بالاترین آمار قاچاق در شهرهای هرمزگان و بوشهر/ رشد 131 درصدی  کشف کالاهای قاچاق

رئیس سازمان اموال تملیکی با بیان اینکه امروز بزرگ‌ترین انهدام کالاهای قاچاق شده بعد از انقلاب اسلامی انجام می‌شود بیان کرد که در میان این کالاها بسته‌هایی تحت عنوان شیر خشک یارانه‌ای به چشم می‌خورد که ورود آنها غیرقانونی بوده و دارای مارک تقلبی هستند.

به گزارش ایسکانیوز، امین دلیری در برنامه انهدام انواع کالاهای قاچاق شده که امروز (۲۷ مرداد ماه) در یکی از شعبات سازمان اموال تملیکی کشور برگزار شد، اظهار کرد: امروز حدود ۴۰۰ تن به ارزش ۱۵ میلیارد تومان از انواع کالاهای قاچاق شده از جمله مواد خوراکی، البسه و لوازم بهداشتی و آرایشی انهدام می‌شود.

او اظهار کرد: انهدامی که امروز صورت می‌گیرد با هماهنگی تمامی سازمان‌ها و ستادهای مسئول از جمله سازمان اموال تملیکی، سازمان تعزیرات حکومتی، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و همچنین گمرک جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود و در انهدام امروز از نظر حجم بزرگترین انهدام بعد از انقلاب اسلامی است که به صورت هماهنگ در استان‌های بوشهر، کرمانشاه، آذربایجان غربی و ... صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان اموال تملیکی بیان کرد: بیشترین کشفیات قاچاق در مرزهای هرمزگان و بوشهر انجام می‌گیرد و استان‌های هدف ما استان تهران، فارس، آذربایجان غربی و اصفهان هستند و بیشترین حجم کالاهای قاچاق شده مربوط به البسه، منسوجات، مواد غذایی، مواد شیمیایی و مواد دارویی است که در مورد مواد دارویی ما امکان توزیع مجدد آن را فراهم نکردیم.

دلیری با بیان اینکه الکترونیکی شدن پروسه‌های مربوط به گمرک و کشف کالاهای قاچاق کمک بسیاری کرده است تا آمارهای مربوط به کشف قاچاق کالا افزایش پیدا کند، بیان کرد: یکی از آسیب‌هایی که تاکنون کشور به دلیل قاچاق کالا می‌دید نبودن اطلاعات لازم و کافی است که این سامانه‌ها کمک کردند که اطلاعات دقیق‌تر و شفاف‌تری در اختیار ما قرار بگیرد و اکنون نیز با تکمیل شدن این سامانه می‌توانیم بخش زیادی از قاچاق کالا به کشور را مهار کنیم.

وی با بیان اینکه در هفته‌های آینده به صورت سلسله‌وار امحای کالاهای قاچاق ادامه خواهد داشت و درباره میزان کشفیات کالاهای قاچاق در چهار ماهه نخست سال جاری، گفت: آماری که از فروردین ماه تا تیرماه در اختیار داریم نشان می‌دهد که رشد کشف کالاهای قاچاق ۱۳۱ درصد بوده است.

رئیس سازمان اموال تملیکی در حاشیه برنامه انهدام کالاهای قاچاق در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر اینکه واردکنندگان خودروهای لوکس چه کسانی هستند، ضمن ارائه نکردن توضیح مشخص درباره هویت این افراد، اظهار کرد: این افراد واردکنندگان غیرقانونی هستند و همه آنها از مبادی گمرکی کشور وارد نشده‌اند.

وی افزود: هنوز درباره این خودروها که تعداد آنها در حدود ۶۴ عدد برآورد شده تصمیم‌گیری نشده و پروسه قانونی خود را طی نکرده‌اند. محتمل است که تصمیم گرفته شود که این کالاها به قصد صادرات به مزایده گذاشته شوند.

دلیری در بخش دیگری از سخنانش به ارائه توضیحی در مورد کالاهایی تحت عنوان شیر خشک یارانه‌ای که در میان کالاهای قاچاق شده می‌باشد، گفت: شیرهای خشک یارانه‌ای همگی تقلبی هستند و مارک‌های تقلبی دارند که به صورت غیرمجاز در بازار عرضه شده بودند.

601/401

کد خبر: 670483

وب گردی

وب گردی