راهنمای عملی انتخاب رشته کنکور منتشر شد/ انتخاب رشته ۵۶ هزار نفر

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: یکی از اهداف ما ساده سازی شرکت در مراحل آزمون سراسری از ثبت نام تا انتخاب رشته است و به همین منظور راهنمای عملی انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۵ را منتشر کردیم.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، حسین توکلی افزود: این راهنمای عملی در کنار دفترچه­ ها و اطلاعیه­ های رسمی، دفترچه­ های کاربردی و ویژه­ نامه­ های راهنما برای استفاده داوطلبان و خانواده ­ها تهیه شده است.

وی افزود: با استفاده از این راهنمای عملی، هر داوطلب بدون کمک دیگران و به راحتی می­ تواند انتخاب رشته خود را انجام دهد. در این راهنما جنبه­ های کاربردی قوانین و مقررات انتخاب رشته، طوری توضیح داده شده است که توجه به آنها می­ تواند احتمال قبولی در رشته دلخواه را افزایش یابد.

توکلی خاطرنشان کرد: اینکه کارنامه آزمون سراسری، چه اطلاعاتی به ما می­ دهد، داوطلب چگونه رشته ­ها را انتخاب کند و یا چگونه برای انتخاب رشته­ های بدون آزمون(بر اساس سوابق تحصیلی) اقدام کند در این دفترچه راهنما درج شده است.

وی اضافه کرد: همچنین در این راهنما، مقررات انتخاب رشته، بعضی از شرایط آزمون سراسری که برای انتخاب رشته مهم است و همچنین آشنایی با سهمیه­ های مختلف در آزمون سراسری نیز منتشر شده است.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: بسیاری از داوطلبان با زیرگروه، نمره و رتبه آشنا نیستند. در این راهنمای عملی گزینش بومی، آشنایی با زیرگروه، نمره و رتبه­ ها، شیوه ­های پذیرش، شرایط کلی پذیرش دانشجو در دانشگاه­ها و دوره­ های تحصیلی دانشگاه­ها به خوبی برای داوطلبان تشریح شده است.

وی یادآور شد: تمامی داوطلبان و خانواده های آنها می توانند برای آشنایی بیشتر با نحوه انتخاب رشته متن دفترچه راهنمای عملی انتخاب رشته را از سایت سازمان سنجش دانلود و دریافت کنند.

توکلی افزود: تا صبح امروز ۵۶ هزار و ۱۱۸ نفر در رشته های با آزمون و ۹ هزار و ۳۵۱ نفر در رشته های بدون آزمون کنکور سراسری ۹۵ انتخاب رشته کرده اند. داوطلبان تا ساعت ۲۴ روز پنجشنبه ۲۸ مرداد فرصت دارند انتخاب رشته کنند.

20101

کد خبر: 670293

وب گردی

وب گردی