طه هاشمی: مخالفان دانشگاه آزاد اسلامی، مخالف رشد و توسعه علمی کشور هستند

جشن دانش آموختگی دانشجویان کارشناسی واحد علوم و تحقیقات با حضور معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی و معاونین واحد علوم و تحقیقات، جمعی از فارغ التحصیلان و خانواده هایشان برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام و المسلمین دکتر طه هاشمی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در جشن دانش آموختگی دانشجویان کارشناسی این واحد ضمن تبریک میلاد با سعادت امام رضا (ع) و دانش آموختگی دانشجویان واحد علوم و تحقیقات ،با بیان اینکه از همان بدو تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی، عده ای با آن مخالف بوده اند ، گفت: قبل از انقلاب اسلامی به واسطه کمبود دانشگاه ها، عده زیادی که توان مالی ادامه تحصیل در خارج از کشور را نداشتند، از ورود به دانشگاه باز می ماندند. پس از انقلاب اسلامی نیز از آنجایی که دانشگاه های دولتی پاسخگوی متقاضیان زیاد ادامه تحصیل در کشور نبودند با درایت آیت الله هاشمی رفسنجانی و حمایت بنیانگذار کبیرانقلاب، آنهم در اوج جنگ تحمیلی،دانشگاه آزاد اسلامی بدون وابستگی و کمک های دولتی راه اندازی شد.

وی با اشاره به اینکه امروز دانشگاه آزاد اسلامی بیش از 40 درصد از بار آموزش عالی کشور را برعهده دارد، تصریح کرد: این مجموعه دانشگاهی از بدو تأسیس آن بدون هیچگونه کمک مالی توانسته در عرصه پیشرفت علمی و پژوهشی کشور با تربیت متخصصان و کارشناسان زبده عملکرد مناسبی داشته است.

دکتر طه هاشمی با بیان اینکه معتقدم مخالفان دانشگاه آزاد اسلامی درحقیقت مخالف رشد و پیشرفت علمی ایران هستند، گفت: متأسفانه در دولت گذشته مخالفین دانشگاه آزاد اسلامی با گسترش بی رویه برخی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی جدیدالتاسیس به دنبال تخریب این دانشگاه بوده اند و550 هزار صندلی خالی در مقاطع کاردانی و کارشناسی در دانشگاه آزاد ثمره تلاش آنها بوده است. البته با تلاش های صورت گرفته هم اکنون دانشگاه آزاد در عرصه تحصیلات تکمیلی عملکرد بسیار مناسبی و بخش بزرگی از بار آموزشی کشور دراین حوزه را برعهده گرفته است .

وی خطاب به دانش آموختگان گفت: حال که وارد مقطع جدیدی از زندگی خود شده اید، امیدوارم با تلاش و بهره گیری از علم و دانشی که فرا گرفته اید در مسیر زندگی موفق باشید.

وی خطاب به این دانش آموختگان ادامه داد: همواره در تمامی مراحل زندگی خود اعتقاد به خداوند یکتا و معنویات را فراموش نکنید. کسانی که به خداوند اعتقاد راستین دارند در برابر ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی و فرهنگی و ... مقاومتر و آرام تر از دیگران هستند.

دکتر طه هاشمی با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) ادامه داد: ایشان اعتقاد به پروردگار یکتا و نفی خدایان دروغین و متفاوت را یک دژ و امکانی دانسته اند که با ورود به آن هیچگاه به سمت انحرافات سوق پیدا نخواهیم کرد.

وی افزود: نباید کم و کاستی و عملکرد نامناسب برخی از مسئولین را به پای دین گذاشت .

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: به شما دانش آموختگان توصیه می کنم با اتمام دوران تحصیل خود به هیچ عنوان متوقف نشوید و همواره به دنبال ارتقاء و توسعه علمی و تحقیقاتی خود باشید.

20101

کد خبر: 669977

وب گردی

وب گردی