بررسی مشکلات محله ابن بابویه- غیوری در کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران

عضو هیئت رئیسه شورا و رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران در راستای بررسی مشکلات و خواسته های شورایاری، هیئت امنا و اهالی محلات منطقه 20 به بررسی مشکلات محله ابن بابویه- غیوری پرداخت. پیرهادی در ابتدا آرامگاه شیخ صدوق، فقیه و دانشمند جهان اسلام و مزارمطهر بزرگانی همچون شیخ رجبعلی خیاط، موذن زاده اردبیلی و ... را منشأ خیر و برکت این محله و منطقه برشمرد.

به گزارش ایسکانیوز محسن پیرهادی ادامه داد :مزار بسیاری از عرفا، مشاهیر، سیاسیون، هنرمندان، ورزشکاران و ... در این محله واقع شده است و افزود تاریخچه این محله همچون یک کتاب آموزنده تاریخی است و نگاه به این محلات نیز باید نگاهی ویژه و فرهنگی باشد و در طرح هایی نیز که برای اینگونه محلات تصویب می شود می بایست پیوست ها و مطالعات اجتماعی، فرهنگی و تاریخی حتما انجام گیرد و به گونه ای باشد که موجبات رفاه ساکنین این محلات فراهم شود.

پیرهادی افزود :در این محله به دلیل مسافرپذیری، آیتم های خدمات رفاهی شهری همچون وجود پارکینگ های طبقاتی حائز اهمیت است. وی افزود کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران طی مکاتباتی مشکلات این محله، را در قالب صورت جلسه از هیئت امنا دریافت کرده ایم که طی جلسات کارشناسی با حضور کارشناسان حوزه مدیریت شهری موارد احصا شده، بررسی شده است. پیرهادی یکی از خواسته های اهالی را ایجاد سبزراه در خیابان های شهید غیوری، ابن بابویه، مالک اشتر و جنب بزرگراه شهید کریمی عنوان کرد.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد :با توجه به وجود آثار باستانی و ارزشی در این محدوده، توجه به نکات بصری در منظر محله نیز می بایست از مسائل قابل توجه در برنامه ریزی های مدیریت شهری باشد.

پیرهادی در ادامه با اشاره به مسجد افضلیه با قدمت بیش از 60 سال گفت: مسجد مذکور نیز از جمله مساجد فاخر و تاریخی شهری است که جزء آثار ثبت شده در سازمان میراث فرهنگی است و با توجه به قدمت بنای سازه مسجد می بایست تمهیدات لازم از سوی دستگاههای مسئول به منظور ترمیم و مرمت و همچنین پایداری سازه مسجد به عمل آید.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در ادامه عدم وجود میدان میوه و تره بار را از دیگر خواسته های اهالی این محله بیان کرد و گفت: سازمان میادین و تره بار باید نسبت به احداث میادین در محلات کم بضاعت شهر نگاه ویژه ای داشته باشد و شهرداری می بایست به منظور توزیع عادلانه امکانات رفاهی تسهیلات این امر را مهیا کند.

پیرهادی دیگر خواسته اهالی محله مذکور را احداث بوستان محلی عنوان کرد و گفت: البته شورایاری و هیئت امنا درخواست تملک گاراژی چند هزار متری واقع در این محله به منظور احداث بوستان را نموده اند که این مسئله نیازمند تصویب بودجه و برنامه ریزی در سال های آتی است.

در ادامه پیرهادی افزود به منظور پیگیری خواسته های اهالی، شورایاری و هیئت امنای محله مذکور موارد در کلیه حوزه ها به تفکیک بررسی کرده و به شهردار تهران و معاونت های مربوطه و دستگاههای ذیربط منعکس شد و پیگیری موارد در دستور کار کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران قرار دارد.

105105

کد خبر: 670336

وب گردی

وب گردی