رئیس فراکسیون امید با بیان اینکه باید از تکرار برخی تجارب تلخ ادوار گذشته جلوگیری کنیم، گفت: ما ادعا نمی‌کنیم که به همه اهداف انقلاب اسلامی دست پیدا کردیم مطمئناً کاستی‌های وجود داشته اما باید با نگاه به آینده و تلاش برای رسیدن به اهداف اسناد بالادستی از رو در رو قرار گرفتن یاران انقلاب خودداری شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، محمدرضا عارف در دیدارهای جداگانه با اعضای هیات مؤسس انجمن اصلاحات و اصلاح‌طلبان اسلامشهر با اشاره به در پیش بودن هفته دولت و گرامی داشت یاد و خاطره شهدای دولت بویژه شهیدان رجایی و باهنر گفت: اگر امروز کشور ما در منطقه دست برتر را دارد مدیون مردان و زنانی است که در شکل گیری انقلاب اسلامی نقش برجسته‌ای داشتند و گرامی داشت یاد و خاطره آن‌ها صرفاً نباید در حد برگزاری مراسم‌های تشریفاتی باشد بلکه بهره‌گیری عملی از تفکر و اندیشه پیشگامان انقلاب اسلامی ادای دینی است که بر همه ما واجب است.

وی با توصیه به جوانان برای مطالعه دقیق تاریخ انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران فراز و فرودهای زیادی به خود دیده است و برای تثبیت آن خون‌های زیادی ریخته شده است و برای پاسداشت دستاوردهای ارزشمندی که به دست آوردیم باید در درون خانواده انقلاب وحدت و همدلی وجود داشته باشد.


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: ما ادعا نمی‌کنیم که به همه اهداف انقلاب اسلامی دست پیدا کردیم مطمئناً کاستی‌های وجود داشته و دارد و باید از تکرار برخی تجارب تلخ ادوار گذشته جلوگیری کنیم. باید با نگاه به آینده و تلاش برای رسیدن به اهداف اسناد بالادستی از رو در رو قرار گرفتن یاران انقلاب خودداری شود چرا که اگر در خانواده انقلاب اختلافات عمیق شود راه برای نفوذ دشمن به داخل نظام باز می‌شود و ما را از رسیدن به آرمانها و اهداف عالیه انقلاب دور می‌کند.


عارف بر ضرورت انتقال پیام انقلاب از سوی نسل اولی‌ها به نسل جوان تاکید کرد و با بازخوانی عملکرد اصلاح‌طلبان در دهه 80 یادآور شد: در دهه 80 تلاش شد تا اصلاحات را بی‌انگیزه کرده و آن را در مقابل ارزش‌های انقلاب و اسلام قرار دهند. متاسفانه جریان رقیب به دلیل در اختیار داشتن تریبون‌های مختلف توانست در ایجاد زاویه بین بخشی از جریان اصلاحات با بخش‌هایی از حاکمیت موفق شود که البته امروز تا حد زیادی فاصله اصلاح طلبان با حاکمیت رفع شده است و امروزه جریان اصلاحات حضور در همه صحنه‌های سیاسی و تأثیر گذار در کشور را تکلیف و راهبرد خود می‌داند و آمادگی دارد در همه بخش‌ها و صحنه‌ها نقش آفرینی کند و مسئولیت خود را انجام دهد.


وی با بیان اینکه یکی از راهبردهای اصلی اصلاح طلبان در دهه 90 اعتمادسازی است، ادامه داد: اصلاح‌طلبان در دهه 90 به دنبال استقرار اخلاق و عقلانیت در جامعه هستند و در دو انتخابات اخیر علی رغم برخوردهای حدفی با چهره‌های برجسته اصلاح طلب حضور جدی در انتخابات داشتند و تلاش کردند مردم را به حضور حداکثری در انتخابات دعوت کنند وجوانان و مردم هم به دعوت اصلاح طلبان خیلی خوب لبیک گفتند.


رییس فراکسیون امید تصریح کرد: جریان اصلاحات نقش مادر دارد و نه دایه، از این رو به دنبال سهم خواهی از نظام نیست. جریان اصلاحات حذف شدنی نیست و اکثریت مردم با آن همراه هستند و ما باید با عملکرد خوب خودمان این جایگاه مردمی و تاثیرگذار در جامعه را حفظ کنیم.


وی با بیان اینکه فضای حاکم بر کشور فضای خوبی است و نباید به خاطر برخی کج سلیقگی‌ها از نظام قهر کرد، گفت: ما با فرهنگ حزبی فاصله داریم و لازمه‌اش اصلاحات درونی و بیرونی است، تا آن زمان ما ناگزیر هستیم تا حرکت جبهه‌ای داشته باشیم.

عارف تاکید کرد: منطقی‌ترین سیاست اصلاح‌طلبان در انتخابات 96 تداوم مسیری است که از خرداد 92 آغاز شده است. برای سال 1400 باید تلاش شود تا از چهره‌های جوان استفاده کنیم. بین یک مدیر ارشد 70 ساله و 50 ساله تفاوت زیادی وجود دارد و بسیاری از ناامیدی‌ها در نسل جوان به این خاطر است که احساس می‌کنند قدرت در نسل ما منحصر شده است.


رئیس فراکسیون امید خاطرنشان کرد: انتخابات شوراها هم به انداره انتخابات ریاست جمهوری مهم‌ است و این انتخابات نقش مهمی در توانمندسازی جریان اصلاحات دارد. امیدوارم در مدت زمان باقیمانده اتفاقات خوبی بیفتند تا مردم دلگرم شده و در اریبهشت سال آینده در پای صندوق‌های رأی حاضر شوند. برای مردم نتیجه فعالیت‌های ما مهم است و ما باید بتوانیم این دلگرمی را حفظ کنیم تا در سال 1400 نیروی‌های جوان و توانمند را وارد عرصه انتخابات کنیم.


رئیس فراکسیون امید در پایان کسب مقام قهرمانی تیم ملی المپیاد دانش آموزی در رشته نجوم و موفقیت‌های کاراوان ورزشی ایران در بازیهای المپیک ریو را تبریک گفت و خواستار حمایت مسئولان از جوانان نخبه و فرهیخته شد.

201/201

کد خبر: 671558

وب گردی

وب گردی