توطئه جنایتکار حیله‌گر برای قتل مادر و دخترپس  از 3 سال فاش شد

بوی شدید گاز که از آپارتمانی در خیابان زمزم تهران به مشام می‌رسید، مأموران آتش‌نشانی را به این محل کشاند. آنها وقتی در آپارتمان را باز کردند با اجساد یک زن جوان و فرزند خردسالش روبه‌رو شدند که توسط قاتل ناشناس کشته شده بودند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روزنامه ایران، تحقیقات کارآگاهان جنایی نشان می‌داد قاتل پس از کشتن مادر و فرزند، پول، طلا و جواهرات موجود در خانه را برداشته و هنگام فرار، شیلنگ گاز را بریده تا با انفجار آپارتمان آثار جنایت از بین برود.کارآگاهان پلیس که بیش از دو سال در جست‌وجوی قاتل مادر و دختر سه‌ساله‌اش بودند سرانجام دو روز پیش قاتل را دستگیر کردند.
ماجرا از نخستین روز بهمن سال 92 آغاز شده بود. کامران – مرد خانواده که راننده کامیون است- در شرح حادثه به کارآگاهان گفت: روز سی‌‌ام دی برای بردن بار به جنوب کشور می‌رفتم که طبق معمول مبلغی پول به همسرم دادم تا در نبود من، او و دختر خردسالم مشکل مالی نداشته باشند.فردای آن روز از جنوب کشور با تلفن خانه‌مان تماس گرفتم تا از حال همسرم سحر و فرزندم باخبر شوم اما هرچه زنگ زدم کسی جوابم را نداد. با نگرانی به دخترعمه همسرم زنگ زدم و از او خواستم سری به خانه ما بزند. آن روز دخترعمه سحر پس از این تماس تلفنی به درخانه ما رفت و همین که خواست زنگ در را بزند متوجه بوی شدید گاز شد که از خانه بیرون می‌زد، به‌همین خاطر با آتش‌نشانی تماس گرفت و چند دقیقه بعد امدادگران آتش‌نشانی با ورود به آپارتمان با جسد همسرم سحر و دختر سه‌ساله‌ام «یلدا» روبه‌رو شدند.با کشف جسد این زن و دختر خردسال، بازپرس کشیک قتل پایتخت و تیم بررسی صحنه جرم، راهی محل حادثه شدند. در نخستین بررسی‌ها به نظر می‌رسید مرگ زن جوان و دخترش براثر پارگی شیلنگ گاز بوده است.
اما با توجه به مشکوک بودن واقعه اجساد مادر و دختر به دستور بازپرس منافی‌آذر از شعبه سوم دادسرای جنایی تهران به پزشکی قانونی انتقال داده شد و در بررسی‌های صورت گرفته نیز پزشکان علت مرگ را خفگی اعلام کردند.با توجه به اعلام نظریه پزشکی قانونی درباره خفگی قربانیان حادثه و همچنین نظریه کارآگاهان پلیس آگاهی درخصوص عمدی بودن پارگی شیلنگ گاز، فرضیه قتل به یقین تبدیل شد.با توجه به اظهارات کامران، احتمال وقوع جنایت با انگیزه سرقت مطرح شد و از آنجا که هیچ‌آثار ورود به زور مشاهده نشد و در ورودی سالم بود، احتمال ارتکاب جنایت توسط فرد یا افراد آشنا قوت گرفت. در همین حال کارآگاهان پی‌بردند این خانواده به‌واسطه شغل مرد خانواده برای ادامه زندگی به‌تازگی به‌تهران آمده‌اند و تمامی بستگان‌شان در شمال کشور سکونت دارند. بنابراین کارآگاهان برای ادامه تحقیقات به شمال کشور رفتند و با انجام اقدامات پیچیده‌ پلیسی، موفق به شناسایی یکی از بستگان مقتول به نام مصطفی شدند که طبق بررسی‌ها روز جنایت در تهران بوده و در نزدیکی خانه آنها دیده شده است.از آنجا که مرد 30 ساله در گیلان زندگی می‌کرد کارآگاهان جنایی با در دست داشتن نیابت قضایی راهی گیلان شدند و سرانجام 27 مرداد جاری مصطفی دستگیر شد. مرد جوان پس از انتقال به اداره آگاهی ابتدا منکر قتل بود ولی زمانی که با مدارک پلیسی مواجه شد به ناچار لب به اعتراف گشود.
او در رابطه با قتل سحر و دختر 3 ساله‌اش گفت: مدتی بود که دچار مشکلات مالی شده بودم از طرفی می‌دانستم که سحر و همسرش که در تهران زندگی می‌کنند وضع مالی خوبی دارند برای همین روز حادثه به قصد گرفتن پول به خانه سحر رفتم. زمانی که متوجه شدم کامران به‌ مسافرت کاری رفته و دخترش هم خوابیده، تصمیم گرفتم مشکلات مالی‌ام را با سحر در میان بگذارم. وقتی موضوع را مطرح کردم سحر گفت که نمی‌تواند این مقدار پول را در اختیارم قرار دهد. از حرف او ناامید شده بودم که ناگهان چشمم به بسته پول و جعبه جواهرات افتاد. برای رسیدن به آنها تصمیم گرفتم سحر را به قتل برسانم. ابتدا او را با پارچه‌ای خفه کردم و می‌خواستم با پول‌ها از خانه خارج شوم که متوجه شدم دخترش از اتاق خواب بیرون آمده است. ترس از شناسایی‌ام باعث شد این کودک سه ساله را هم قربانی کنم. برای آنکه کسی از راز این جنایت با خبر نشود شیلنگ گاز را هم پاره کردم تا خانه منفجر شود و جسد مادر و فرزندش در آتش بسوزد اما فردای آن روز از طریق اقوام متوجه شدم که با حضور بموقع آتش‌نشانی انفجاری در آن خانه صورت نگرفته است. بعد از آن به‌سراغ روزنامه‌ها رفتم و دیدم که علت مرگ را گاز گرفتگی عنوان کرده‌اند. به‌همین دلیل خیالم راحت شد و با این اطمینان که کسی مرا ندیده است به‌زندگی عادی‌ام ادامه دادم.
سرهنگ کارآگاه حمید مکرم، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با شرح این ماجرا گفت: با توجه به اعتراف متهم به ارتکاب جنایت، قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس جنایی صادر شده و متهم برای ادامه تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارد.
20106

کد خبر: 670973

وب گردی

وب گردی