شناسایی 7500 واحدراکد صنعتی در ایران/ این واحدها تا سال آینده با اعطای تسهیلات بانکی به چرخه تولیدبازمی گردند

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه 7500 واحد راکد صنعتی در کشور شناسایی شده اند، گفت: این واحدها تا سال آینده با اعطای تسهیلات بانکی به چرخه تولید کشور باز خواهند گشت.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، دکتر شهیندخت مولاوردی در جلسه شورای اداری استان که در سالن الغدیر استانداری برگزار شد، گفت: در هفته دولت همه باید با تبیین عملکرد و اشاره به چالش ها و موانع، صدای دولت را به گوش مردم برسانیم.

او با بیان اینکه مسئولین باید رسانه ای برای ارائه فعالیت های دولت به مردم باشند، افزود: ارزیابی عملکرد دولت بدون درنظر گرفتن شرایط اولیه، منصفانه و منطقی نخواهد بود، دولت نهم همزمان با اجرای سند چشم انداز 20 ساله نظام در سال 84 روی کار آمد و در دولت دهم شاهد بی سابقه ترین دوران رونق نفت بودیم اما متاسفانه نتوانستیم بهره لازم را از آن ببریم و دولت یازدهم در شرایط رکود و تورم بی سابقه با هزار میلیارد پروژه ناتمام عمرانی روی کار آمد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده تاکید کرد:دولت تدبیر و امید آرامش در سیاست، آسایش در اقتصاد، امنیت در فرهنگ از طریق نجات اقتصاد، احیای اخلاق و تعامل سازنده و موثر با جهان را مورد توجه قرار داده است.

مولاوردی اضافه کرد: دولت تدبیر و امید طی سال های اخیر توانسته است مقدمات تحقق اهداف خود را فراهم کند و با ریل گذاری طی این سه سال تلاش کرده است بر مدار مدیریت، کشور را به سمت عقلانیت، اعتدال و تدبیر برگرداند.

او ادامه داد: تمام اقدامات دولت علی رغم کاهش قیمت نفت به 30 تا 40 دلار انجام شده و تلاش آن در جهت کاهش نوسانات نرخ ارز و کنترل نرخ تورم بوده است و توانسته نرخ تورم دو رقمی را به یک رقم تقلیل دهد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه خروج از رکود یکی از اولویت های اصلی اقدامات دولت است، افزود: بهبود فضای کسب وکار، ایجاد فرصت های شغلی جدید و کاهش وابستگی اقتصاد به نفت نیز در دستور کار دولت قرار دارد.

مولاوردی با بیان اینکه رتبه کشور در سهولت کسب و کار از 152 به 117 کاهش یافته است، افزود: همچنین رتبه زیر 100 نیز برای سال 96 هدف گذاری شده است.

او اضافه کرد: بحث حمله نظامی به ایران با موفقیت مذاکرات هسته ای تحت نظر مقام معظم رهبری، تدبیر رئیس جمهور، تلاش تیم مذاکره کننده و صبر مردم مسکوت مانده و سایه جنگ از سر مردم ایران برداشته شده است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: با موفقیت برجام، جهان فهمید که با زبان زور و تهدید نمی تواند با ملت ایران سخن بگوید و باید با احترام پای میز مذاکره بنشیند و با گفتگو وارد صحنه شود.

مولاوردی با بیان اینکه ایران کشور منادی گفتگوی تمدن ها و فرهنگ ها در حال بازگشت به جایگاه اصلی خود است،گفت: فضای تعامل پس از پیروزی برجام امیدها را زنده کرده و فرصتی برای پیشرفت در سایه انسجام و همدلی است.

او با بیان اینکه اگر از نظر اقتصادی تصمیمات خوبی گرفته شود در حوزه آسیب های اجتماعی نیز اتفاقات خوبی خواهد افتاد، افزود: تعدد متولیان، موازی کاری و جزیره ای کار کردن مانع موفقیت است لذا باید با هم افزایی به بهبود وضعیت کنونی بپردازیم.

مولاوردی با بیان اینکه دولت در سال 94 مبلغ 42 هزار میلیارد تومان فقط برای پرداخت یارانه هزینه کرده است، گفت:این امر در حالی است که فقط 25 میلیارد دلار درآمد نفتی داشتیم لذا با مالیات و درآمد نفتی نمی توانیم برای ایجاد اشتغال کمک کنیم و باید در این مسیر از تولید داخلی استاندارد و برندسازی شده حمایت کنیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه دولت به تنهایی و در بازه زمانی یک ساله نمی تواند در تحقق اقتصاد مقاومتی موفق شود، گفت:مردم باید بعنوان بازوی توانمند در تحقق اقتصاد مقاومتی عمل کنند، 7500 واحد راکد صنعتی در کشور شناسایی شده  است که تا سال آینده با تسهیلات بانکی به چرخه تولید کشور باز خواهند گشت.

20106

کد خبر: 670869

وب گردی

وب گردی