سال آینده نیمی از گوشی های موبایل مجهز به حسگر اسکنر اثر انگشت خواهند بود

حسگر اسکنر اثر انگشت یکی از ویژگی‌هایی است آن را در حال حاضر تنها در پرچمداران و میان رده‌های رو به بالا می‌توان یافت. هرچند تحلیلگران معتقدند که در سال ۲۰۱۷ این قابلیت فراگیرتر شده و تلفن‌های هوشمند بیشتری از حسگر اسکنر اثر انگشت بهره خواهند برد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از زومیت ، در سال ۲۰۱۶، بیش از ۴۰ درصد تلفن‌های هوشمند عرضه شده مجهز به حسگر اسکنر اثر انگشت بودند؛ طبق گزارشات منتشر شده، انتظار می‌رود میزان گوشی‌های مجهز به این قابلیت در سال ۲۰۱۷ به بیش از ۵۰ درصد برسد.بر این اساس، میزان تقاضا برای حسگر اسکنر اثر انگشت از سال ۲۰۱۵ تاکنون افزایش یافته و این در حالی است که در سال ۲۰۱۵ تنها ۲۰ درصد از گوشی‌های عرضه شده مجهز به این قابلیت بودند.

البته جای تعجبی ندارد زیرا شاهد محصولات مقرون به صرفه و در عین حال قدرتمندی هستیم که از قابلیت حسگر اسکنر اثر انگشت بهره می‌برند و اگر این روند ادامه پیدا کند در سال‌های آینده شاهد فراگیر شدن استفاده از این حسگر بر روی تلفن‌های هوشمند در محدوده قیمت‌های مختلف خواهیم بود و درنهایت روزی خواهد رسید که حسگر اسکنر اثر انگشت یکی از قابلیت‌هایی بشود که بر روی هر گوشی می‌توان یافت.

با بالا رفتن تقاضا شاهد حضور پررنگ‌تر سازندگان نیز خواهیم بود و وجود تعداد بیشتر کمپانی‌هایی که حسگر اسکنر اثر انگشت تولید می‌کنند قطعا می‌تواند بازار رقابت را برای سازندگان سخت‌تر کند.

در هر صورت طبق نظر تحلیلگران، سازندگان چینی و تایوانی حسگر اسکنر اثر انگشت می‌توانند در بازار جهانی به جایگاه مناسبی برسند؛ اما به نظر می‌رسد که این سازندگان بیشتر تمرکز خود را به بازار چین داده‌اند تا بتوانند نیازهای این بازار در حال رشد را تامین کنند. جالب است بدانید طبق گزارش‌ها، در سال ۲۰۱۶ آمار فروش تلفن هوشمند در کشور چین به ۵۰۰ میلیون عدد رسیده که رقم شگفت انگیزی است.

همچنین عرضه حسگر اسکنر اثر انگشت توسط سازندگان چینی و تایوانی به دو برابر در سال ۲۰۱۷ خواهد رسید. در حال حاضر قیمت هر واحد از این حسگرها به ۳ دلار رسیده که می‌توان انتظار کاهش بیشتر این قیمت را در سال آینده داشت.

هرچند این موضوع از زیبایی تکنولوژی‌های جدید بوده و امیدواریم که ادامه نیز داشته باشد. هرچه تقاضا برای یک محصول بیشتر شود ساخت آن نیز به مرور زمان ارزان‌تر تمام شده و در نتیجه با کاهش قیمت آن، شاهد استفاده بیشتر کاربران از این تکنولوژی خواهیم بود.

20101

کد خبر: 671161

وب گردی

وب گردی