ میلیون نفر در کشور پزشک خانواده داریم، گفت: اجرای طرح پزشک خانواده نیازمند زیرساخت‌های لازم است و در قالب یک برنامه ۱۰تا ۱۵ ساله امکان‌پذیر است.
وزیر بهداشت احداث ۲ هزار و ۵۰۰ خانه بهداشت جدید را از دیگر خدمات دولت یازدهم در حوزه سلامت عنوان و بیان کرد: به ازای هر ۲ هزار و ۵۰۰ نفر نیز یک پایگاه ساختیم که خدمات بهداشتی خوبی در این مراکز ارائه می‌شود.

احداث ۶ هزار مطب جدید تا پایان سال ۹۵
دکتر هاشمی همچنین از احداث و تحویل ۶ هزار مطب جدید در قالب کلینیک ویژه تا پایان امسال خبر داد.
او با اشاره به اینکه در این استان به ازای هر یک هزار نفر یک تخت بیمارستانی داریم، تاکید کرد: متوسط تخت بیمارستانی در کشور۱٫۷ است و اگربیمارستان‌های در حال احداث این استان به اتمام رسیده و تحویل داده شوند تعداد تخت بیمارستانی استان به متوسط کشوری نزدیک می‌شود.
وزیر بهداشت در مورد طرح تحول نظام سلامت گفت: به گفته رئیس‌جمهور طبق نظر‌سنجی‌ها، طرح تحول نظام سلامت برترین طرح دولت یازدهم از نظر مردم لقب گرفته است.

20106

کد خبر: 669923

وب گردی

وب گردی