در جلسه مجمع نمایندگان استان تهران با حضورعارف و استاندار تهران چه گذشت؟

جلسه مجمع نمایندگان استان تهران با حضور محمدرضا عارف و حسین هاشمی استاندار تهران برگزار و بر رفع مشکلات تهران تاکید شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، محمدرضا عارف رئیس مجمع نمایندگان تهران روز دوشنبه درمجمع نمایندگان استان تهران که با حضور استاندار تهران، معاونانش و جمعی از نمایندگان تهران برگزار شد، گفت: مردم تهران مطالبات زیادی دارند که نمایندگان تهران باید به طور خاص به مطالبات مردم پاسخگو باشند.
وی افزود: ماعلاقه مند بودیم که موضوعات مربوط به تهران و شهرستان های وابسته به آن در یک مجمع پیگیری و در این راستا پیشنهاد نیز ارائه شده است که همه شهرستان ها و تهران مشکلاتش در مجمع استان تهران بررسی شود ولی برخی نمایندگان معتقد بودند که از گذشته اینگونه بوده که مجمع تهران با شهرستان های استان تهران متفاوت باشد ولی در موارد مشترک با هم جلساتی را برگزار کنند.
عارف ادامه داد: بنابراین مقررشده است که درموضوعاتی که مربوط به مسائل استان تهران و شهرستان های اطراف است جلسات مشترکی برگزار شود و طرفین برای رفع مشکلات تلاش کنند.
رئیس فراکسیون امید مجلس با تاکید بر اینکه ما باید برای تهران اولویت هایی را درنظر داشته باشیم، گفت: اولویت بندی در مجلس برای مردم تهران از مطالبات مهم مردم این استان است زیرا مردم تهران با مشکلات زیادی مواجه هستند.
وی یکی از مهمترین مشکلات استان تهران را وجود بافت فرسوده دانست و اظهارکرد: نیاز است که نمایندگان در این راستا و برای حل این مشکل تلاش کنند.
عارف از دیگر مشکلات مردم تهران را موضوع اشتغال و مسکن مردم دانست و گفت: ما تلاش داریم در این مجمع برای حل مشکلات مردم تلاش کنیم.
وی بیان کرد: مجلس شورای اسلامی هم اکنون در حال بررسی لایحه برنامه ششم توسعه است امیدواریم بتوانیم در این لایحه برای حل مشکلات مردم تهران تلاش کنیم. در این راستا کارگروه های تخصصی برای پیگیری مشکلات مردم در این مجمع تشکیل شده است.

