داورزنی: والیبال ایران پیشرفت چشم گیری داشته است

رئیس فدراسیون والیبال گفت: موفقیت تیم ملی والیبال در المپیک ریو آغاز راهی جدید برای کسب موفقیت های بیشتر در آینده خواهد بود.

به گزارش ایسکانیوز، محمدرضا داورزنی پس از پایان حضور تیم ملی والیبال ایران در نخستین المپیک تاریخ خود و کسب مقام پنجم مشترک در این رقابت ها اظهار داشت: موفقیت تیم ملی والیبال ایران در بازی های المپیک و صعود به جمع هشت تیم برتر مسابقات را به مردم ایران تبریک می گویم. فدراسیون والیبال برنامه ریزی ده ساله ای برای رسیدن به این هدف انجام داده بود. ده سال طول کشید که وارد المپیک شویم و در میان قدرت های بزرگ دنیا عرض اندام کنیم و به مرحله دوم هم برسیم و در کنار تیم هایی چون لهستان، آرژانتین و کانادا به مقام پنجم مشترک دست پیدا کنیم.

وی ادامه داد: حضور تیم ملی در المپیک آغاز راه جدیدی برای والیبال کشور است تا بتوانیم با برنامه ریزی بهتر و مناسبت تر و با خودباوری و انجام برنامه های زیرساختی و کار و تلاش بیشتر روی نیروهای جوان، برای المپیک های بعدی اقدامات شایسته ای انجام دهیم.

رئیس فدراسیون والیبال گفت: درست است که در میان 12 تیم حاضر در این دوره از بازی های المپیک، ایران تنها تیمی بود که نخستین تجربه خود را پشت سر می گذاشت ولی در بین بزرگان والیبال دنیا توانست عملکردی از خود به جای بگذارد که مورد تقدیر فدراسیون بین المللی و کنفدراسیون آسیا قرار بگیرد.

وی افزود: اگرچه مردم عزیز ایران همواره توقع برد دارند و می خواهند وقتی جوانان این مرز و بوم در هر میدانی حضور پیدا می کنند بهترین نتیجه ممکن را کسب کنند اما باید این موضوع را قبول کرد که حرکت از ششمی آسیا تا پنجمی بازی های المپیک که مهمترین معتبرترین مسابقات والیبال در دنیاست، کار بسیار بسیار دشواری بود که والیبال ایران با تکیه بر خودباوری و برنامه ریزی اصولی، توانست انجام دهد.

داورزنی خاطرنشان کرد: باید از همه کسانی که ما را در جهت تحقق این اهداف کمک کردند تشکر کنم؛ از دولت و مجلس محترم، از وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک، از جامعه والیبال کشور که در این مدت ما را تنها نگذاشتند و به اشکال گوناگون کمک کردند، از اصحاب رسانه و همه کسانی که به هر نحوی در اجرای برنامه های فدراسیون و رشد گام به گام والیبال با نقدهای سازنده و پیشنهادات خود ایفای نقش کردند و شرایطی به وجود آوردند که مردم عزیز ایران به والیبال و جوانان خود افتخار کنند، تشکر می کنم.

وی گفت: اما این پایان راه نیست و آغاز راه جدیدی در برنامه ریزی و هدفگذاری ما برای آینده است تا این شرایط را بهبود ببخشیم و با قدرت و توانمندی بیشتری در عرصه جهانی و المپیک حضور داشته باشیم.

رئیس فدراسیون والیبال اظهار داشت: باید به همه جوانان و بازیکنان تیم ملی والیبال، چه کسانی که در المپیک بازی کردند و چه کسانی که در ده سال گذشته در تیم ملی حضور داشتند و باعث رشد والیبال کشور شدند، خسته نباشید بگویم. خیلی از این بازیکنان مصدوم شدند و شرایط سختی سپری کردند اما در رشد والیبال کشور سهیم بودند.

وی ادامه داد: از همه مربیان عزیزی که در این مدت به ما کمک کردند؛ مربیان ایرانی که در رده های ملی مختلف زحمت کشیدند و در کنار تیم ملی بودند و همچنین مربیان خارجی که در این مدت به والیبال ایران آمدند و درهای جدیدی برای حضور قدرتمند والیبال ایران در عرصه های جهانی باز کردند نیز تشکر می کنم.

داورزنی گفت: از مرحوم حسین معدنی و مرحوم رضا ابراهیمی یاد می کنم که امروز جای آنها خالی است اما قسمتی از موفقیت های والیبال کشور به نام آنها گره خورده است و همینطور سایر کسانی که در والیبال کشور به ما کمک کردند مانند مرحوم ستوده روان و مرحوم پناهی. همچنین پیشکسوتانی که اکنون در قید حیات نیستند اما تاثیر زیادی در رشد و شکوفایی والیبال کشور داشتند. از همه مربیان، بازیکنان، پیشکسوتان، مدیران محترمان باشگاه ها و مسئولین هیات های استانی که به ما کمک کردند تشکر می کنم و برای تک تک آنها آرزوی سلامتی دارم.

وی در پایان تاکید کرد که ما توانستیم چون خواستیم. المپیک 2016 ریو در خاطره ها ثبت می شود آغاز راهی برای آینده بهتر والیبال کشور خواهد شد.

/601604

کد خبر: 670706

وب گردی

وب گردی