خبرخوش برای متقاضیان جریمه ریالی سربازی

جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا از ارسال یک میلیون و 500 هزار پیامک به مشمولان غایب و معرفی بیش از 5000 سرباز برای اعزام به خدمت سربازی خبرداد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از اطلاع‌رسانی سازمان وظیفه عمومی ناجا، سردار ابراهیم کریمی در این باره افزود: سازمان وظیفه عمومی ناجا طرح فراخوان و تعیین تکلیف مشمولان غایب را آغاز کرده و تاکنون حدود یک میلیون و 500 هزار پیامک برای مشمولان غایب ارسال شده است

او با اعلام اینکه روند ارسال پیامک به مشمولان غایب تا چهار روز آینده ادامه خواهد داشت، از تمدید مهلت تعیین تکلیف مشمولان غایب تا 20 شهریور ماه سال جاری خبرداد و تاکید کرد: در مرحله بعدی، اخطاریه های ما برای مشمولان غایبی که وضعیت خدمت خود را تعیین تکلیف نکرده اند، صادر و به آدرس آنان ارسال می شود.

کریمی تاکید کرد: 15 هزار نفر از افراد دارای کارت های پایان خدمت یا معافیت از خدمت وظیفه عمومی که سوابق آنها به دلیل عدم اقدام برای تعویض کارت های قدیمی خود با کارت هوشمند در سامانه‌های ما ثبت نشده بود، با دریافت پیامک برای بررسی وضعیت خود به سازمان وظیفه عمومی ناجا مراجعه کردند.

او با بیان اینکه امسال حدود 73 هزار نفر در طرح جریمه مشمولان غایب ثبت نام کرده اند، گفت: همچنین 500 نفر از مشمولان غایب که از خارج از کشور از طریق کنسولگری ها و نمایندگی های ایران ثبت درخواست کردند.

کریمی با بیان اینکه بیش از 5000 نفر از مشمولان غایب برای اعزام به سربازی اقدام کرده‌اند، گفت: تعداد درخواست‌های اعزام به خدمت به شدت افزایش یافته و روز به روز به تعداد درخواست ها افزوده می شود.

جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا افزود: اخطاریه های کتبی نیز از طریق اداره پست یا کلانتری به مشمولان غایب ابلاغ می شود.

او درباره تسهیلات اقساطی طرح جریمه مشمولان غایب، گفت: پیش از این در نظر داشتیم که ارائه تسهیلات اقساطی از طریق دو بانک انصار و قوامین صورت گیرد اما به منظور رفاه حال متقاضیان و تعلق نگرفتن سود بانکی، این اقدام از طریق سازمان وظیفه عمومی ناجا انجام می شود.

کریمی افزود: مشمولان غایب پس از پرداخت یک سوم مبلغ جریمه و به همراه فیش واریزی به دفاترخدمات الکترونیک انتظامی ( پلیس +10 ) مراجعه و با تعیین تعداد اقساط، برگ های تقسیط را دریافت می کنند.

او با تاکید بر اینکه پرداخت اقساط در هر بانکی انجام می شود، گفت: افراد با دریافت شناسه پرداخت، مبلغ جریمه را به صورت ماهیانه به حساب خزانه دولت واریز می کنند و سپس در سازمان وظیفه عمومی ناجا حسابرسی می شود.

جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا افزود: کسانی که تا شهریور امسال در طرح جریمه مشمولان غایب ثبت نام کردند می توانند حداکثر از تسهیلات اقساط 24 ماهه استفاده کنند اما افرادی که پس از پایان مهلت تعیین شده، اقدام کنند به ازای هر ماه تاخیر، یک ماه از حداکثر مدت زمان در نظر گرفته شده، کاسته می شود.

20106

کد خبر: 671517

وب گردی

وب گردی