وزیر بهداشت:موافق واگذاری تصدی گری ها به سازمان نظام پرستاری هستیم/تربیت بهیاران برای جبران کمبود پرستار

اعضای شورای عالی نظام پرستاری در نشستی صمیمانه با وزیر بهداشت دیدار و گفت و گو کردند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از وبدا، در این نشست ابتدا رییس سازمان نظام پرستاری و تعدادی از اعضا شورای عالی پرستاری نکاتی را در مورد فعالیت های صورت گرفته و مشکلات جامعه پرستاری مطرح کردند.

دکترعلی محمدآدابی، رییس سازمان نظام پرستاری گفت: هیچ کس منکر اقدامات و خدمات مناسب وزارت بهداشت در این دوره نیست. تیم پزشکی و پرستاری مکمل یکدیگرند و باید تنش‌های ایجاد شده در ماه‌های گذشته مرتفع شود.

او با اشاره به لزوم کرامت همه اعضای تیم درمان، افزود: جامعه پرستاری آماده همکاری در همه برنامه‌ها و سیاست‌های وزارت بهداشت است.

در این جلسه دو ساعت و نیمه اعضای شورای عالی نظام پرستاری با بیان این که طرح تحول نظام سلامت یک معماری در حوزه سلامت بوده است، مجموعه شورایعالی نظام پرستاری را در کنار معاونت پرستاری دانستند و خواستار ارتقای این جایگاه در سطح دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها شدند و همکاری‌های شکل گرفته در فضای بدون تنش را برای جامعه پرستاری مفید دانستند.

در ادامه این نشست، دکتر سید حسن هاشمی وزیر بهداشت با تاکید بر اولویت خدمت به مردم در مجموعه وزارت بهداشت و نیز توجه به ارائه دهندگان خدمت، گفت: علی رغم تخریب های چند ماه گذشته براساس آخرین نظرسنجی‌های مراکز معتبر علمی، حوزه سلامت در جایگاه اول رضایتمندی مردم قرار دارد.

وزیر بهداشت با بیان این که مشکلات مردم بیشتر از مشکلات جامعه پزشکی و پرستاری است، افزود: پرستاران طعم شیرین خدمات طرح تحول سلامت از ناحیه مردم را بیشتر احساس می‌کنند.

هاشمی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای جامعه پرستاری، گفت: علیرغم محدودیت‌ها و فضای ناسالم، اقدامات انجام شده برای جامعه پرستاری کم نبوده است.

او بر لزوم استمرار برگزاری جلسات با شورایعالی و سازمان نظام پرستاری در ماه‌های باقیمانده دولت یازدهم تاکید کرد و افزود: باید از این فرصت ایجاد شده در دولت یازدهم که توجه به حوزه سلامت بیشتر است، نهایت استفاده را کرد.

هاشمی در ادامه با بیان این که تغییری در جایگاه معاونت پرستاری در ستاد وزارتخانه ایجاد نخواهد شد، افزود: تغییر در جایگاه مدیریت پرستاری دانشگاه ها نیازمند زمان است.

وزیربهداشت درباره طرح پزشک خانواده نیز گفت: پزشک خانواده صحیح متولد نشده است و اصل، نظام ارجاع است.

هاشمی بر لزوم اصلاح بیمه‌ها تاکید کرد و افزود: اگر بیمه درست نشود تقاضای القایی و استانداردهای درمان اصلاح نخواهد شد.

او در ادامه با بیان این که کمبود نیروی پرستاری شدید است، افزود: من به دلیل اینکه به دو برابر نیروهای موجود به پرستار نیاز داریم، با تربیت نیروهای بهیار برای جبران این کمبود موافقم ولی از ابتدا با نامگذاری "کمک پرستار" برای این گروه مخالف بوده‌ام.

وزیر بهداشت همچنین افزود: موافق دانشکده خصوصی پرستاری هستیم و می توانیم با دائر کردن دانشکده‌های علوم پزشکی خصوصی، مانع خروج فرزندان این کشور برای تحصیل به کشورهای غیر معتبر علمی شویم.

هاشمی در پایان گفت: موافق واگذاری تصدی گری ها به سازمان نظام پرستاری هستیم.

گفتنی است؛ در این نشست معاون کل وزیر بهداشت، معاون درمان وزارت بهداشت، معاون پرستاری و رییس شورای عالی نظام پرستاری به همراه رییس این سازمان و تعدادی از اعضای آن حضور داشتند.

20106

کد خبر: 670539

وب گردی

وب گردی