کشف 2 بزغاله وحشی زنده از خانه یک متخلف در حاشیه پارک ملی بمو

رئیس اداره پارک ملی بمو از کشف دو بزغاله وحشی زنده از خانه یک متخلف در حاشیه پارک ملی بموخبر داد و گفت: در این رابطه یک متهم بازداشت شده است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر، به دنبال کسب اطلاعاتی مبنی بر زنده گیری و نگهداری غیر قانونی دو بزغاله وحشی در یکی از روستاهای حاشیه شیراز، نیروهای محیط زیست پارک ملی بمو به تحقیق در این رابطه پرداختند.علی آرندی رییس اداره پارک ملی بمو در این باره گفت: محیطبانان پس از مدتی تحقیق و بررسی یک مظنون را در این رابطه شناسایی نموده و موضوع را با مقام قضایی درمیان گذاشتند.

او افزود: محیطبانان پس از اخذ نیابت قضایی از دادستان به همراه مامورین نیروی انتظامی وارد خانه مربوطه شده و به تفتیش این مکان پرداختند.

رییس اداره پارک ملی بمو گفت: در جریان بازرسی از این خانه دو بزغاله وحشی زنده کشف و ضبط گردید.در این رابطه یک متهم بازداشت و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.متاسفانه بزغاله ها کاملا با انسان خو گرفته و به همین دلیل قابلیت رهاسازی در طبیعت را ندارند.

بر اساس ماده ۱۰ قانون شکار و صید هر کس مرتکب حمل، عرضه، صدور و فروش جانوران و حشی زنده یا کشته و یا اجزای آنها بدون کسب پروانه از سازمان محیط زیست شود به حبس از یک ماه تا شش ماه و یا جزای نقدی تا سقف یک میلیون ریال محکوم خواهد شد.

همچنین گونه های وحشی غیر قابل رهاسازی از لحاظ محیط زیستی تلف شده محسوب می شوند و متخلفین می بایست ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از صید و شکار این گونه ها را به حساب دولت واریز کنند.

20106

کد خبر: 670878

وب گردی

وب گردی