رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران: دانشگاه آزاد اسلامی دین خود را نسبت به شهدا و ایثارگران ادا کرده است

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: 2هزار و 214نفر از جمعیت شاهد و ایثارگر جزء کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی هستند.

به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در دومین جلسه ستاد مشترک شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و با هنر گفت: انقلاب اسلامی ایران با رهبری امام خمینی(ره) و همت، ایثار و فداکاری مردم به پیروزی رسید. در دوران قبل از انقلاب و 8 سال دفاع مقدس و بعد آن ملت ما گوش به فرمان امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری پیش رفته و توانستند انقلاب اسلامی ایران را حفظ کنند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: این پیروزی هزینه های بسیاری برای ما داشت که یکی از این هزینه ها ایثار، فداکاری و شهادت فرزندان کشور ایران است. آنچه ما امروز بدست آورده ایم حاصل ایثارگری و شهادت آن عزیزان است.

وی با بیان اینکه بیش از 3 میلیون نفر از مردم ایران از ایثارگران هستند، گفت: سرپرستی این عزیزان به بنیاد شهید و ایثارگران واگذار شده و ما در ارتباط با آموزش آنان وظیفه سنگینی بر عهده داریم که خوشبختانه با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی توانسته ایم این امر را به خوبی انجام دهیم.

امروز با وجود دانشگاه آزاد اسلامی می توانیم ادعا کنیم محیط مناسبی برای تحصیل فرزندان شاهد و ایثارگر ایجاد شده است

حجت الاسلام و المسلمین شهیدی افزود: امروز با وجود دانشگاه آزاد اسلامی می توانیم ادعا کنیم که محیط مناسبی برای تحصیل فرزندان این جامعه ایجاد شده که قابل تقدیر و تشکر است.

وی با بیان اینکه 46 نفر از شهدای مدافع حرم از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی هستند، گفت: حدود 118 هزار تن از خانواده‌های شاهد و ایثارگر در دانشگاه آزاد مشغول به تحصیل هستند و 560 نفر هم عضو هیأت علمی این دانشگاه هستند علاوه بر این دو هزار و 214 نفر از خانواده‌های شاهد و ایثارگر نیز جزو کارکنان دانشگاه آزاد هستند.

شهیدی به مصوبات اولین جلسه این ستاد اشاره کرد و گفت: خوشبختانه تعامل بسیار خوبی میان بنیاد شهید و دانشگاه آزاد اسلامی برقرار است و با حضور دکتر میرزاده در ریاست این دانشگاه بسیاری از مشکلات برطرف شده است.

حجت الاسلام و المسلمین شهیدی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی دین خود را نسبت به شهدا و ایثارگران ادا کرده است، گفت: زحمات و حمایت های آیت الله هاشمی رفسنجانی در راس این دانشگاه‌، دکتر میرزاده به عنوان ریاست دانشگاه‌آزاد اسلامی و سایر مسولان این دانشگاه قابل تقدیر و تشکر است.

راه‌اندازی شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در دانشگاه آزاد اسلامی

وی به راه‌اندازی شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: در ماده 63 قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران نهادهای مختلفی موظف هستند که این شورا را تشکیل بدهند. با توجه به نقشی که شهرداری، دانشگاه آزاداسلامی و سازمان بسیج مستضعفین دارند این سه نهاد نیز به تازگی پیشنهاد شده‌ تا به عضویت شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت درآیند.

دکتر میرزاده: استخدام دانشجویان ممتاز ایثارگر به عنوان عضو هیئت علمی در دانشگاه‌آزاد اسلامی/ اجرای قانون جامع ایثارگران در این دانشگاه

دکتر میرزاده رییس دانشگاه‌آزاد اسلامی در دومین جلسه ستاد مرکزی شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، گفت: دانشگاه‌آزاد اسلامی از حضور خانواده شاهد و ایثار گر در این دانشگاه بسیار خرسند است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه جمهوری اسلامی یکی از رزق های ایثارگران و شهدا است، گفت: 73 درصد دانشجو از خانواده شاهد و ایثارگر در دانشگاه آزاد اسلامی که بالغ بر 118 هزار نفر هستند حضور دارند، به عبارتی دیگر 10 درصد کل دانشجویان این دانشگاه را این عزیزان تشکیل می دهند، علاوه بر آن یکصد هزار نفر از ایثارگران دیگر و بسیجیان در این دانشگاه تحصیل می کنند که علی رغم اینکه تحت پوششقانون جامع ایثارگران نیستند ولی از تسهیلات و تخفیفات دانشگاه بهره مند هستند

دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد اسلامی دغدغه پرداخت شهریه نداشته باشند

وی با بیان اینکه دانشجویان شاهد و ایثارگر در دانشگاه آزاد اسلامی نباید دغدغه پرداخت شهریه داشته باشند، گفت: دانشجویان شاهد و ایثارگر در هر مقطع تحصیلی که بخواهند می توانند بدون دغدغه مادی به تحصیل در دانشگاه‌آزاد اسلامی بپردازند. خوشبختانه امروز با همکاری و همراهی حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بسیاری از مشکلات رفع شده که قابل تقدیر و تشکر است.

