جزئیات ثبت‌نام مشمولان سربازی در دانشگاه‌ها

با اعلام نتایج کنکور برخی از داوطلبان امکان قبولی در رشته مورد علاقه خود را پیدا نکرده و به همین دلیل اقدام به ثبت نام در رشته‌های بدون آزمون برخی از دانشگاه‌ها همچون دانشگاه آزاد اسلامی می‌کنند. موضوعی که این نگرانی را برای متقاضیان پسر ایجاد کرده که آیا تحصیل در رشته‌های بدون آزمون مشکلی برای سربازی‌شان ایجاد می‌کند یا خیر؟ جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا به این سوال پاسخ داده است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، سردار ابراهیمی کریمی درباره شرایط ادامه تحصیل مشمولان خدمت سربازی در دانشگاه‌ها افزود: به طور کلی تمامی مشمولان سربازی که غیبت نداشته و در دانشگاه قبول شده باشند می‌توانند در مقطع بالاتر ادامه تحصیل دهند و اگر فاقد غیبت باشند مشکلی برایشان ایجاد نخواهد شد.

او با بیان اینکه امکان ادامه تحصیل برای پذیرفته شدگان دانشگاه‌ها اعم از دانشگاه‌های بدون آزمون و دانشگاه‌های با آزمون وجود دارد گفت: مشمولانی که بعد از فارغ التحصیلی غیبت نداشته باشند می‌توانند در مقطع بالاتر ادامه تحصیل دهند.

کریمی درباره آن دسته از پذیرفته شدگانی که ممکن است تا زمان ثبت نام دانشگاه وارد غیبت شوندگفت: این افراد می‌بایست به دفاتر پلیس +10 مراجعه کرده و وضعیت خدمتی خود را مشخص کنند اما این امکان به آنان داده می‌شود که حداکثر تا یک بار تاریخ اعزام خود را تمدید کرده و در صورتی که امکان ادامه تحصیل در دانشگاه چه به واسطه کنکور و چه بدون کنکور برایشان فراهم شود می‌توانند بدون غیبت وارد دانشگاه شده و پس از فارغ‌التحصیلی برای انجام خدمت سربازی اقدام کنند.

جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: این افراد پس از قبولی در دانشگاه با برگه اولیه ثبت نام به دفاتر پلیس+10 مراجعه کرده و گواهی موقت معافیت از سربازی به سبب ادامه تحصیل را دریافت خواهند کرد.

او درباره اینکه آیا پذیرفته شدگان در دانشگاه‌های بدون کنکور نیز می‌توانند از این امکان استفاده کرده یا خیرافزود: همانطور که گفتم مشمولانی که در هر یک از دانشگاه‌های مورد تایید وزارت علوم از جمله دانشگاه‌های سراسری، آزاد، فنی و حرفه‌ای، علمی و کاربردی و ... پذیرش شوند معافیت تحصیلی برایشان صادر شده و دیگر اینکه آیا با کنکور یا بدون کنکور در دانشگاه پذیرش شده‌اند یا خیر برای سازمان وظیفه عمومی اهمیتی ندارد.

20106

کد خبر: 670892

وب گردی

وب گردی