تشکیل فراکسیون بازار سرمایه در مجلس دهم

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تشکیل فراکسیون بازار سرمایه در دستور کار جمعی از نمایندگان مجلس در دوره دهم است، گفت: باید از ظرفیت نمایندگان اقتصادی در جهت پیشبرد اهداف بازار سرمایه و بهبود شرایط اقتصادی کشور استفاده کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خانه ملت، محمد رضا پور ابراهیمی داورانی در گفت‌ وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به لزوم تجدیدنظر در قوانین موجود در حوزه سازمان بورس اوراق بهادار گفت: به مسئولین سازمان بورس پیشنهاد می‌شود که قوانینی که در سال‌های گذشته تصویب و نیازمند تغییرات است را با ارائه پیشنهاد جایگزین به کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ارائه دهند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری نشست مشترک با محمدی رئیس جدید سازمان بورس و ارواق بهادار افزود: در این جلسه در خصوص مسائل و مشکلات بازار سرمایه رایزنی هایی انجام شد.

پور ابراهیمی داورانی ضمن اشاره به بررسی برنامه ششم توسعه در مجلس شورای اسلامی و لزوم ارائه پیشنهاد توسط مجموعه بورس‌ها، ارکان بازار سرمایه، نهادهای مالی، کانون نهادهای سرمایه گذاری دانست و گفت: مواردی که می‌توان به عنوان احکام برنامه مطرح شود، می‌تواند از سوی این مجموعه‌ها جهت بررسی و طرح در مجلس شورای اسلامی، به کمسیون اقتصادی مجلس مجلس ارائه گردد.

وی در خصوص موضوع ماده 241 قانون تجارت ضمن اشاره به لزوم اصلاح این ماده از قانون تجارت خاطر نشان کرد: در این خصوص منتظر پیشنهادات سازمان بورس هستم تا با پیگیری از طریق کمیسیون اقتصادی مجلس ابهامات موجود در خصوص نقل و انتقالات سهام و سایر مشکلات این ماده از قانون مرتفع گردد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: ما درصدد هستیم اصلاح ماده 241 قانون تجارت را به صورت طرح دوفوریتی و یا استفساریه در صحن علنی مجلس مطرح کنیم.

پور ابراهیمی داورانی با بیان اینکه تشکیل فراکسیون بازار سرمایه در دستور کار جمعی از نمایندگان مجلس در دوره دهم است، افزود: در مجلس دهم نمایندگان صاحب نظر و متخصص در بازار سرمایه حضور دارند و بایستی از این ظرفیت در جهت پیشبرد اهداف بازار سرمایه و بهبود شرایط اقتصادی کشور استفاده کرد.

202/201

کد خبر: 670033

وب گردی

وب گردی