رضازاده: کیانوش کاری کرد کارستان/ مرادی هم می توانست رکورد شکنی کند

رئیس سابق فدارسیون وزنه برداری گفت: کیانوش رستمی در المپیک ریو با شکستن رکورد جهان و المپیک کاری کرد کارستان، طلای او بسیار مرا خوشحال کرد. 

حسین رضا زاده در گفت و گو با ایسکانیوز در خصوص رکورد شکنی کیانوش رستمی و کسب مدال طلا در المپیک گفت: کیانوش رستمی در این دوره از رقابت ها در وزن 85 کیلوگرم دو رقیب چینی و روسی بسیار قدرتمندی داشت، اما با توجه به تمرینات زیاد و آمادگی بالای که داشت موفق شد رکوردشکنی کند. رستمی وزنه ای را بلند کرد که هم طلای المپیک و هم رکورد المپیک و جهان را به نام خود ثبت کند.

وی افزود: المپیک یکی از بزرگ ترین میدان های رقابت در دنیا است، اسم المپیک استرس خاصی را به بعضی ها وارد می کند؛ المپیک نه تنها مهم ترین رویداد ورزشی جهان است بلکه یک فرصت استثنایی برای ورزشکاران است تا بدرخشند و رکورد های دنیا را به نام خود ثبت کنند. دقیقاً همین کاری که رستمی انجام داد، هم مدال طلای المپیک را مال خود کرد و هم رکورد دنیارا در دستان خود گرفت.

رئیس سابق فدراسیون وزنه برداری با اشاره به رکورد شکنی کیانوش رستمی اظهار داشت: کیانوش از این به بعد کار سختی را در رقابت های بین المللی خواهد داشت چرا که باید همیشه آماده باشد و با تمام قوا در مسابقات حاضر شود تا بتواند رکورد خود را حفظ کند و یا حتی آن را ارتقا ببخشد. درست است همه چیز یک ورزشکار به روز مسابقات بستگی دارد اما دلیلی برای آماده نبودن رستمی برای مسابقات آتی وجود ندارد.او باید برای همیشه در وزن خود بهترین و آماده ترین وزنه بردار در جهان باشد.

وی تصریح کرد: مدال طلای شهاب مرادی نیز بسیار با ارزش است، او هم مانند کیانوش میتوانست با دقت زیاد رکورد وزن 94 کیلوگرم بشکند. مرادی در وزن خود چندان رقیب سرسختی نداشت و به راحتی توانست مدال طلا را از آن خود کند.

حسین رضا زاده در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم بهداد سلیمی نیز در فوق سنگین موفق به کسب مدال طلای المپیک شود و مصدومیت وی در روز مسابقات او را اذیت نکند تا بتواند هرچه راحت تر به مصاف رقبای خود برود. بهداد سلیمی دو رقیب بسیار جدی دارد که باید با هوشیاری کامل بر حریفان خود مسلط شود و مدال طلای فوق سنگین را مال خود کند.

/601402

کد خبر: 669979

وب گردی

وب گردی