بازدیدبرترین های المپیاد زبان فارسی ترکیه از اماکن فرهنگی و گردشگری تهران

معاون بین الملل بنیاد سعدی با اشاره به برگزاری دوره دانش افزایی برترین های المپیاد زبان فارسی کشور ترکیه گفت: این فارسی آموزان در بازدیدهایی که از نقاط مختلف تهران از جمله برج میلاد، برج آزادی، پارک ها و اماکن تاریخی فرهنگی داشته اند، اظهار شگفتی کرده و علاقمند به سفر دوباره به ایران شدند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی بنیاد سعدی، سیدمحمدرضا دربندی، معاون بین الملل بنیاد سعدی با بیان اینکه این دوره با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی در حال برگزاری است، اظهار کرد: 25 نفر از برترین های المپیاد زبان فارسی کشور ترکیه به مدت دو هفته در ایران حضور دارند، تا زبان فارسی خود را تقویت کنند.

وی افزود: این فارسی آموزان صبح در کلاس های آموزشی شرکت می کنند و بعدازظهرها از نقاط مختلف تهران بازدید دارند که در این مدت توانسته اند از اماکن فرهنگی و گردشگری تهران همچون دریاچه شهدای خلیج فارس، امامزاده صالح(ع) و بازار سنتی و مدرن تجریش، خیابان انقلاب و کتاب­فروشی­ها، برج میلاد و برج آزادی، پارک آب و آتش و پل طبیعت، شهر ری و کاخ گلستان بازدید کنند.

وی خاطر نشان کرد که در کشور هایی همچون روسیه، اوکراین، ارمنستان، آذربایجان، سوریه، ترکیه و گرجستان به دلیل استقبال زیاد از زبان فارسی، به صورت جداگانه المپیاد زبان فارسی برگزار می شود و تعداد علاقمندان به زبان فارسی و دانشجویان این رشته در این کشورها بسیار زیاد است.

وی ادامه داد: برهمین اساس در شهرهای مختلف آزمون برگزار می کنیم و برترین های آنها در المپیاد زبان فارسی در کل کشورشان شرکت می کنند و کسانی که در این آزمون کشوری موفق شوند، جوایزی همچون اهدای جایزه نقدی، دعوت به دوره دانش افزایی در کشور ایران و بورسیه تحصیلی در ایران خواهند داشت.

وی گفت: در ماههای گذشته نیز در کشور ترکیه و شهرهای مختلف آن، این آزمون برگزار شد و فارسی آموزان از شش دانشگاهی که در شهرهای مختلف قرار دارند به رقابت پرداختند و برترین آنها به دوره دانش افزایی دعوت شدند.

دوره کوتاه مدت دانش افزایی ویژه فارسی آموزان برتر کشور ترکیه با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی از 23 مرداد آغاز و تا 9 شهریور ماه ادامه دارد و این فارسی آموزان در پایان دوره به شهر اصفهان سفر می کنند.

502502

کد خبر: 671778

وب گردی

وب گردی