رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب: ارزش مساجد به اهالی و هدفی است که برای ساخت آن در نظر گرفته شده است

مراسم گرامیداشت روز جهانی مساجد با حضور رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب، رئیس و معاونان، کارکنان و جمعی از دانشجویان واحد علوم و تحقیقات در مسجد امام علی (ع) این واحد دانشگاهی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید ابوالحسن نواب، رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب در قم در مراسم گرامیداشت روز جهانی مساجد در واحد علوم و تحقیقات با بیان اینکه ارزش مساجد به اهالی آن و هدفی است که برای ساخت آن در نظر گرفته شده است، گفت: هدف از ساخت مساجد و عبادتگاه ها در دنیا، هدفی تاریخی برای ارتباط بیشتر بشر با خداوند و ملائکه است.

وی با اشاره به آغاز خلقت انسان از سوی پروردگار و مأمورتی که برای آنها در نظر گرفته شده است، افزود: علت اصلی فرستادن انسان به زمین و پرستش خداوند آنهم با وجود ملائکه بیشماری که همواره مشغول به ذکر، تسبیح و پرسش ایشان هستند، همانا داشتن اختیار در انسان هاست.

حجت الاسلام و المسلمین نواب ادامه داد: ملائکه راه و وظیفه ای به غیر از پرستش خداوند ندارند و حال آنکه انسانها از اختیار برخوردار بوده و می توانند راه درست را انتخاب کرده و ذاتی الهی پیدا کنند و یا اینکه به راه نادرست رفته و گناهکار شوند.

وی با بیان اینکه تمامی ادیان و مذاهب در نهایت یکتاپرست هستند و تنها در نگاه و برداشت خود از خداوند تفاوت دارند، گفت: معابد، کلیساها، مساجد و... همگی محل سجده، سجود و پرستش خداوند هستند.

حجت الاسلام و المسلمین نواب با بیان اینکه مسجد خانه انتخاب و اختیار است، افزود: آیات بسیاری در قرآن به اهمیت ساخت، تعمیر و نگهداری مساجد اشاره دارند، همچنین آیاتی نیز بر تخریب مساجدی مانند مسجد ضرار اشاره دارند. مساجدی که به جای هدایت بشر به سوی رستگاری، آنها را به سمت مسیر نادرست سوق می دهند، مساجد داعش از جمله این مساجد هستند.

وی اضافه کرد: مسجد در بین مسلمانان نقطه صفر و صد است، صفر بدان معنا که در ساده ترین مکان و به ساده ترین شکل مسجد ساخته شده است و صد نیز به ساخت مساجدی از سوی برخی از پادشاهان و حکام اشاره دارد که حتی کاخ ها و قصرها به پای آنها نمی رسند.

20101

کد خبر: 671753

وب گردی

وب گردی