چین با انجام رزمایش هوایی بر فراز دریای شرقی اعلام کرد که با توجه به تنش های موجود در این منطقه همچنان به تمرینات نظامی خود ادامه می دهد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، بیان این سخنان از سوی مقام های نظامی چین در حالی صورت می گیرد که این منطقه در هفته های گذشته بارها شاهد اجرای تمرینات نظامی کشتی ها و هواپیماهای این کشور بوده است.
اما در تازه ترین تحول، بمب افکن های این کشور رزمایش بزرگی را در دریای شرقی انجام داده اند که نشانه ای از افزایش نگرانی های پکن از تشدید تنش ها با ژاپن است.
هر دو کشور خود را مالک جزایر دیائویو در دریای شرقی می دانند و از سال 2012 میلادی تاکنون بارها بر سر این موضوع دچار اختلاف شده اند.
بمب افکن های چین این هفته در این منطقه رزمایشی برگزار کرده اند که از اصلی ترین اهداف آن بالا بردن قابلیت های آنها است.
بخشی از رزمایش مربوط به رهگیری و هدف قراردادن کشتی های دشمن فرضی در این منطقه بود که چین بر مالکیت تاریخی آن تاکید دارد.
از سوی دیگر ارتش چین نیز در بیانیه ای آورده است که بمب افکن های این کشور هزاران کیلومتر پرواز کرده و دشمن فرضی را تعقیب کرده اند.
این بیانیه می افزاید: ما باید بتوانیم توان رزمی خود را بالا ببریم اما این به آن معنا نیست که این رزمایش علیه یک کشور خاص انجام شده است.
هفته قبل بود که نیروی دریایی چین اعلام کرد کشتی های این نیرو در دریای شرقی یک رزمایش تمار عیار شبه جنگی برگزار کرده اند.
بر اساس برنامه این رزمایش بزرگ، کشتی های جنگی چین اجازه داشتند با کشتی های دشمن درگیر شده و آنها را به صورت تمرینی هدف قرار دهند.
دریای شرقی و دریای جنوبی اصلی ترین کانون های منازعات چین با کشورهایی نظیر ژاپن، فیلیپین و ویتنام است و آمریکا در این مسیر از رقبای چین حمایت می کند.
300300

کد خبر: 671573

وب گردی

وب گردی