سیل اعتراض ایرانیان خشمگین به ناداوری در وزنه برداری المپیک

هواداران خشمگین بزرگترین ستاره وزنه برداری ایران با گذاشتن بیش از 1.6 میلیون نظر، اعتراض خود را به تصمیم هیات ژوری در مورد بهداد سلیمی اعلام کردند.

به گزارش ایسکانیوز از رویترز، بعد از ناکامی بزرگترین ستاره وزنه برداری ایران برای کسب مدال در بازیهای المپیک ریو، هواداران خشمگین ایرانی با ارسال 1.6 میلیون نظر در سایت فدراسیون بین المللی وزنه برداری اعتراض کردند.
تارنمای رسمی فدراسیون بین المللی وزنه برداری روز 27 مرداد( 17 اوت ) هک شد و از آن زمان تاکنون مورد حمله قرار داشته است. برخی خبرها از جمله گزارش مربوط به مسابقه فوق سنگین وزن مردان ناپدید شده است.
در آخرین مسابقات وزنه برداری المپیک ریو 2016، پلیس ضد شورش در فاصله 50 متری محل مسابقات به حالت آماده باش درآمد. این امر بدنبال ورود غیرقانونی مربیان خشمگین ایران به محل مسابقه برای اعتراض به تصمیم هیات ژوری انجام شد.
بهداد سلیمی در حرکت یک ضرب رکورد جهانی جدیدی را به نام خود ثبت کرد.
سلیمی در حرکت دو ضرب نتوانست امتیاز کسب کند. او در اولین مهار وزنه ناموفق بود. دومین حرکت او را داوران قبول کردند، ولی هیات پنج نفره ژوری به اجماع تصمیم داوران را رد و اعلام کردند که بازوی چپ سلیمی به طور کامل صاف نبوده است.
اشک های سلیمی بعد از سومین ناکامی در مهار وزنه به گریه تبدیل شد. مربیان وی ادعا کردند که توطئه ای علیه ایران صورت گرفته است.
هواداران ایرانی، لاشا تالاخادزه گرجستانی را هو کردند. او رکورد حسین رضازاده را شکست و صاحب مدال طلا شد.
سجاد انوشیروانی سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران گفت: دشمنان ما در هیات ژوری بودند. مشخص بود که مدال را از سلیمی گرفتند.
وی خشم خود را متوجه یک عراقی در هیات ژوری کرد. دادگاه عالی ورزش روز یکشنبه اعتراض رسمی ایران را نپذیرفت.
در مدت 24 ساعت بعد از مراسم اهدای مدال، صفحه اینستاگرام فدراسیون بین المللی وزنه برداری نزدیک به 300 هزار پیام در حمایت از سلیمی یا توهین به این فدراسیون دریافت کرد.
سیل نظرات ادامه یافت و تا یکشنبه شب تعداد آنها از مرز یک میلیون و ششصد هزار گذشت.
سخنگوی فدراسیون بین المللی وزنه برداری به رویترز گفت: این واکنش برای ما تعجب آور و ناراحت کننده بود. ما از زمان پایان رقابت ها بطور مداوم در معرض حملات قرار داشته ایم. خیلی غم انگیز است.
براساس این گزارش، هیات اجرایی فدراسیون بین المللی وزنه برداری در نشست اواخر ماه سپتامبر خود این موضوع را مورد بحث قرار می دهد و احتمالا مجازات هایی در انتظار ایران خواهد بود.
بازیهای المپیک تابستانی 2016 از 15 تا 31 مرداد ماه در ریودوژانیرو برگزار شد.

601/401

کد خبر: 671790

وب گردی

وب گردی