هاشمی طبا: حمایت های میرزاده از ورزشکاران قابل تحسین است/ آیان مدال طلا را از بهداد گرفت نه هیات ژوری/ ورزش را می توان بهتر مدیریت کرد

رئیس اسبق سازمان تربیت بدنی و کمیته ملی المپیک گفت: حمایت های دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر میرزاده بسیار قابل تحسین است چرا که همین حمایت ها باعث به وجود آمدن انگیزه در ورزشکاران می شود.

مصطفی هاشمی طبا رئیس اسبق سازمان تربیت بدنی و کمیته ملی المپیک، در گفت و گو با ایسکانیوز در خصوص حضور ایران در المپیک ریو گفت: ما در این دوره از المپیک که در کشور برزیل برگزار شد خیلی خوب ظاهر شدیم. در بعضی از رشته هایی که ما اصلا انتظار نداشتیم فوق العاده عمل کردیم. به نسبت المپیک های گذشته توانستیم در این دوره هم شگفتی هایی را داشته باشیم، مانند شمشیربازی که مجتبی عابدینی با توجه به رقبایی که داشت توانست نتیجه بسیار خوبی را کسب کند.

وی افزود: از طرفی در کشتی فرنگی انتظاراتی که بود برآورده نشد و برای بررسی این نتیجه ضعیف باید برنامه ریزی فدراسیون برای تیم ملی کشتی فرنگی بررسی شود. از طرفی در این مورد نباید زود قضاوت کنیم چرا که باید تمام جوانب سنجیده و بعد تصمیم بگیرم، مقصر دانستن شخصی در مورد نتیجه ضعیف تیم ملی کشتی فرنگی دور از معرفت انسانی است.

رئیس اسبق کمیته ملی المپیک تصریح کرد: متاسفانه در عرصه ورزش در بعضی از رشته ها در دنیا جایگاهی نداریم و باید این را قبول کنیم که ورزش کشور ما به تبعیت از این موضوع در سطح پایین تری نسبت به کشور های دیگر قرار داریم.

مصطفی هاشمی طبا با اشاره به انتقاد هایی که در مورد تیم ملی کشتی فرنگی شد، گفت: محمد بنا انتخاب های بسیار خوبی را داشت زیرا بهتر از این نفرات در کشتی فرنگی نداشتیم.

وی افزود :برای قضاوت در مورد نتیجه ضعیف کشتی فرنگی گفت باید تمرینات قبل از المپیک تیم ملی را بررسی شود تا دلیل ضعف جسمانی کشتی گیران در مبارزه مشخص شود. قطعا محمد بنا و رسول خادم برای پاسخگویی به نتیجه ضعیف تیم ملی کشتی پس از بررسی به میان اصحاب رسانه خواهند آمد.

رئیس اسبق کمیته ملی المپیک درباره ناداوری ها اظهار داشت: در مسابقات بین المللی چون المپیک هر اتفاقی ممکن است رخ دهد و سکه شانس را برای ورزشکاران تغییر دهد. یکی از مهمترین مسائلی که در حال حاضر عمدتاً باعث می شود تا ورزشکاران شانس موفقیت خود را از دست بدهند، اشتباهات داوری است. لفظ ناداوری صحیح نیست، اشتباهات داوری در همه رشته های ورزشی وجود دارد. ورزشکاران ما نباید اشتباهات داوری را برای خود یک بهانه کنند و از ادامه تلاش باز بمانند، بلکه باید تمام سعی خود را انجام دهند تا بتوانند عمکرد بسیار خوبی را داشته باشند.

وی با اشاره به رقابت بهداد سلیمی در المپیک ریو تصریح کرد: وزنه های بهداد سلیمی هیچ مشکلی نداشتند و سالم بودند و به عقیده من رقم زننده این اتفاق تاماش آیان رئیس فدراسیون جهانی وزنه برداری بود زیرا به عنوان رئیس فدراسیون جهانی نمی خواست در این المپیک هم مدال طلای فوق سنگین نصیب بهداد سلیمی شود. در خصوص بهداد ناداوری یا اشتباهات داوری دخیل نبود بلکه این آیان بود که به صورت مستقیم و با تشکیل هیات ژوری غیر قانونی مدال را از بهداد گرفت.

مصطفی هاشمی طبا در خصوص مدیریت ورزش کشور نیز اظهار داشت: ورزش کشور را می توان بهتر از این ها مدیریت کرد و داشتن مدیریتی توانمند خواستار روش و طرح های مدیریتی صحیح است به خصوص در شرایط کنونی که ورزش کشور ما با بحران مالی بسیار زیادی دست و پنجه نرم می کند. در این میان نیز ورزشکاران ما باید حرفه ای عمل کنند و عدم حمایت های مالی فدراسیون ها را بهانه ای برای خود نکنند زیرا هر شخص باید توانایی های خود را به کار گیرد و از آن ها استفاده کند.

وی ادامه داد: نبود شرایط مالی ضربات سنگینی به ورزش کشور ما وارد کرده است و برای بهبود این مسئله نیاز به مدیران توانمند داریم.

رئیس اسبق کمیته ملی المپیک درباره حمایت های دانشگاه آزاد اسلامی از ورزشکاران گفت: حمایت های دانشگاه آزاد اسلامی و شخص دکتر میرزاده بسیار قابل تحصین است چرا که همین حمایت ها باعث به وجود آمدن انگیزه در ورزشکاران می شود. تحصیل ورزشکاران در دانشگاه آزاد اسلامی و حمایت های میرزاده در آینده نزدیک پاسخ بسیار درخشانی را برای جامعه ورزش خواهد داشت.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در این المپیک هم مانند دوره های قبل خوب ظاهر شدیم و آن حد معمول را که در هر المپیک داریم را حفظ کردیم که امیدوارم با مدیریت خوب و برنامه ریزی های خوب در المپیک بعدی شاهد کسب مدال های بیشتر از سوی ورزشکاران و قرار گرفتن در بهترین رنکینگ المپیک باشیم.

گفت و گو از محمد رضا رمضانپور

/٦٠١402

کد خبر: 671529

وب گردی

وب گردی