مورینیو: پوگبا بهترین هافبک دنیاست

در آستانه دومین بازی منچستریونایتد در فصل جدید لالیگا که پل پوگبا می‌تواند اولین بازی‌اش را در این فصل برای شیاطین سرخ انجام دهد، آقای خاص او را بهترین هافبک دنیا نامید.

به گزارش ایسکانیوز، ژوزه مورینیو پل پوگبا، هافبک پیشین یوونتوس را که با قراردادی به ارزش 105 میلیون یورو به شیاطین سرخ پیوسته است، به‌عنوان بهترین هافبک دنیا معرفی کرد. پوگبای 23 ساله که با انتقالش به اولدترافورد، گران‌قیمت‌ترین بازیکن دنیا شد، امشب (جمعه) می‌تواند اولین بازی‌ خود در دومین دوره حضورش در منچستریونایتد را برابر ساوتهمپتون انجام دهد. او بازی اول شیاطین سرخ را به‌دلیل محرومیت از دست داده بود.

مورینیو پوگبا را بهترین هافبک دنیا می‌داند، اما در عین حال از او انتظار ایفای نقش یک ماشین گلزنی برای شیاطین سرخ را ندارد. او در پاسخ به این سؤال که آیا پوگبا می‌تواند بیشتر از لیونل مسی و کریستیانو رونالدو گل بزند، اظهار داشت: خیر، من حتی 25 درصد شانس هم برای او قائل نیستم. فکر نمی‌کنم که او بتواند در یک فصل 20 گل یا بیشتر بزند. اگر منظورتان از بهترین بازیکن دنیا کسی است که گل‌های زیادی می‌زند، او شامل این قضیه نمی‌شود، اما پوگبا یکی از بهترین بازیکنان میانی است و شاید بتوانم بگویم که او بهترین هافبک دنیاست.

مورینیو ادامه داد: من نگران تأثیرگذاری پوگبا بر بازی منچستریونایتد نیستم و فکر نمی‌کنم که خودش هم درگیر چنین موضوعی باشد. من او را بسیار خونسرد می‌بینم و احساس می‌کنم که برای ایفای نقش به‌عنوان یک ستاره خیلی راحت است و هیچ فشاری روی خودش نمی‌بیند. در تمرینات نمی‌بینم که پوگبا سعی کند دست به کارهایی بزند تا متفاوت بودن و بهتر بودنش را نسبت به سایر بازیکنان نشان دهد. به عقیده من تأثیرگذاری او بر روند بازی هم بسیار طبیعی خواهد بود. او به‌طور مداوم تأثیرش را بر تیم خواهد گذاشت و باعث ارتقای سطح بازی آن می‌شود. او برای همین به اینجا آمده است، آمده که جام ببرد.

آقای خاص تأکید کرد: من انتظار ندارم که پوگبا در اولین بازی‌اش توپ را بگیرد، چهار پنج بازیکن را دریبل کند و یک گل حیرت‌آور بزند. من از او زمانی که برای اولین بار صاحب توپ شود انتظار دارم که یک پاس سالم بدهد و یک بازی روان ارائه کند. پس شاید در این بازی او آن تأثیرگذاری که انتظار می‌رود را نداشته باشد و شاید حضورش تنها به پیشرفت سطح بازی تیم کمک کند، چون او یک سوپرفوتبالیست است. مردم زمانی که درباره بهترین بازیکنان دنیا صحبت می‌کنند، فوراً به سراغ بازیکنانی می‌روند که گل‌های زیادی می‌زنند. هیچ وقت توپ طلا را به یک دروازه‌بان نمی‌دهند. یک بار فقط آن را به فابیو کاناوارو دادند، چون در آن فصل او کاپیتان ایتالیای قهرمان جام جهانی بود. پائولو مالدینی هرگز توپ طلا را نبرد. خاویر زانتی هرگز توپ طلا نبرد. دروازه‌بان‌های طراز اول در طول تاریخ هرگز توپ طلا را نبردند. هر کسی که زیاد گل بزند، فوراً مورد توجه قرار می‌گیرد.

شاگردان ژوزه مورینیو از ساعت 23:30 امشب در هفته دوم لیگ برتر انگلیس میزبان ساوتهمپتون هستند.

601/401

کد خبر: 670842

وب گردی

وب گردی