آغاز به کار هشتمین کنفرانس مهندسی برق و الکترونیک ایران با پیام دکتر میرزاده/باید پشتیبانی مناسبی از انرژی و صنعت برق به عمل آید

هشتمین کنفرانس مهندسی برق و الکترونیک ایران با پیام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در محل تالار شیخ محمدتقی بهلول دانشگاه آزاد اسلامی واحد گناباد آغاز به کار کرد.

به گزارش ایسکانیوز، در پیام دکتر حمید میرزاده که از سوی دکتر مجتبی حسن‌زاده، رئیس واحد گناباد قرائت شد، آمده است:

اندیشمندان، فرهیختگان، محققان، دانشجویان و میهمانان ارجمند شرکت کننده در هشتمین کنفرانس مهندسی برق و الکترونیک ایران

سلام علیکم

تقارن ولادت باسعادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت امام علی بن موسی الرضا(ع) با برگزاری هشتمین کنفرانس مهندسی برق و الکترونیک ایران را که یکی از رویدادهای علمی کشور با هدف گسترش دانش فنی از طریق ایجاد محیط و محفلی علمی جهت تبادل نظر و ارائه آخرین دستاوردها و یافته‌های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی و ارتباط بیشتر دانشگاه با بخش صنعت برنامه‌ریزی شده است را به فال نیک گرفته، حضور شما عزیزان تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم.

امروزه انرژی یکی از بنیادی‌ترین و مهمترین ارکان اقتصاد و جوامع بشری به شمار می‌رود و در این میان انرژی برق که از پرافتخارترین و حیاتی‌ترین اکتشافات بشری است، از مهم‌ترین و عالی‌ترین انواع انرژی‌ها می‌باشد که جایگاه ممتازی را در اقتصاد، صنعت، بخش تجاری و خانگی داراست و هر روز نیز بر تقاضا و درخواست افزایش این انرژی افزوده می‌شود؛ از طرفی با توجه به اینکه بسیاری از فناوری‌ها نیازمند استفاده از انرژی برق می‌باشند، اهمیت و جایگاه ویژه آن را دوچندان نموده است.

گرایش‌ها و رشته‌های متعدد و متنوع برق در پیشرفت علم نقش و سهم بسزایی را ایفا می‌کند. با پیشرفت سریع صنعت و توسعه صنایع کوچک و بزرگ، رشته‌ها و گرایش‌های متعدد و متنوع برق دامنه وسیع‌تری پیدا کرده است. از طرفی با وجود فارغ‌التحصیلان این رشته که از رشته‌های پرطرفدار می‌باشد و فرصت‌های شغلی بسیاری که در این حوزه نسبت به سایر بخش‌ها فراهم می‌باشد، صنعت و رشته برق توانسته است بیشتر در کانون توجه قرار گیرد.

در کشور ما نیز می‌بایستی پشتیبانی مناسبی از انرژی و صنعت برق به عمل آید، صنعتی که حیات تمامی صنایع از بزرگ تا کوچک وابسته به آن است. پس فرصت مغتنمی است تا در سالی که به فرموده مقام معظم رهبری به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری شده است و برق نیز که جزو مهمترین حوزه‌ها در اقتصاد مقاومتی قرار گرفته است؛ در راستای منویات حکیمانه معظم‌له، دانشگاه‌ها که از پرچم داران اصلی این مهم می‌باشند با فرهنگ‌سازی، اصلاح الگوی مصرف، استفاده بهینه از آن، استفاده از سایر انرژی‌ها برای تولید برق و با تحلیل و نظریه‌پردازی و برگزاری اینگونه کنفرانس‌ها و همایش‌های علمی و با بهره‌گیری از نظرات اندیشمندان و متخصصان و ارائه راهکارهای اساسی و قرار گرفتن بر محور اقدام و عمل در جهت تجاری‌سازی و رفع وابستگی کامل و ورود بیشتر به مرحله رشد و شکوفایی بیش از پیش گام بردارند.

در پایان ضمن تشکر از واحد دانشگاهی گناباد به منظور برگزاری و اهتمام در اجرای هشتمین کنفرانس مهندسی برق و الکترونیک ایران، از درگاه حضرت احدیت، توفیق، سربلندی و بهروزی همگان را آرزومندم.

27 مرداد ماه 1395

دکتر حمید میرزاده

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی

به گزارش آنا، کنفرانس مهندسی برق و الکترونیک ایران، روزهای چهارشنبه و پنجشنبه 27 و 28 مرداد در محل تالار شیخ محمدتقی بهلول دانشگاه آزاد اسلامی گناباد برگزار می‌شود. این کنفرانس امروز با حضور چهره‌های علمی و فرهیخته و دانشگاهی از سراسر ایران اسلامی و دکتر عباس شیخ الاسلامی دبیر هیات امنا و رئیس دانشگاه آزاداسلامی استان خراسان رضوی، دکتر حسنعلی زمانی رئیس دبیرخانه هیات امنای استان خراسان رضوی، روسای واحدها و مراکز آموزشی استان، امام جمعه و فرماندار آغاز به کار کرد.

20101

کد خبر: 670620

وب گردی

وب گردی