فعالیت های احزاب و تشکل های رسمی و قانونی در تهران نیاز به مجوز ندارد
حسین هاشمی استاندارتهران نیز در این جلسه گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی وظیفه سنگینی را بر عهده دارند.
وی در این جلسه خطاب به نمایندگان گفت: نمایندگان مسئولیت سنگینی بر عهده دارند و حل مشکل مردم از مهمترین اولویت کاری آنان است.
استاندار تهران افزود: بنده در گذشته نماینده مجلس بودم از این رو معتقدم که نمایندگان تهران و شهرستان های آن می توانند با اقداماتشان برای حل مشکلات این استان تلاش کنند.
وی تاکید کرد: استان تهران امروز به عنوان پیشانی نظام شناخته شده است و ما باید با بودجه ناچیزی که داریم برای حل مشکلات این استان تلاش کنیم.
هاشمی با اشاره به اینکه امروز شرایط آلودگی هوا به عنوان مهمترین معضل استان تهران نسبت به گذشته وضعیت بهتری پیدا کرده است، اظهار داشت: در این راستا ما تلاش های خود را کرده ایم تا وضعیت هوا را بهبود بخشیم در این راستا جایگزینی بنزین یورو4 به ما کمک بسزایی کرد.
وی ادامه داد: در حال حاضر 100 هزار خودرو فرسوده با عمر بیش از 20 سال در استان تهران داریم که باید برای آن جایگزین در نظر بگیریم.
هاشمی یادآور شد: در گذشته دو منطقه چهار و پنج تهران مشکل تامین آب شرب داشتند اما امروز این مشکل حل شده و هیچ دغدغه ای به لحاظ تامین کیفیت آب شرب در تهران وجود ندارد.
وی اظهار داشت: امروز با افتخار می گویم ما در تهران و شهرهای اطراف آن مشکل آب شرب نداریم.
استاندار تهران بیان کرد: درخصوص مدیریت در کمیت و کیفیت آب اقدامات اساسی صورت گرفته است هر چند که برای تامین بهتر آب شرب استان تهران باید نزدیک به هزار و 400 تا هزار و 600 میلیون متر مکعب آب در سد لار ذخیره شود که مجلس باید در این باره راهکاری را بسنجند.
هاشمی توضیح داد: درگذشته فاضلاب تهران رها بود ولی طی چند سال گذشته تصفیه خانه های بسیاری برای فاضلاب در استان تهران افتتاح شده است که در حل مشکلات مردم استان تاثیرگذار بوده است.
وی تاکید کرد: برای جلوگیری از آبیاری محصولات صیفی درجنوب تهران نیز اقدامات خوبی انجام شده و در این راستا ما شاهد بودیم که نزدیک هفت هکتار زمین امسال توسط فاضلاب آبیاری می شد که تخریب شد.
استاندارتهران با اشاره به جمع آوری هشت هزار و 500 نفر از معتادان گفت: در این راستا مکان مناسبی برای نگهداری معتادان در نظر گرفته شده است. در این زمینه خیرین باید به ما کمک کنند و ما تقاضا داریم که اتاق بازرگانی و اصناف نیز وارد عمل شوند تا پاکسازی از حضور معتادان در سطح شهر انجام شود.
وی درمورد فعالیت احزاب و تشکل های قانونی در استان تهران گفت: فعالیت این تشکل ها نیاز به مجوز ندارد و ما تنها می خواهیم که به ما اطلاع دهند تا به لحاظ امنیتی اقدامات خوبی انجام شود.
علیرضا محجوب نماینده مردم تهران در این نشست گفت: متاسفانه امروز استان تهران با مشکلات زیادی مواجه است که یکی از این مشکلات فعالیت متکدیانی است که درآمدهای میلیونی دارند همین موضوع باعث شده است که فعالیت کودکان کار در سطح شهر افزایش یابد.
وی افزود: حمل و فروش مواد مخدر توسط کودکان نیز یکی از معضلاتی است که باید به آن پرداخته شود.
مصطفی کواکبیان یکی دیگر از نمایندگان تهران در مجلس اظهار داشت: استان تهران با معضل حضور معتادین زیاد مواجه است و نیاز داریم که استانداری اقدامات قابل توجهی در این راستا انجام دهد.
پروانه معافی نماینده دیگر تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: متاسفانه ما رشد بی رویه جمعیت در مناطق چهار و 22 را داریم و با توجه به اینکه طبق مصوبه هیات دولت در سال 84 جمعیت پذیری استان تهران هفت میلیون نفر بوده اما رشد بی رویه مشکلات زیادی به وجود آورده که این یک کشتار است.
وی توضیح داد: باید پیگیری پروژه های آب و فاضلات استان تهران در دستور کار قرار گیرد که این یکی از معضلات بزرگ تهران است.
علیرضا رحیمی یکی دیگر از نمایندگان تهران در مجلس عنوان داشت: در جهت حفظ کرامت مردم باید نظارت بر کلانتری ها و برخورد با ارباب رجوع انجام شود در این راستا ما باید راه حل های دیگری را در برخورد با بعضی مسائل در جامعه جدای از پلیس امنیت اخلاقی در نظر گیریم.
سهیلا جلودارزاده یکی از نمایندگان تهران نیز در این جلسه با انتقاد از شرایط تاسفبار شهرستان ری اضافه کرد: در این شهرستان مهاجران افغان زیادی وجود دارد که باید به این مهاجرت ها رسیدگی شود.
وی با اشاره به اینکه آلودگی های زیست محیطی باعث شده که کودکان ناقص در تهران متولد شوند، گفت: باید برای حل این معضل تلاش شود.
محمدعلی وکیلی یکی دیگر از نمایندگان تهران در این جلسه اظهار کرد: متاسفانه برخی ازمناطق استان تهران از گاز بی بهره هستند، همچنین ما شاهدیم مدارسی بالای 100 سال قدمت دارند از این رو لازم است که اقدام جدی در راستای حل این مشکلات دیده شود.
محمود صادقی یکی دیگر از نمایندگان تهران نیز در این جلسه افزود: درخصوص آزادی برگزاری میتینگ ها و تجمعات باید مشخص شود که استانداری از چه میزان اختیاراتی برخوردار است.

202/201

کد خبر: 670133

وب گردی

وب گردی