دکتر میرزاده: تمامی تصمیمات در دانشگاه آزاد اسلامی براساس خرد جمعی اخذ می شود/ هیچ تبعیضی بین تشکل ها قائل نیستیم

رییس دانشگاه آزاد اسلامی در حاشیه سفر خود به واحد ارومیه با جمعی از نمایندگان اعضای هیات علمی، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر حمید میرزاده با اشاره به اخذ تصمیمات موثر در جلسه هیات امنای استان آذربایجان غربی گفت: به نظر می رسد توسعه کیفی به ویژه در حوزه تحصیلات تکمیلی در استان آذربایجان غربی رو به افزایش است. افزایش رشته محل های این استان از 651 رشته محل در سال 92 به 980 رشته محل موید این مطلب است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: متناسب با افزایش این تعداد رشته محل در استان آذربایجان غربی، تعداد اعضای هیات علمی نیز در این استان افزایش یافته که یک سرمایه علمی برای این استان محسوب می شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به سایر دانشگاه های دولتی کشور، دانشگاه جوانی محسوب می شود، افزود: با وجود اینکه عمر بسیاری از واحدهای این دانشگاه کمتر از سه دهه است اما این دانشگاه با ارتقا اثربخشی خود توانسته به حل مشکلات مختلف جامعه اعم از علمی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی بپردازد.

دانشگاه آزاد اسلامی امروز یک دانشگاه برتر با اعتبار ملی و بین المللی است

دکتر میرزاده گفت: دانشگاه آزاد اسلامی امروز یک دانشگاه برتر با اعتبار ملی و بین المللی به شمار می رود و توانسته درعرصه های مختلف سرآمد بسیاری از دانشگاه ها باشد.

وی افزود: باعث افتخار است که از کاروان 159 نفری اعزامی به المپیک ریو 2016، تعداد 50 نفر از دانشجویان ورزشکار دانشگاه آزاد اسلامی حضور داشته و توانستند با کسب مدال موجب مباهات کشور شوند.

رییس دانشگاه آزاداسلامی با اشاره به توسعه فعالیت های اقتصاد دانش بنیان در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: حدود 80 درصد از 900 شرکت دانش بنیان و واحد فناور در دانشگاه آزاد اسلامی طی دوره مدیریت سه ساله اخیر راه اندازی شده، همچنین 90 مرکز رشد که 35 درصد مراکز رشد کشور را در بر می گیرد در این دانشگاه مستقر است.

دکتر میرزاده با اشاره به بازدید سال گذشته رییس جمهور از دانشگاه آزاد اسلامی گفت: همان گونه که دکتر روحانی اذعان داشتند دانشگاه آزاد اسلامی معجزه کرده است، چرا که این دانشگاه بدون اتکا به دولت توانسته بیش از 20 میلیون مترمربع فضای آموزشی و 11 هزار کارگاه و آزمایشگاه تاسیس کرده همچنین با حدود 68 هزار عضو هیات علمی(تمام وقت و نیمه وقت) و بیش از 100 هزار کارمند همکاری می کند که حقوق ماهیانه این افراد ماهانه بیش از 300 میلیاردتومان است.

اثر گذاری دانشگاه آزاد اسلامی غیر از حوزه علمی و پژوهشی در حوزه کارآفرینی مشهود است

وی ادامه داد: اثر گذاری دانشگاه آزاد اسلامی را غیر از حوزه علمی و پژوهشی در حوزه کارآفرینی نیز مشهود است، چرا که ایجاد اشتغال پایدار 30 ساله برای این تعداد عضو هیات علمی و کارمند حتی برای دولت بار مالی بسیاری را به همراه دارد.

دکتر میرزاده با بیان اینکه تلاش ما این است که با اعمال سختگیری در حوزه های مختلف باعث شویم تا هر فردی که با آن همکاری می کند، به این همکاری افتخار کند، افزود: در حال حاضر هجمه های بسیاری به دانشگاه آزاد اسلامی وارد می شود که بخشی از آن با اهداف و اغراض سیاسی بوده و بخشی دیگر از سوی دانشگاه های رقیب دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی دارای قله های رفیع و افتخارات بسیاری است اما در عین حال نقاط ضعفی نیز دارد که با همکاری تمامی کارکنان و مدیران دانشگاه و به کارگیری سیاست های جدید باید آنها را برطرف و به نقاط قوت تبدیل سازیم.

هیچ تبعیضی بین تشکل ها قائل نیستیم

رییس دانشگاه آزاد اسلامی پس از استماع نقطه نظرات نمایندگان تشکلهای دانشجویی گفت: بخشنامه 16 آذر براساس بخشنامه شورای عالی انقلاب فرهنگی تدوین و ابلاغ شده همچنین حمایت از تشکل های سیاسی براساس قانون انجام شده و هیچ تبعیضی بین تشکل ها قائل نیستیم.

دکتر میرزاده همچنین از دانشجویان خواست تا نسبت به برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه اهتمام داشته باشند.

برگزاری کرسی های آزاد اندیشی باعث رشد علمی و فکری دانشجویان می شود

وی در این باره خاطر نشان کرد: برگزاری کرسی های آزاد اندیشی باعث رشد علمی و فکری دانشجویان می شود به همین خاطر آیت الله هاشمی رفسنجانی رییس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه نیز به دنبال تقویت این امر در دانشگاه هستند.

تمامی عزل و نصب ها براساس ضوابط و قوانین دانشگاه است

وی درخصوص عزل و نصب های دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تمامی عزل و نصب ها براساس ضوابط و قوانین دانشگاه انجام می شود؛ انتصاب افراد با توجه به صلاحیت های فرد و عزل هر فردی نیز تنها براساس دلایل قانونی و شرعی انجام می شود.

تمامی تصمیمات در دانشگاه آزاد اسلامی براساس خرد جمعی اخذ می شود

دکتر میرزاده با تاکید براینکه تمامی تصمیمات در دانشگاه آزاد اسلامی براساس خرد جمعی اخذ می شود، گفت: تمامی فعالیت های دانشگاه آزاد اسلامی کاملا شفاف بوده و هیچ موضوع پوشیده ای وجود دارد، چرا که تمامی تصمیمات این دانشگاه توسط 1500 نفر از فرهیختگان جامعه که با هیات های امنای استانی و شوراهای راهبردی همکاری دارند، اخذ می شود.

وی در پایان گفت: در خصوص حقوق کارکنان به شخصه از این موضوع مراقبت کرده و تا جایی که منابع دانشگاه اجازه دهد مشکلات آنها را حل خواهیم کرد.

شایان ذکر است در ابتدای جلسه نمایندگان کارکنان، اعضای هیات علمی، دانشجویان پیشنهادات و مطالبات خود را مطرح کردند.

20101

کد خبر: 671676

وب گردی

وب گردی