دکتر میرزاده همچنین از استخدام ممتازین دکتری شاهد و ایثارگر که در همایش شاهد و ایثارگر معرفی شده اند خبر داد و افزود: دانشگاه آزاد اسلامی در راستای تکریم و گرامیداشت شهدا و ایثارگران و ترویج فرهنگ شهادت و ایثار اقدامات بسیاری انجام داده که از جمله آن می توان به ساخت 49 یادمان شهدا در واحدهای دانشگاهی، آمادگی کامل اجرای قانون جامع ایثارگران، دیدار با خانواده شهدا، تحفیف شهریه، اشتغال، طراحی سامانه آماری مشارکت با بنیاد شهید و ایثارگران، برگزاری المپیاد علمی، فرهنگی و ورزشی برای دانشجویان شاهد و ایثارگر و ... اشاره کرد.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی از خدمتگزاری 73 درصد از خانواده شاهد و ایثار گر بسیار خرسند است، گفت: علاوه بر 118 هزار دانشجوی شاهد و ایثارگر مشمول قانون جامع ایثارگران، 100 هزار دانشجوی شاهد و ایثارگر غیر مشمول این قانون نیز در دانشگاه‌آزاد اسلامی به تحصیل مشغول هستند که برای این دسته از عزیزان نیز تخفیف شهریه 10 تا 50 درصدی در نظر گرفته شده است.

دکتر میرزاده با بیان اینکه دانشگاه‌ازاد اسلامی طبق دستورات آیت الله هاشمی رفسنجانی، آمادگی اجرای قانون جامع ایثارگران را در این دانشگاه دارد، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی پیشگام اجرای این قانون است. باید مفاد این قانون در مورد تمامی آزادگان دانشگاه‌ آزاد اسلامی به طور کامل اجرا شود.

رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه آماده‌ هستیم، تمام دانشجویان ممتاز ایثارگر را به عنوان عضو هیئت علمی استخدام کنیم، گفت: در این راستا از تعداد 157 نفر دانشجویان ممتاز ایثارگر که قرار بود در دانشگاه آزاد استخدام شوند، کار استخدام 47نفر به اتمام رسیده است.

وی به تاسیس این دانشگاه با کمک حضرت‌ امام خمینی(ره) و پیشنهاد آیت الله هاشمی رفسنجانی و حمایت های مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: در حال حاضر دانشگاه‌آزاد اسلامی دارای سهم 56 درصدی از فارغ التحصیلان کشور، 37 درصدی از دانشجویان آموزش عالی کشور، 54 درصدی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی، 68 هزار عضو هیات علمی تمام وقت، نیمه وقت و حق التدریس، 38 هزار کارمند و ... است.

راه اندازی شرکت های دانش بنیان برای اشتغال خانواده شهدا و ایثارگران

دکتر میرزاده همچنین به حضور 900 شرکت دانش بنیان در 90 مرکز رشد دانشگاه در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: دانشگاه‌آزاد اسلامی آمادگی دارد تا شرکت های دانش بنیان برای اشتغال خانواده شهدا و ایثارگران راه اندازی کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین موذنی: مشکلات شهریه ای دانشجویان شاهد و ایثارگر در کلیه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی برطرف شده است

در ادامه جلسه حجت الاسلام و المسلمین موذنی معاون فرهنگی و رییس ستاد برنامه ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: اولین جلسه این ستاد مصوبات بسیار خوبی داشت که به موجب آن روند کار بسیار مناسب و خوب ادامه پیدا کرد و خوشبختانه امروز بسیاری از مشکلاتی که در گذشته وجود داشت، برطرف شده است.

زحمات و حمایت های دانشگاه آزاد اسلامی قابل تقدیر است

معاون فرهنگی و رییس ستاد برنامه ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه زحمات و حمایت های دانشگاه آزاد اسلامی قابل تقدیر است، گفت: با حمایت ها وتلاش های دکتر میرزاده و مسولان این دانشگاه مشکلات شهریه ای دانشجویان شاهد و ایثارگر در کلیه واحدهای دانشگاهی بر طرف شده است.

وی افزود: به لطف الهی امروز نقطه ضعفی در دانشگاه‌آزاد اسلامی وجود ندارد و علیرغم کاهش جمعیتی دانشجو و مشکلات حاصل از آن 73 درصد از دانشجویان شاهد و ایثارگر در دانشگاه آزاد اسلامی حضور دارند.

حجت الاسلام و المسلمین موذنی خاطر نشان کرد: رویکرد ما در ستاد برنامه ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران از آموزش به فرهنگی تبدیل شده که در همین راستا دانشگاه‌آزاد اسلامی توجه ویژه ای به این امر داشته است، همچنین حضور دکتر طه هاشمی به عنوان معاون فرهنگی و دانشجویی این دانشگاه نقطه قوتی در حوزه فرهنگی است.

در دومین جلسه ستاد مرکزی شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی که با حضور رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در این بنیاد برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی شهیدی با اهدای لوحی از زحمات و حمایت های دکتر میرزاده از خانواده شهدا و ایثارگران تقدیر کرد.

20101

کد خبر: 671173

وب گردی

وب گردی