بیمارستان ۸۰۰ تخت‌خوابی شریعتی۲  ساخته می شود

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران ضمن تشریح جزییات طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی و بیمارستانی این دانشگاه، از آغاز عملیات اجرایی بیمارستان "شریعتی۲" با ۸۰۰ تختخواب خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا دکتر علی جعفریان درباره پروژه‌های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی تهران و میزان پیشرفت آنها، گفت: جهت ارایه خدمات بهتر و با کیفیت‌تر، کل سرویس گوش، حلق و بینی را به بیمارستان امیر اعلم که یکی از مراکز ریفرال گوش و حلق و بینی کشور است، منتقل کرده‌ایم. در حال حاضر هم این مرکز مشغول به فعالیت است.

او با بیان اینکه در عین حال میزان اتاق عمل و آی‌سی‌یو را در این بیمارستان افزایش دادیم و تخت‌هایشان هم منتقل شدند، افزود: بر این اساس اکنون فضای مطلوب‌تری برای بیماران در مرکز درمانی امیراعلم ایجاد شده است. البته اصل ساختمان آن هم اهدای خیرین بوده است.

پیشبرد اقدامات عمرانی بیمارستان فارابی با منابع اختصاصی‌

جعفریان در عین حال به برخی پروژه‌های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی تهران که متوقف مانده بود، اشاره و اظهار کرد: چند پروژه در سال جاری به حرکت درآمد؛ یکی مورد از آنها پروژه بیمارستان رازی است که چند سال متوقف بود، اما اکنون آغاز به کار کرده است. همچنین یکی از پروژه‌هایمان هم درباره بیمارستان فارابی است که هنوز منابع دولتی برای آن نیامده و از محل منابع بیمارستان کارش را انجام می‌دهیم. در این زمینه مرکز آکادمیک فارابی هم در حال ساخت است و فعالیتش آغاز شده است.

بیمارستان ۸۰۰ تخت‌خوابی شریعتی۲ آماده ساخت

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره روند ساخت بیمارستان "شریعتی۲" در انتهای اتوبان همت نیز گفت: از آنجایی که بیمارستان شریعتی فعلی حدود ۵۰۰ تخت‌خواب دارد و همواره ضریب اشغال آن بالای ۹۰ است، جهت انجام همه اقدامات در آنجا محدودیت شدید داریم و اورژانس بیمارستان شریعتی یکی از اورژانس‌های شلوغ مجموعه دانشگاه است. بر این اساس اقداماتی برای یافتن زمین بیمارستان "شریعتی۲" انجام شده و زمین آن به دانشگاه واگذار شد.

جعفریان با بیان اینکه عملیات ساخت بیمارستان شریعتی دو آغاز شده و طبق برنامه اولیه یک بیمارستان ۸۰۰ تخت‌خوابی در آنجا ایجاد می‌شود، افزود: ساخت این بیمارستان از محل منابع وام بانک توسعه اسلامی است. باید توجه کرد که بیش از پنج سال بود که این وام تصویب شده بود، اما تاکنون امکان اجرای عملیات اجرایی آن نبود.

او با بیان اینکه برای ساخت بیمارستان شریعتی دو - سه سال زمان در نظر گرفته‌ شده، ادامه داد: البته ابتدا طرح اعلام شده این بود که عملیات ساخت این بیمارستان در خود بیمارستان شریعتی آغاز شود، اما بعد از تکمیل بررسی‌ها مشخص شد که اصلا چنین امکانی وجود ندارد و نمی‌توان در حالی که بیمارستان شریعتی کار می‌کند، پشت آن یک بیمارستان دیگر ساخت. چرا که هم بیمارستان در آینده دچار مشکل می‌شود و هم عملیات روزمره آن با مشکلاتی مواجه می شد.

جعفریان همچنین گفت: بنابراین دو سال طول کشیده که تا به این مرحله برسیم. یعنی از روزی که من به عنوان رییس دانشگاه آمده‌ام، درگیر این موضوعات بودیم تا در وهله اول بگوییم بیمارستان شریعتی فعلی، جای مناسبی برای ساخت بیمارستان شریعتی۲ نیست و دوم اینکه بتوانیم زمین مناسب پیدا کنیم. در عین حال بعد از اینکه این عملیات مصوبه کمیسیون ماده پنج را گرفت و عملیات اجرایی آن هم آغاز ‌شد.

او همچنین گفت: این بیمارستان جنرال است و باید برنامه‌ای تدوین شود تا مشخص کنیم که کدام قسمت‌ها در بیمارستان شریعتی فعلی بماند و کدام بخش‌ها هم در بیمارستان شریعتی۲ قرار گیرد. حال طبعا مناسب است که قسمت‌هایی که نیازمند دسترسی شهری است، در بیمارستان فعلی بماند و قسمت‌هایی که ارجاعی است، می‌تواند به بیمارستان دوم منتقل شود. به عنوان مثال ما در سرطان نیازمند سرویس‌هایی هستیم تا آنها را اضافه کنیم. همچنین یک بحث جدی و یکی از معضلات ما در بیمارستان شریعتی فعلی در زمینه پیوند مغز استخوان و کمبود جا در این زمینه است که می‌تواند در بیمارستان شریعتی۲ مستقر شود.

105105

کد خبر: 670775

وب گردی

وب گردی