استقرار شرکت‌های فناوری در پارک اینترنت اشیاء

رئیس مرکز تحقیقات مخابرات ایران از اعلام فراخوان برای استقرار شرکتهای فناوری در پارک اینترنت اشیاء خبر داد و گفت: تا پایان سال این شرکتها برای شروع فعالیت در این پارک، مستقر خواهند شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، محمد خوانساری از برنامه های حمایتی وزارت ارتباطات برای ایجاد شرکتهای فناوری حوزه اینترنت اشیاء خبر داد و گفت: در این باره معاونت نوآوری و فناوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و مرکز تحقیقات مخابرات ایران (پژوهشگاه ICT ) برای حمایت از شرکتهای این بخش، همکاری می کنند.

رئیس مرکز تحقیقات مخابرات ایران با اشاره به ایجاد پارک اینترنت اشیا ذیل پارک تخصصی فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: این تصمیم بر مبنای سیاستگذاری شورای راهبری پارک تخصصی فناوری اطلاعات اتخاذ شده است. در این راستا مقرر شده زیرساختهای لازم و تجهیزات مدنظر را در این پارک، نصب کنیم تا شرکتهای داخلی و خارجی برای حضور در این پارک و فعالیت در زمینه اینترنت اشیاء ترغیب شوند.

وی محل استقرار پارک اینترنت اشیاء را در یکی از املاک متعلق به مرکز تحقیقات مخابرات ایران در جاده تهران - کرج عنوان کرد و افزود: تامین زیرساختهای اولیه از جمله آب و گاز و پهنای باند اینترنت در جهت جذب سرمایه گذاری و تجاری سازی محصولات در این زمینه انجام می گیرد.

خوانساری تصریح کرد: تا پایان سال استقرار شرکتهای فناوری حوزه اینترنت اشیا در این پارک اتفاق می افتد و فراخوان جذب شرکتها و فعالان این بخش، برای حضور در پارک اینترنت اشیاء در نیمه دوم امسال اعلام می‌شود.

رئیس پژوهشگاه ICT ، ایجاد ظرفیتهای مرتبط با فناوری اطلاعات و تاسیس زیرساختهای آزمایشگاهی لازم را از دیگر اقداماتی عنوان کرد که برای شرکتهای مستقر در پارک اینترنت اشیاء فراهم خواهد شد.

20101

کد خبر: 670868

وب گردی

وب گردی