خانم «سلما یعقوب» رهبر پیشین حزب احترام در یادداشتی که روز چهارشنبه در روزنامه گاردین منتشر شد، ضمن انتقاد از فضای تنفر ایجاد شده علیه مسلمانان در غرب از جمله در انگلیس و آمریکا گفت: این فضا و اسلام هراسی در حال گسترش است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، «سلما یعقوب» در این یادداشت هشدار داد که یک صنعت برای تخریب چهره مسلمانان و افزایش اسلام هراسی تاسیس شده است.
این سیاستمدار انگلیسی گفت: اینکه یک نژاد و یا اقلیت مذهبی به خاطر اقدام تعداد خاصی متهم شود، نژاد پرستی خوانده می شود و این دقیقا همان اتفاقی است که بر سر مسلمانان می آید.
وی افزود: در حالی که گزارش کمیته تحقیقاتی چیلکات در مورد مشارکت انگلیس در جنگ عراق در سال 2003 میلادی سبب شد تا بسیاری از آنهایی که با این جنگ مخالف بودند قیافه حق به جانبی به خود بگیرند؛ اما مسلمانانی چون من که نسبت به سیاست های دولت 'تونی بلر ' ابراز نگرانی کردند، «افراطی» و یا غیر وطن پرست خوانده شدند.
یعقوب عنوان کرد: اما بدترین بخش ماجرا اینجاست که یک صنعت برای تخریب چهره مسلمانان و افزایش اسلام هراسی تاسیس شده است.
وی نوشت: یک گزارش تکان دهنده نشان می دهد که 206 میلیون دلار بابت ترویج تنفر علیه مسلمانان در آمریکا هزینه شده و حالا این سووال مطرح است که انگلیسی های اسلام هراس از سوی کدام ارگان سیاسی مورد حمایت قرار دارند.
این فعال مدنی افزود: افزایش فضای تنفر علیه مسلمانان به گونه ای در جامعه انگلیس نهادینه شده که زمانی که یک مسجد مورد حمله قرار می گیرد و یا یک کودک به دلیل مسلمان بودنش مورد تمسخر قرارش می دهند، واکنش زیادی در جامعه به همراه ندارد.
رهبر پیشین حزب احترام عنوان کرد: همه مسلمانان یک داستانی را برای گفتن دارند؛ اما آنها از اینکه به دلیل اقدامات سایر مسلمانان متهم می شویم، خسته شده اند.
یعقوب نوشت: به هر میزان که ما حملات افراط گرایان را محکوم کنیم اما ما را همچنان به چشم افراطی نگاه می کنند.
وی افزود: درحالی که نسل من تصور می کرد نژاد پرستی مخصوص پدران و مادران مان در گذشته است؛ هرگز فکر نمی کردم که تنفر علیه مسلمانان در غرب به این حد رو به رشد باشد.
این سیاستمدار انگلیسی عنوان کرد: مسلمانان در حالی گرفتار موضوعاتی نظیر نقاب، برقع و یا چادر هستند که هرگز چنین بحثی در مورد پیروان ادیان مسیحیت و یا یهودی که زنانشان مثل مسلمانان خودشان را می پوشانند، وجود ندارد.
وی با اشاره به برخی کشورهای غربی که قانون منع پوشیدن برقع را به اجرا گذاشته اند، افزود: حتی حزب استقلال انگلیس (یوکیپ) نیز خواستار منع استفاده از برقع شده است.
یعقوب با بیان اینکه راهبرد دولت انگلیس برای مبارزه با افراط گرایی نتیجه معکوس داده است، افزود: یک گروه مدافع حقوق بشر هشدار داد که راهبرد این کشور سبب شده تا حتی کودک چهار ساله نیز در انگلیس به دلیل نوع پوشش و یا لهجه اش افراطی خوانده شود.
این فعال مدنی عنوان کرد: زمانی که مدرسه پسر من گروهی از دانش آموزان مسلمان را به دلیل عضویت در یک گروه واتس آپ به پلیس ارجاع می دهد، پسرم از ترسش شب ها نمی خوابد. او حتی یکبار از من این سئوال را کرد که آیا اگر مسلمان نباشم جانم در امان خواهد بود؟
سلما یعقوب در پایان با بیان اینکه «ترزا می نخست وزیر انگلیس کار خود را با این وعده آغاز کرد که می خواهد انگلیس را به مکانی برای سکونت همه اقوام بدل سازد» افزود: من امیدوار هستم که او به وعده اش در این رابطه عمل کند.
300300

کد خبر: 670655

وب گردی

وب گردی