پشت دیوارها را با این حسگر موبایلی ببینید+تصاویر

یک شرکت سازنده حسگر نمایش سه‌بعدی از دستگاه جدیدی رونمایی کرده که به درک بهتر از طرح خانه و لوله‌کشی‌های آن کمک می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از گیزمگ، ابزار WalabotDIY به شما اجازه می‌دهد تا از خطرات موجود در دیوارهای خانه آگاه شوید.

این حسگر که توسط شرکت تصویربرداری Vayyar در سانفرانسیسکو ساخته شده، یک واحد حسگر جمع‌وجور است که در پشت تلفن‌های همراه اندروید بوسیله یک آهنربا وصل می‌شود. زمانی که این حسگر در محل قرار گرفت، بوسیله یک کابل یو.اس‌.بی با اپلیکشین گوگل پلی ارتباط برقرار می‌کند. این بدان معنی است که این ابزار با دستگاههای اپل سازگار نیست.

کاربر پس از نصب این حسگر باید آن را با تکان دادن در یک الگوی دایره‌وار برای سه تا چهار ثانیه تنظیم کند؛ پس از این کار می‌توان از آن برای مشاهده آن سوی دیوار استفاده کرد.

سازندگان WalabotDIY مدعی هستند که با حرکت دادن تلفن مجهز به این حسگر بر روی دیوار بتن یا گچی با قطر 10 سانتیمتر، می‌توان لوله‌های پلاستیکی و فلزی یا سیم‌کشی‌ها و داربست را شناسایی کرد.

در حال حاضر این دستگاه در دو حالت ارائه شده است که نمونه اول، داده‌های خام را ساده‌سازی کرده و یک طرح بنفش ساده را از مانع نمایش می‌دهد تا اطلاعات به شکل ساده‌تری در اختیار کاربران آماتور قرار بگیرد.

کاربرانی که به دنبال جزئیات بیشتر هستند، می‌توانند اپلیکیشن را در حالت داده خام قرار دهند که تصویر عمقی‌تری از آنچه در پشت دیوار قرار دارد، نمایش می‌دهد. در این حالت،‌ کاربر می‌تواند حرکت را مشاهده کند و به این وسیله حشرات و موش‌های در حال حرکت در میان دیوار یا لوله‌های نشت کرده را بدون خراب کردن دیوار شناسایی کند.

حساسیت این حسگر نیز می‌تواند براساس کار مورد نیاز تنظیم شود. به گفته سازندگان، حساسیت بین 60 تا 80 درصد برای بیشتر کارها ایده‌آل است، اما کاهش این دقت باعث می‌شود تا تصویر ساده‌تری از دیوار به همراه میله‌های فلزی نزدیک به سطح ارائه شود.

حسگرهای درون WalabotDIY بسیار کوچک، سبک و کم‌مصرف هستند و بطور خاص برای کاربرد بر روی تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها طراحی شده‌اند. سازندگان معتقدند که از این ابزار می‌توان برای کاربردهای دیگر مانند اسکن پزشکی یا تولید مواد غذایی استفاده کرد.

قیمت این حسگر 299 دلار اعلام شده است.

20101

کد خبر: 670771

وب گردی

وب گردی