موافقت مطهری  با طرح استفساریه موادی از قانون انتخابات مجلس

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: برای حفظ آبروی منتخبان مردم لازم است اسناد جدیدی که در خصوص صلاحیت آنها بعد از اعلام نتیجه ارائه می‌شود از سوی مجلس بررسی شود.

به گزارش ایسکانیوز، علی مطهری در نشست علنی امروز مجلس در جریان بررسی طرح استفساریه ماده 73 و تبصره 3 ماده 25 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی در موافقت با این طرح گفت: در جریان انتخابات در یک حوزه انتخابیه که نتیجه آن به تأیید شورای نگهبان رسیده و هیچ تخلفی مثل خرید آراء صورت نگرفته نباید صرفا به علت یکی از سوابق منتشر شده آرای منتخب مردم را باطل اعلام کرد که این بی‌احترامی به منتخب مردم است.

نایب رئیس مجلس در ادامه با تأکید بر اینکه این استفساریه صرفا برای حل مشکل یک شخص نیست، گفت: در انتخابات‌‌ بعد ممکن است این اشکال به وجود بیاید و اشکال این موضوع از آنجا است که قانون آئین‌نامه داخلی مجلس ابهام دارد که اکنون نیاز به تفسیر آن دیده شده و عمده این اختلاف بین محدوده کاری مجری و ناظر انتخابات است.

وی افزود: اکنون قانونگذار برای احترام به رأی مردم گفته که اگر مدرک جدیدی به هیأت نظارت در خصوص یکی از منتخبان مردم داده شد این اسناد و مدارک باید به مجلس رفته و در زمان بررسی اعتبارنامه‌ها صلاحیت منتخبان مردم از سوی مجلس و سایر منتخبان مردم بررسی شود که در صورت صلاحدید می‌توان فرد را حذف کرد یا اجازه ادامه کار به او داد البته این در صورتی است که آرای نماینده با تخلفاتی مثل خرید رأی یا تهدید صورت نگرفته باشد که این موضوع از این دستور خارج است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: از این رو 2 سوال در طرح استفساریه آمده که به آن پاسخ داده شده که این کار باعث حفظ آبروی منتخبان مردم می‌شود.

204/201

کد خبر: 670493

وب گردی

وب گردی