چوک: پرسپولیس تیم اول ایران است

مربی تیم پرسپولیس گفت: نمی‌توانیم قول قهرمانی بدهیم، اما قول می‌دهیم تا آخرین توان تلاش کنیم.

به گزارش ایسکانیوز، سرتن چوک درباره شرایط پرسپولیس و همچنین لیگ ایران گفت: من لیگ ایران را می‌توانم با برخی از لیگ‌های اروپایی مقایسه کنم. من از کرواسی به ایران آمدم که تیم ملی‌اش سال‌ها جزو تیم‌های مطرح دنیا بوده است. در کرواسی در رده‌های پایه کار کرده‌ام و جوانان زیادی از تیم‌های پایه به تیم‌ ملی بزرگسالان رسیده‌ام. من در تیم لوکوموتیو کار کرده‌ام و به دلیل یک مسابقه که به پنالتی رسید از قهرمانی دور شدیم. در باره ایران هم باید بگویم این کشور 80 میلیونی 4 برابر کرواسی جمعیت دارد و جمعیت جوان زیادی در ایران هستند. و رقابت اینجا آنقدر بالاست که نمی‌توان اعتمادبه‌نفس داشت. اگر به کسی برنمی‌خورد می‌توانم بگویم لیگ ایران به‌اندازه لیگ‌های C کشورهای تاپ اروپایی است. به نظرم لیگ ایران با لیگ ترکیه، روسیه و یونان تا حدی هم‌اندازه باشند.

وی درباره تمرینات اختصاصی که با بازیکنان انجام می‌دهند و بازیکنان پرسپولیس در بازی‌ها موقعیت‌های زیادی از دست می‌دهند،افزود: شما با تلفن همراه‌تان کار می‌کنید اما اگر من به شما یک موبایل جدید بدهم، نیاز به زمان دارید تا‌ آن را بشناسید. این یک روند 6 ماهه تا 2 ساله است. من هم دوست دارم یک‌شبه کارها انجام شود. باید بگویم در حال حاضر خط دفاع ما منسجم‌تر شده است، اما فراموش نکنید مهاجم اول ما که طارمی است به عنوان بهترین بازیکن لیگ شناخته شد که اصلاً‌ در اردوی آماده‌سازی قبل از شروع فصل حضور نداشت.

چوک در مورد اینکه در بازی با صبا اخراج شد، اظهار داشت: به‌هرحال کنار زمین اتفاقاتی می‌افتد که شاید باعث اخراج مربی شود، در زمان مسابقه ضربان قلب و هیجان بالاست و شاید کسی کاری انجام دهد، در آن صحنه محسن مسلمان ضدحمله خوبی انجام داد و فیلم او موجود است که روی او خطا صورت گرفت و داور به جای گرفتن خطا، آوانتاژ داد.او آوانتاژی انجام داد که می‌توانست صبا را در دقایق پایانی به گل مساوی برساند. من هم دوست دارم حداکثر موفقیت برای تیمم به دست بیاید، عکس‌العمل من غریضی بود و یک بطری آب را برداشتم که داور فکر کرد می‌خواهم آن را به سمت کسی پرتاب کنم و بعد هم من را اخراج کرد.

وی درباره سه بازی سخت پرسپولیس که بعد از تعطیلات خواهد بود، گفت: بله، ما سه بازی سخت داریم، ما انتظار داریم بازی‌های سختی در پیش روی ما باشد. به‌هرحال هر مسابقه سختی خودش را دارد، قلعه‌نویی پرافتخارترین مربی ایران است و با وضعیت پرسپولیس آشنا است. از نظر من او همه هنرش را به خرج می‌دهد تا اولین شکست را به ما تحمیل کند.

چوک در مورد اینکه آیا می‌تواند قول قهرمانی به پرسپولیس بدهد، افزود: ما به هواداران قول می‌دهیم که می‌جنگیم، شاید شما با من آشنایی کمی داشته باشید، اما من همیشه در زندگی محکم پایم را به زمین می‌کوبم و فقط مرگ است که نمی‌توانم با آن بجنگم. ما هر قولی می‌توانیم بدهیم، اما اگر این اتفاق رخ نداد،‌ چه؟ با همه احترامی که برای استقلال قائلم اما پرسپولیس تیم اول ایران است، از نظر من ما در کادر فنی تضمینی داده‌ایم که خوب کار می‌کنیم، اما هوادار پرسپولیس و عاشقان فوتبال ایران می‌دانند که پرسپولیس در یک فصل از سقوط فرار کرد، اما الان در صدر جدول است و این همان دوره کار کردن ماست.

/601604

کد خبر: 670613

وب گردی

وب گردی