عضو کمیسیون آموزش: استیضاح فانی صلاح نیست

عضو کمیسیون آموزش و پرورش تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: استیضاح علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش با توجه به زمان کوتاه مانده تا بازگشایی مدارس، مناسب و به صلاح نیست.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، حجت الاسلام علیرضا سلیمی روز شنبه اظهار کرد: در آستانه مهرماه، استیضاح وزیر به مراتب خسارت بیشتری به همراه دارد، زیرا درصورت رای نیاوردن وزیر، باید سه ماه این وزارتخانه با سرپرست اداره شود.

وی افزود: البته بسیاری از مواردی که از سوی نمایندگان استیضاح کننده درباره مسایل و مشکلات گفته می شود، صرفا مرتبط با وزارتخانه نیست، بلکه بخشی از آن مربوط به کل کشور است.
نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اگر فرد دیگری نیز به عنوان وزیر آموزش و پرورش انتخاب شود در این مدت کوتاه و با توجه به زمان حساس بازگشایی مدارس نمی تواند کاری از پیش ببرد.
سلیمی اضافه کرد: در هفته جاری جلسه مشترکی با حضور وزیر و نمایندگان استیضاح کننده برگزار می شود تا شاید بتوان با گفت و گو این مساله را حل کرد.
وی خاطرنشان کرد: اگر استیضاح کنندگان در این جلسه نسبت به خواست خود پافشاری کنند، ممکن است تصمیم متفاوتی گرفته شود.
طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش 20 مردادماه با 57 امضا تقدیم هیات رییسه مجلس شد و اکنون تعداد بیشتری از نمایندگان خواستار استیضاح وزیر هستند.
نمایندگان ارایه دهنده طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش کم توجهی به حفظ منافع دانش آموزان و مبارزه با تهاجم فرهنگی، توجه نکردن به شعار اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل در بحث فرهنگ سازی در مدارس جامعه، رضایت نداشتن معلمان و مدیران مدارس از عملکرد وزیر آموزش و پرورش، اجرایی نشدن سند بنیادین تحول آموزش و پرورش و تکریم نشدن ارباب رجوع در برخی مدارس را از جمله محورهای استیضاح عنوان کرده اند.
اجرایی نشدن نظام هماهنگ پرداخت حقوق، اجرا نشدن طرح رتبه بندی فرهنگیان، پویا نبودن و شور و نشاط نداشتن در بدنه این وزارتخانه و همکاران فرهنگی از دیگر محورهای این طرح استیضاح عنوان شده است.

205/201

کد خبر: 671118

وب گردی

وب گردی