25 تن مواد در مرزهای پاکستان کشف شد/استفاده از روش‌های جدید قاچاق نظیر پرتاب مواد مخدر با منجنیق

فرمانده مرزبانی ناجا ضمن تاکید بر ضرورت به کار بستن دیپلماسی و عملیات مشترک در مرزهای پاکستان برای مقابله با مواد مخدر گفت: بخشی از قاچاق به سمت مرزهای دریایی رفته است و باید ناوگان دریایی به ویژه در هرمزگان و بوشهر تقویت شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، قاسم رضایی در نشست مشترک دستگاه‌های مقابله با مواد مخدر که با حضور مسئولان پنج استان برگزار شد، با بیان اینکه امروز در جلسه مقابله با مواد مخدر تصمیمات خوبی اتخاذ شد و هدفگذاری برای استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان و خراسان جنوبی و کرمان بود اظهار کرد: در سال‌های گذشته اقدامات مقابله‌ای در استان‌های مرزی انجام شده است؛ خراسان جنوبی و خراسان رضوی که با افغانستان مرز مشترک دارند در وضعیت بهتری قرار دارند و ورود مواد از مرزهای افغانستان به حداقل رسیده است.

او افزود: طی چهار ماه گذشته 25 تن کشفیات در مرز پاکستان و 3.5 تن کشفیات در مرز افغانستان داشتیم؛ از جمله مطالبات ما این است که مرزبانان پاکستان مانند مرزبانان افغانستان به خوبی به وظایف خود عمل کنند . همچنین نیازمند یک دیپلماسی و عملیات مشترک در مرز پاکستان هستیم.

فرمانده مرزبانی ناجا با بیان اینکه در حال حاضر بخشی از قاچاق به سمت دریا رفته است گفت: نیازمند تقویت ناوگان دریایی بوده و علی رغم اینکه در هرمزگان اقدامات خوبی انجام شده و شاهد کشفیات 2.5 برابری نسبت به سال گذشته در آن هستیم اما تقویت دریابانی در هرمزگان و بوشهر حائز اهمیت است.

رضایی ادامه داد: سال گذشته در انسداد مرزهای زمینی شاهد تصویب اعتبارات خوبی بودیم اما تنها 13 درصد آن اجرایی شد امیدواریم امسال همانند سال گذشته نباشد و باید در نظر داشت که مرز دروازه ورود است و هر چقدر اقدامات در آنها بهتر باشد، بهره بیشتری خواهیم برد.

او با بیان اینکه طرح‌های انسدادی در مرزها به ویژه در جنوب سیستان و بلوچستان هنوز کامل نشده است گفت: در حال حاضر جنوب سیستان و بلوچستان نیازمند جاده، پاسگاه و برجک است. در مرزهای پاکستان دره‌های عمیق و ارتفاعات سر به فکل کشیده را داریم و اگر مرز پاکستان قریب به 300 کیلومتر باشد قطعا نیازبه تقویت واقعی دارد به ویژه اینکه در برخی مناطق جاده وجود ندارد که بتوانیم دسترسی داشته باشیم.

او افزود: علاوه بر این امکاناتی چون پهباد و دستگاه‌های الکترونیکی نیز وجود دارند اما کافی نیستند. ما حداقل سه درگیری در هفته در مرزهای شرقی به خصوص زابل داریم.

فرمانده مرزبانی ناجا درباره استفاده از روش‌های جدید قاچاق نظیر پرتاب مواد مخدر با منجنیق گفت: قبلا قاچاق مواد به صورت ترانزیتی انجام می‌شد اما اکنون که جاده‌ها بسته شده، کانال و یا تونل زدند و از روش‌هایی چون پرتاب منجنیق به خصوص در مرزهایی چون زابل که دیوارکشی هستند استفاده می‌کنند که برخوردهای لازم در این خصوص صورت پذیرفته است.

20106

کد خبر: 671701

وب گردی

وب گردی