نماینده ولی فقیه در استان گیلان:  دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به خدمات ارزنده ای که دارد باید مورد توجه ویژه مسئولان قرار گیرد

رئیس و جمعی از رؤسای واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت در بیت ایشان دیدار کردند.

به گزارش ایسکانیوز، در این دیدار آیت‌الله زین العابدین قربانی نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت ضمن گرامیداشت هفته دولت با بیان اینکه در آستانه هفته دولت قرار داریم اظهار کرد: هفته دولت بهترین فرصت برای الگوگیری از شهیدان رجایی و باهنر و حل مشکلات مردم توسط مسئولین نظام است.

وی با بیان اینکه دولت در قبل از انقلاب خیرخواه مردم نبود و گوش به فرمان استعمارگران بود، گفت: معجزه انقلاب اسلامی کوتاه کردن دست دشمن از این کشور بود.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان افزود: جمهوری اسلامی ایران از معدود کشورهایی است که به خودش متکی است و ما باید قدر این کشور را بدانیم. ما انقلاب کردیم تا مدینه فاضله و ام القرای دنیای اسلام باشیم و باید، از مسائل و موضوعات زودگذر، عبور کنیم و بی توجه باشیم.

وی، خواستار جلوگیری از سوءاستفاده از تصدی‌های حکومتی توسط دولتمردان شد و گفت: با توجه به رشد فکری و فرهنگی در جامعه، خیرخواهی امت باید مد نظر مسؤولان باشد و همه در خدمت برطرف کردن مشکلات جامعه باشیم.

امام جمعه رشت با اشاره به اقدامات و فعالیت های دانشگاه آزاد اسلامی افزود: دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی در کشور نباید نادیده گرفته شود. جوانان زیادی را تربیت کرد و با وجود آوردن اشتغال به کشور عزیزمان کمک کرد.قبلا دانشگاههای دولتی توان پوشش ظرفیت ها را نداشت و با تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی و کمک به آموزش عالی مملکت توانست بار بسیار سنگینی را از دوش آن بردارد.

آیت الله قربانی تصریح کرد: زمانی که دانشگاه های دولتی نمی توانست فرزندان کشور را برای تحصیل جذب کند، دانشگاه آزاد اسلامی بود که پذیرش این جوانان را برای کسب علم و دانش برعهده گرفت و باری از دوش دولت برداشت.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با تاکید بر ضرورت رفع مشکلات دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: معتقدم بایستی برای رفع مشکلات دانشگاه آزاد اسلامی، حرکتی از بالا به پایین انجام گیردو مجمع بزرگی از گروه های مختلف متشکل ازمسئولین نظام مقدس جمهوری اسلامی، نمایندگان منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی و وزراء برای رفع مسائل و مشکلات این دانشگاه در تهران تشکیل شود.

آیت الله قربانی ادامه داد: کارکنان، اعضای هیأت علمی و دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی باید با دیگر دانشگاهها و مراکز آموزش عالی فرق داشته باشند چرا که در رأس این دانشگاه امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری و آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان مؤسسین این دانشگاه حضور دارند و ما باید با همدلی و همکاری باعث ارتقای این دانشگاه و قرار گرفتن آن در جایگاه بسیار والایی شویم.

وی با بیان اینکه دانشجویان با کسب علم و دانش نباید تنها انتظار پشت میزنشینی داشته باشند، تصریح کرد: کارآفرینی، موضوع مهمی است که بایستی به جای کارمندی مورد توجه دانش آموختگان قرار گیرد.

آیت الله قربانی سواد را یک ارزش دانست و خاطرنشان کرد: سواد، کشاورزی و صنعت را بالا برده و نیاز جامعه را کاهش می دهد. آموختن ادب در کنار آموزش علم و دانش در دانشگاه ها بایستی مورد توجه قرار گیرد و اساتید در دانشگاه ها به این مهم بیش از پیش توجه کنند.

وی به خدمات دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان اشاره کرد و افزود: دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با توجه به خدمات ارزنده ای که دارد باید مورد توجه ویژه مسئولان قرار گیرد.

حدود 42 هزار دانشجو در واحدهای و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی در استان گیلان مشغول به تحصیل هستند. دانشگاه آزاد اسلامی در استان 900 عضو هیات علمی دارد.

20101

کد خبر: 671849

وب گردی

وب گردی