ترامپ: مسلمانان  بایددر بدو ورود به آمریکا غربالگری شوند

«دونالد ترامپ»‌ تأکید کرد که در صورت راه یافتن به کاخ سفید محدودیت‌های ورود مهاجران از کشورهای اسلامی به آمریکا را تشدید خواهد کرد به طوری‌ که حتی اتباع برخی کشورهای خاص اصلا حق ورود به آمریکا را نخواهند داشت.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، «دونالد ترامپ» کاندیدای حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سخنرانی بسیار مهم خود در روز دوشنبه درباره «مبارزه با تروریسم» به موضوع «غربالگری شدید» مهاجرانی که به دنبال ورود به آمریکا هستند پرداخت و متعهد شد تا به هر طریق ممکن مانع از ورود کسانی به آمریکا شود که به گروه‌های افراط‌گرا ابراز همبستگی می‌کنند و به «ارزش‌های آمریکایی احترام نمی‌گذارند».

بنا بر گزارش شبکه «بی بی سی»، ترامپ در این سخنرانی مهم در اوهایو به ارائه رویکرد سیاست خارجی و طرح‌هایش برای مبارزه با افراط‌گرایی اسلامی پرداخت و از برنامه‌ای که برای اعمال بازرسی‌های جدید در هنگام ورود افراد به داخل آمریکا در سر دارد خبر داد.

بر اساس طرحی که ترامپ در سر دارد، افرادی که مایل به ورود به داخل آمریکا هستند باید بازجویی‌هایی را درباره درک خود از ارزش‌های لیبرال غربی پشت سر بگذارند.

ترامپ در این سخنرانی تأکید کرد که شهروندان برخی کشورها اصلا قرار نیست ویزای ورود به آمریکا را دریافت کنند اما به طور مشخص نگفت که اینها کدام کشورها هستند.

کاندیدای حزب جمهوریخواه رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در این سخنرانی ادعاهای گذشته را در خصوص اینکه «هیلاری کلینتون» رقیب انتخاباتی‌اش گروه تروریستی داعش را تأسیس کرده، مطرح نکرد اما گفت که داعش نتیجه مستقیم سیاستهای باراک اوباما، رئیس جمهور فعلی آمریکا است.

ترامپ گفت که کلینتون «بنیه و استقامت فیزیکی و ذهنی» برای مقابله با داعش را ندارد اما متعهد شد که نابودی گروه تروریستی داعش بخش مهمی از سیاست خارجی وی در سال‌های آینده باشد. وی علاوه براین تأکید کرد که حاضر است با هر کشوری که این هدف مشترک را داشته باشد - بویژه روسیه - طرح شراکت بریزد.

وی تصریح کرد: «هر کشوری که این هدف مشترک را داشته باشد متحد ماست و در شرایطی که ما نمی‌توانیم دوستان خود را گزینش کنیم، چاره‌ای نیز جز پذیرش دشمنان خود نداریم».

کاندیدای جمهوریخواهان در رقابت‌های ریاست‌جمهوری آمریکا همچنین وعده داد در صورت انتخاب شدن برای ریاست کاخ سفید، این اقدامات را نیز صورت دهد:

* پذیرش مهاجران از کشورهایی که در آنها تروریسم بسیار گسترده است و غربالگری بسیار ضعیف، متوقف کند.

* با تمام کشورهایی که با تروریسم مبارزه می‌کنند، اتحاد تشکیل دهد.

* یک آزمون ایدئولوژیک برای مهاجرانی که به مرزهای آمریکا می‌رسد، طراحی و اجرا کند.

* کاری کند که زندان گوانتانامو به فعالیت خود ادامه دهد.

* یک کمیسیون برای تحقیق در خصوص تهدیدات تروریستی اسلامی ایجاد و راه‌اندازی کند.

* با ناتو همکاری کند، اگرچه قبلا این پیمان نظامی را «بلااستفاده» توصیف کرده بود.

دونالد ترامپ علاوه براین درباره ایران نیز گفت: نمی‌توان با کشوری مثل ایران که از تروریسم حمایت میکند بر سر پرونده هسته ای آن توافق کرد.

وی افزود: پول‌هایی که ایران از باراک اوباما دریافت کرده است برای عملیات تروریستی سرمایه گذاری شده است. ایران کشوری است که برای ناامنی خاورمیانه از تروریسم حمایت مالی می‌کند.

ترامپ گفت: «ایران که بزرگترین کشور حامی تروریسم است، اکنون به 150 میلیارد دلار پول نقد که آمریکا آن را آزاد کرده، به علاوه 400 میلیون دلار باج دست پیدا کرده است. بدتر از همه، توافق هسته ای، ایران که کشور پیشرو در حمایت از تروریسم رادیکال اسلامی است را در مسیر دستیابی به سلاح اتمی قرار داده است.»

وی همچنین دولت اوباما را متهم کرد که ایران را در موضع قدرت در جهان و در خاورمیانه قرار داده است.

ترامپ در بخش دیگری از اظهاراتش گفت که در صورت راهیابی به کاخ سفید دولت تحت امرش عملیات مشترک اطلاعاتی و نظامی برای مقابله با گروههای تروریستی خواهد داشت.

300300

کد خبر: 670172

وب گردی

وب گردی