ترکیب شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان تغییر می کند؟

یک عضو ارشد جریان اصلاح‌طلب آخرین تحولات شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان را برشمرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روزنامه اعتماد، عبدالله ناصری یکی از اعضای ارشد جریان اصلاح طلبان در گفت‌وگویی در رابطه با آخرین تحولات شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان را برشمرد و بیان کرد:

١- شورای عالی مجموعه هماهنگی و ائتلاف اصلاح‌طلبان درراستای فعالیت‌های انتخاباتی است. همان نقشی که در انتخابات مجلس داشت ادامه خواهد داد. ساختار و اسکلت و هدفگذاری‌ها همان است اما ممکن است که ترکیب نیروی انسانی در آن کمی تغییر داشته باشد. به دلیل تفاوت‌های ساختاری انتخابات ریاست‌جمهوری و مجلس ممکن است کارگروه‌هایی که در شورای عالی وجود داشت نیز دستخوش تغییر شود. این شورا در این انتخابات ماموریت مخصوص به خود دارد که باید خود را با آن ماموریت تنظیم کند. بنابراین این احتمال وجود دارد که از نظر ساختاری تغییر کند. لیکن الگو همان الگوی شورای عالی در انتخابات ٩٤ است.
٢- شورای عالی در مجموع کار خود را خوب انجام داد اما زمانی که شکل گرفت بحث عمده کار تشکیل مجامع استانی بود. با توجه به اینکه برخی اعضای شورای عالی امروز وارد مجلس شده‌اند و مشغله‌های زیادی پیدا کرده‌اند، ممکن است کمی در ترکیب شورای عالی تغییراتی به وجود ‌آید؛ از این رو ممکن است مجموعه‌ای اضافه شود.
٣- در مورد کمیته‌ای که قرار است به بررسی اصلاح ساختارها و ترکیب شورای عالی بپردازد، باید تصمیم‌گیری شود. این کمیته متنوع است و احتمال دارد که فقط متشکل از هیات رییسه شورای عالی نباشد. این کمیته با نظر نهایی شورای عالی و رییس دولت اصلاحات به تصویب خواهد رسید و کارش را آغاز می‌کند. در جلسه شب گذشته حدود ١٠ نفر غایب وجود داشت که سفر بودند یا برای حاضر شدن در جلسه مشکل داشتند و علت غیبت آنها مخالفت با ساختار و رویکرد شورای عالی سیاستگذاری نبود.
٤-کارگروهی که به ریاست آقای نجفی تشکیل شده برنامه‌هایی را در چارچوب انتخابات شوراها تدوین می‌کند و برنامه‌اش را ارایه خواهد داد و نهایتا هماهنگ با شورای عالی به وظایفی که برایش تعیین می‌شود ادامه خواهد داد.
٥- در مورد نقش آقای عارف در شورای عالی سیاستگذاری بعدا تصمیم‌گیری خواهد شد. آقای عارف به خاطر مسوولیتی که در مجلس دارند و ریاست مجموعه مجلس را به عهده دارد ممکن است نخواهد همچنان مسوولیت شورای عالی را به عهده بگیرد. نظر دیگران بر این است که کماکان مسوولیت شورای عالی را بپذیرند ولی برخی دوستان معتقدند آقای عارف مسوولیت و مشغله فراکسیون امید را در مجلس دارد و اینها به اندازه کافی وقت او را می‌گیرد. نهایتا تصمیم‌گیری در مورد همه اینها به آینده موکول شده است.
٦-شورای عالی برای امر انتخابات برنامه‌ریزی شده است. حزب فراگیر موضوع دیگری است که در جاهای دیگری برای تحقق آن باید فکر کرد. به هر حال فعلا بنا نیست شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان به سمت حزب فراگیر برود.

202/201

کد خبر: 670435

وب گردی

وب گردی