رییس واحد آیت الله آملی:  تلاش برای تحقق نوآوریها آینده دانشگاه ها را رقم می زند

رییس واحد آیت الله آملی گفت :  نشست هم اندیشی روسای واحد های شمال کشور با حضور دبیر کل محترم هیئت موسس دکتر نوریان و روسای محترم نظارت مناطق  می تواند برای ترسیم سمت و سوی آینده دانشگاه بسیار مهم و نیز برای برون رفت از مشکلات و چالشها راهگشا باشد.

به گزارش ایسکانیوز، فاضل لاریجانی با بیان اینکه چالشها و معضلاتی که هم اکنون در دانشگاه ها و بطور کلی آموزش عالی کشور با آن مواجه اند بسیار نگران کننده است تصریح کرد: متاسفانه این چالش ها عمدتاً از عدم برنامه ریزی درست در دولت گذشته نشات گرفته است در صورتیکه وضعیت نابسامان آموزش قابل پیش بینی و پیش گیری بود که متاسفانه در این حوزه آینده پژوهی صورت نگرفت.

لاریجانی با اشاره به اینکه خوشبختانه با درایت و سیاستهای هوشمندانه ریاست محترم دانشگاه آزاد اسلامی جناب آقای دکتر میرزاده می توان این تهدید را به فرصت تبدیل کند تاکید کرد : برقراری ارتباط و پیوند وثیق و مستحکم بین دانشگاه با جامعه (شامل بخش تولید و خدمات) از جمله این سیاست هاست .

این استاد دانشگاه خاطر نشان کرد :آنچه که آینده دانشگاه ها و آموزش عالی را رقم می زند تلاش برای تحقق نوآوریها در حوزه های مختلف و ایجاد بستر مناسب و عوامل انگیزشی برای این است آنچه که اصطلاحاً به اکولوژی نوآوری تعبیر می شود.

لاریجانی با اشاره به در هم تنیدگی پژوهش ، تجارت و خدمات با یکدیگر تاکید کرد : برای آنکه دانشگاه ها بتوانند نقش و مشارکت بیشتری در پیدایش و رشد نوآوری ها داشته باشند باید سعی کند به جریان تبادل ایده های جدید و دانش دامن بزنند و به پرورش دانش آموخته هایی همت گارند که بتواند در چند جبهه کار کند و بتواند بین سیستم ها نوآوری در بخشهای مختلف پل ارتباطی برقرار سازند.

وی با تشکر از دکتر نوریان و همکارانش در هیات موسس وهیات عالی نظارت وی را یکی از سرمایه های ارزشمند نظام دانست که در عرصه های مختلف منشا خدمات بوده است .

20101

کد خبر: 670853

وب گردی

وب گردی