مولاوردی: زنان روستایی نقش نامرئی در اقتصاد خانواده و جامعه دارند

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: زنان روستایی نقش نامرئی و پنهان در اقتصاد خانواده و جامعه ایفا می کنند که این اجحاف در حق آنان است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، دکتر شهیندخت مولاوردی در اختتامیه جشنواره فرهنگی ورزشی دختران روستا که در زیباکنار برگزار شد، با گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر، اظهار کرد: جشنواره فرهنگی و ورزشی دختران روستا فرصت خوبی است تا بتواند بر نقش، جایگاه و اثربخشی دختران روستایی در عرصه های مختلف صحه بگذارد.

او با بیان اینکه زنان 12 میلیون نفر از جمعیت 32 میلیون نفری روستایی را تشکیل می دهند، افزود:نقش زنان روستایی به ویژه در استان سرسبز گیلان در بخش کشاورزی، تولید صنایع دستی، نوغانداری بر کسی پوشیده نیست.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با بیان اینکه متاسفانه نقش زنان روستایی شناخته و ارزش گذاری نشده است، تاکید کرد: زنان روستایی نقش نامرئی و پنهان در اقتصاد خانواده و جامعه ایفا می کنند که این اجحاف در حق آنان است.

مولاوردی با اشاره به اهمیت بازی های بومی محلی و سنتی، گفت: اهمیت این بازی ها در انتقال ارزش هایی که در عصر حاضر رو به افول است بسیار مطلوب می باشد، بازی های سنتی اکثرا بصورت گروهی برگزار می شدند در حالیکه بازی های فرزندان جامعه امروزی عموما در تنهایی و انزوا است لذا برگزاری این جشنواره ها فرصت خوبی برای انتقال ارزش های اصیل سنتی است.

او با بیان اینکه باید از سرمایه بانوان در مسیر توسعه پایدار و تحقق اقتصاد مقاومتی بهره مند شویم، تاکید کرد: ترویج فرهنگ کار گروهی یکی از نیازهای جامعه امروزی است که از طریق بازی های بومی و محلی انتقال می یابد.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور افزود:بدون مشارکت زنان نمی توانیم در مسیر تحقق اهداف کلی نظام، سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و برنامه ششم توسعه گام های اساسی برداریم.


20106

کد خبر: 670882

وب گردی

وب گردی