کشف 30 تن مواد مخدر در مرزهای شرقی کشور/افزایش 5 برابری کشفیات کالای قاچاق

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی به برخورد قاطعانه مرزداران و مرزبانان اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال تاکنون، در کالای هدف 2.5 تا 5 برابر افزایش کشف را نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته ایم.

به گزارش ایسکانیوز وبه نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار رضایی در حاشیه مراسم تکریم و معارفه فرمانده مرزبانی استان آذربایجان غربی در جمع خبرنگاران، به وضعیت مطلوب مرزهای استان و مرز مشترک آن با 3 کشور همسایه اشاره کرد و اظهارداشت: دشمنان فتنه های فراوانی را در مرزهای این استان دنبال می کردند که بخشی از آن نابود شده اما فتنه" قاچاق" مهمترین آن در این برهه از زمان است.

او افزود: همکاری بسیار خوبی میان دستگاه های اجرایی، نیروهای مسلح و امنیتی استان وجود دارد که این امر موجب شده تا امروز شاهد وحدت مثال زدنی در بین تمام اقوام باشیم.

فرمانده مرزبانی ناجا تصریح کرد: تحقق فرمان مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی و نیز مبارزه با اخلالگران اقتصادی از برنامه های مهم نیروی انتظامی و مرزبانی به شمار می آید که در این راستا گام های موثری برداشته شده است.

سردار رضایی به راه اندازی قرارگاه" مقداد" مبارزه با قاچاق کالا و ارز در این فرماندهی اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال تاکنون، مرزداران و مرزبانان قاطعانه با قاچاقچیان کالا و ارز مبارزه کردند به نحوی که در کالای هدف 2.5 تا 5 برابر افزایش کشف را نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته ایم.

او افزود: با تلاش شبانه روزی مرزبانان به تمامی نقاط مرزی اشرافیت کاملی داریم و هر گونه حرکتی را از سوی دشمنان انقلاب اسلامی رصد می کنیم.

این مقام ارشد مرزبانی ناجا به همکاری بسیار خوب مرزنشینان غیور در امر مبارزه بی امان با قاچاقچیان کالا و ارز اشاره کرد و گفت: متاسفانه معضل بیکاری عامل مهمی در افزایش قاچاق در مناطق مرزی به شمار می آید که الحمدالله اقدامات خوبی برای اشتغال مرزنشینان با همکاری دستگاههای مربوطه در این مناطق انجام شده است.

فرمانده مرزبانی ناجا، با بیان اینکه اکثر قاچاق از جنوب کشور و مرز دریایی انجام می شود، بر گسترش دریابانی و تامین تجهیزات شناوری در مناطق دریایی جنوب تاکید و تصریح کرد: این امر را به شدت پیگیری می کنیم.

او تبیین قوانین و مقررات مرزی برای مرزنشینان را در پیشگیری از قاچاق موثر دانست و از دستگاه های فرهنگی و رسانه ها خواست در این مسیر با قدرت حرکت کرده و در نهادینه کردن این فرهنگ اقدام کنند.

سردار رضایی، مرزهای مشترک پاکستان را پر هزینه ترین مرزهای کشور برشمرد وگفت: در چهار ماه گذشته، 30 تن مواد مخدر در مرزهای شرقی کشور که عمده آن از مرز پاکستان بود با تلاش های شبانه روزی ماموران مرزبانی، کشف کرده ایم.

فرمانده مرزبانی ناجا، به نقش تاثیرگذار رسانه ها در تحقق اقتصاد مقاومتی و مبارزه با قاچاق کالا اشاره کرد و گفت: خبرنگاران بسترساز ماموریت های مرزی و نیز رابط صدیق و امین بین مرزبانان و مردم هستند؛ انعکاس عملکرد مرزبانان و ارتقاء سطح آگاهی مرزنشینان با قوانین مرزی از وظایف مهم و تاثیر گذار اصحاب رسانه است.

امنیت امروز کشور مدیون خون شهدا و ایثارگران است

او با بیان اینکه مرز جایگاه ملی دارد، گفت: همه ایرانیان در جایگاه ملی مرز حق و وظیفه دارند و باید با همکاری هم تلاش کنیم تا از مرزها و کیان مقدس جمهوری اسلامی ایران به خوبی حراست و دفاع شود.

فرمانده مرزبانی ناجا با بیان اینکه شهدا امروز ناظر اعمال ما هستند، گفت: این امنیت و آرامش که امروز به دست آمده، مدیون خون شهدا و ایثاگران بوده و ما نیز وظیفه داریم با عملکرد خوب خودمان از خون شهدان دفاع کنیم.

گفتنی است، در ادامه این مراسم از تلاش ها و مجاهدت های سردار "محمد عباسی" تقدیر و سردار "عزت اله رشیدیان" به عنوان فرمانده جدید مرزبانی آذربایجان غربی معرفی شد.

105105

کد خبر: 670761

وب گردی

وب گردی