هوای خنک را همراه خود جا به جا کنید

با افزایش بی‌سابقه دمای جهانی، افراد به دنبال هر راهی برای فرار از گرما و خورشید هستند. در همین راستا، یک استارت آپ که در سن فرانسیسکو واقع شده، کمپین کیک استارتر جدیدی برای دستگاه تهویه قابل حمل راه اندازی کرده که چیزی بیش از یک کمپرسور چرخشی صرف است. دستگاه تهویه « زیرو بریز »  (Zero Breeze) نور می‌دهد، موسیقی پخش می‌کند، گوشی‌ها را شارژ می‌کند و با باتری قابل شارژش تا پنج ساعت کار می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از دیجی کالا ، در حال حاضر دستگاه‌های تهویه قابل حمل زیادی در اندازه‌های متنوعی از یک آون توستر گرفته تا سطل زباله در بازار موجود است. گرچه اکثر این دستگاه‌ها می‌توانند فضاهای داخلی را تا حدی خنک کنند، اما به طور پیوسته به منبع برق احتیاج دارند، به همین دلیل گزینه‌ی مناسبی برای استفاده در محیط باز نیستند. تیم مسئول زیرو بریز موفق شده این دستگاه را با قدرت خنک‌کنندگی کافی، بدون نیاز به کابل طراحی کند.

زیرو بریز از فناوری کمپرسور چرخشی و ماده‌ی سردسازی سازگار با محیط زیست و لایه اوزون استفاده می‌کند. خروجی خنک‌کننده‌ی زیرو بریز ۱۰۰۰ BTU در ساعت است و می‌تواند تا مساحت ۴٫۶ متر مربع را خنک کند. در محیط بسته این دستگاه ممکن است دمای اطراف را به ۷ درجه سانتی‌گراد برساند.

نکته جذاب زیرو بریز باتری جدا شدنی آن است. زیرو بریز با باتری ۴۰ هزار میلی‌آمپر ساعتش می‌تواند تا پنج ساعت روی تنظیمات متوسط، گرمای محیط باز را خنثی کند. با توجه به ابعاد مناسب این دستگاه (۴۶٫۴ در ۱۶٫۲ در ۹٫۶ سانتی‌متر)، وزن ۴ کیلویی و قابل حمل بودن آن، زیر بریز می‌تواند در زمره تجهیزات پیک‌نیک و سفر قرار گیرد.

این دستگاه تهویه قابل حمل امکانات دیگری هم دارد که شامل بلندگوی بلوتوثی، درگاه‌های شارژ و چراغ LED می‌شود. با اینکه بلندگوی ۳ واتی و لامپ ۲۵۰ لومن آن چندان بزرگ یا نورانی نیستند، اما در محیط باز کار ما را راه‌ می‌اندازند و احتیاجی به حمل دستگاه‌های اضافه نیست.

تیم زیرو بریز می‌گوید چند نمونه از این دستگاه را ساخته‌اند که خوب کار می‌کند و حالا آماده تولید هستند.

20101

کد خبر: 671708

وب گردی

وب گردی