شرایط برای سوآپ نفت خام مهیاست

رئیس پایانه نفتی شمال با بیان این که هم اکنون ظرفیت سوآپ روزانه ١٢٠ هزار بشکه نفت خام در این پایانه وجود دارد، گفت: تمامی زیرساختهای لازم برای از سرگیری مجدد سوآپ فراهم است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از شانا، حمیدرضا شاهدوست صبح امروز (چهارشنبه، ٢٧ مردادماه) در مراسم بازدید خبرنگاران از این پایانه، بیان کرد: از ماههای گذشته دستور آمادگی پایانه نفتی شمال برای از سرگیری سوآپ از سوی شرکت ملی نفت ایران داده شد و در این مسیر اقدامهای لازم برای این مهم صورت گرفت.

وی با بیان این که پایانه نفتی شمال ماموریت انجام عملیات سوآپ نفت خام کشور را عهده دار است، یادآور شد: در این مجموعه، نفت کشورهای حوزه خزر را بر اساس قراردادی دریافت می کردیم و بعد از ذخیره سازی در مخازن به پالایشگاههای تهران، تبریز و ... منتقل می شد و در ازای آن، این میزان در پایانه خارک به مشتریان تحویل داده می شد.

به گفته شاهدوست، سوآپ نفت خام به میزان روزانه ١٢٠ هزار بشکه بزودی از سرگرفته می شود و در مراحل بعدی به ٥٠٠ و یک میلیون و ٥٠٠ هزار بشکه در روز می رسد.

رئیس پایانه نفتی شمال با اشاره به این که به منظور افزایش ظرفیت سوآپ نفت خام حوضچه فراگیر تعریف شده است که هم اکنون فاز اول آن از پیشرفت ٩٠ درصدی برخوردار است، خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته قرار است در این حوضچه ١٤ پست (اسکله جدید) ایجاد شود.

این مدیر شرکت پایانه های نفتی، از پایانه نفتی شمال به عنوان یکی از پیشرفته ترین ترمینالهای دنیا یاد کرد که به گفته وی در حوزه خزر بی نظیر است.

601/401

کد خبر: 670476

وب گردی

وب گردی