تقدیم «سقراط» به عباس کیارستمی

اولین اجرای نمایش سقراط نوشته و کارگردانی حمیدرضا نعیمی شب گذشته با استقبال مخاطبان روی صحنه رفت و میزبان احمد مسجد جامعی بود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی نمایش «سقراط»، مسجد جامعی در پایان اجرا با حضور در پشت صحنه با دست اندرکاران این نمایش دیدار کرده و گفت: نمایش بسیار جالب و متفاوتی دیدم. در تئاتر از فلسفه حرف زدن بیشتر از سایر هنرهاست. خود کلام و دیالوگ های این نمایش شرایط امروز را در قالب نگاه تاریخی تفسیر می کند. به این گروه تبریک می گویم.

وی که سال ها سکان دار فرهنگ کشور بوده وضعیت تئاتر امروز ایران را به واسطه توجه به حوزه های متکثر دانش مورد توجه دانسته و گفت: تئاتر امروز نسبتی با هویت های متکثر و افزایش سطح دانش به صورت عام دارد و خوشحالم که به این تئاتر بیشتر توجه شده.

وی در باره جایزه اخلاق و تفکر که به این نمایش داده شده توضیح داد: هیات داوران این نمایش را برای جایزه اخلاق و تفکر برگزید من به رایشان احترام گذاشتم ولی امروز که نمایش را دیدم متوجه انتخاب صحیح شان شدم و این انتخاب را تایید می کنم.

نمایش سقراط که پیش از این 108 اجرا داشته و با استقبال گسترده مخاطبان در دور جدید اجرا همراه شده هر شب به یاد عباس کیارستمی روی صحنه می رود.

در این نمایش فرهاد آییش ، لادن مستوفی، یعقوب صباحی ، بهناز نازی ، ایوب آقاخانی، کتانه افشاری نژاد ، نقی سیف جمالی ، سیاوش چراغی پور ، بهار نوحیان ، بهمن عباسپور ، رضا جهانی ، بهنام شرفی ، سرذوش کریمی نژاد، مجتبی پیرزاده ، مهرداد خانی ، شیما جعفرزاده ، رازیما میرزایی ، شقایق پورعلی ، مجید قادری ، محسن شاهب، محمد نژاد ایفای نقش می کنند.

طراح صحنه این نمایش رضا مهدی زاده، طراح لباس ادنا زینلیان ، طراح چهره پردازی مارای حاجیها ، طراح نور رضا حیدری ، راح حرکت محسن گودرزی و آهنگساز سیاوش لطفی هستند.

503502

کد خبر: 671704

وب گردی

وب گردی