سوخت‌گیری جنگنده های روسی از پایگاه نوژه نقض قطعنامه شورای امنیت نیست

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همکاری نظامی ایران و روسیه برای مبارزه با داعش است و هیچ ارتباطی به قطعنامه ۲۲۳۱ ندارد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خانه ملت داود محمدی در توضیح همکاری نظامی ایران و روسیه در پایگاه هوایی همدان گفت: این همکاری به معنای ایجاد پایگاه نظامی روسیه در ایران نیست، بکه به منظور مقابله با داعش و تروریست همکاری دو جانبه و چندجانبه شکل گرفته است.

نماینده مردم قزوین در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: البته در این زمینه برخی نمایندگان خواهان برگزاری نشست غیر علنی برای ارائه پاره ای توضیحات از سوی وزارت امور خارجه هستند با این حال رئیس مجلس بحث پایگاه نظامی را منتفی اعلام کرد.

وی اظهار داشت: استفاده جنگنده های روسی از همدان تنها برای مبارزه جدی با تروریست است، روسیه با ما به درک مشترکی در این زمینه رسیده بنابراین خلاف قانون صورت نگرفته است.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس با اشاره به ادعا وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر اینکه همکاری نظامی ایران و ورسیه در پایگاه هوایی نوژه خلاف قطعنامه 2231 است، گفت: نقض قطعنامه شورای امنیت صورت نگرفته، ایران در زمینه نظامی با کشورهای متعددی از جمله روسیه همکاری دارد و فلسفه این همکاری ها مبارزه با تروریست است.

203

کد خبر: 670921

وب گردی

وب گردی