دختران شیرازی، قهرمان جشنواره ورزش همگانی دانشگاه آزاد اسلامی

پس از یک هفته شور و هیجان در جشنواره ورزش همگانی دانشگاه آزاد اسلامی به میزبانی همدان، با مشخص شدن تیم های برتر پرونده نخستین جشنواره ورزش همگانی (بخش دختران) در دانشگاه آزاد اسلامی بسته شد.

به گزارش ایسکانیوز، جشنواره کشوری ورزش همگانی دانشگاه آزاد اسلامی در بخش دختران که از روز سه‌‏شنبه هفته گذشته به میزبانی همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین آغاز شده بود، پس از یک هفته شور و هیجان با شناخت تیم‌های برتر به کار خود پایان داد.

این جشنواره که از 27 مرداد جاری در رشته‌های طناب‌کشی، روپایی، بسکتبال سه نفره، فوتبال گل‌کوچک، دارت، پرتاب آزاد بسکتبال و آمادگی جسمانی برای نخستین بار در کشور و به میزبانی واحد همدان برگزار شد، یک هفته پویایی و نشاط را به محیط دانشگاه و 22 استان شرکت کننده در این مسابقات هدیه داد.

سرانجام پس از کش و قوس‌های فراوان تیم فارس با کسب 378.5 امتیاز به عنوان قهرمانی دست یافت، گلستان با 359 امتیاز نایب‏ قهرمان شد و تیم خوزستان با امتیاز 344.75 بر سکوی سومی ایستاد و تیم دختران کرمانشاه به عنوان تیم اخلاق این مسابقات معرفی شد.

دختران شیرازی در این دوره از مسابقات در رشته‌های طناب کشی 60 امتیاز، روپایی 36 امتیاز، دارت 38.75امتیاز، آمادگی جسمانی60امتیاز، پرتاب آزاد 40 امتیاز، فوتبال گل کوچک 68 امتیاز و بسکتبال 76 امتیاز و در مجموع 378.75 امتیاز توانستند از 21 رقیب دیگر خود پیش بگیرند.

دختران گلستانی نیز در رشته‌های طناب کشی 58.5 امتیاز، روپایی 40 امتیاز، دارت 42.5 امتیاز، آمادگی جسمانی57 امتیاز، پرتاب آزاد 37 امتیاز، فوتبال گل کوچک 64 امتیاز و بسکتبال 60 امتیاز و در مجموع 359 امتیاز را به خود اختصاص دادند.

تیم خوزستان نیز در رشته طناب‌کشی 57 امتیاز، روپایی 33 امتیاز، دارت 41.25امتیاز، آمادگی جسمانی55.5 امتیاز، پرتاب آزاد 24 امتیاز، فوتبال گل کوچک 66 امتیاز و بسکتبال 66 امتیاز و در مجموع 344.75امتیاز را به خود اختصاص دادند.

در رده‌بندی مجموع رشته‌های برگزار شده در این جشنواره استان‌های خراسان رضوی، کرمان، یزد، خراسان شمالی، چهارمحال و بختیاری، اردبیل، گیلان، بوشهر، آذربایجان شرقی، زنجان، همدان، کرمانشاه، اصفهان، سمنان، کهگیلویه و بویر احمد، تهران، قم، ایلام و واحد علوم وتحقیقات، رتبه‌های چهارم تا بیست و دوم این جشنواره را به خود اختصاص دادند.

*دختران شیرازی، قهرمان مسابقات طناب‌کشی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی

در روز اول این مسابقات در رشته طناب‌کشی هر تیم شامل 6 بازیکن و یک ذخیره بود و در مجموع وزن ورزشکاران باید کمتر از 480 کیلوگرم و در سه وقت 45 ثانیه‌ای روی در روی هم قرار می گرفتند و هر تیمی که موفق به پیروزی در دو تایم شود برنده رقابت است.

بعد از انجام مراسم قرعه‌کشی رقابت‌های طناب‌کشی با حضور 22 تیم از واحدهای تابعه دانشگاه آزاد اسلامی در سالن امام علی (ع) دانشگاه آزاد واحد همدان برگزار شد و تیم‌های حاضر در چهار گروه تقسیم‌بندی شدند.

تیم‌ها در دور نخست به صورت دوره‌ای با هم به رقابت پرداختند که در نهایت از هر گروه دو تیم برتر به مرحله بعدی صعود کردند و در پایان تیم دانشگاه آزاد فارس با شکست همه رقبا به عنوان قهرمانی این رشته دست پیدا کرد.

در پایان روز اول و پس از انجام رقابت‌های مهیج طناب کشی به ترتیب تیم های فارس، گلستان، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، اردبیل، آذربایجان شرقی، اصفهان، خراسان شمالی، کرمان، یزد، ایلام، بوشهر، خراسان رضوی، کرمانشاه، همدان، سمنان، زنجان، تهران، علوم و تحقیقات، قم، گیلان و چهارمحال و بختیاری عنوان‌های اول تا بیست و دوم را به خود اختصاص دادند.

*بانوی فوتبالیست گلستان، قهرمان مسابقات روپایی جشنواره ورزش همگانی

در همین روز در پایان رقابت‌های روپایی جشنواره ورزش همگانی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی، دانشجوی فوتبالیست گلستانی موفق شد به عنوان قهرمانی این رشته دست یابد.

در این رشته هر ورزشکار در فضای نامحدود می‌تواند در تایم پنج دقیقه‌ای با زدن روپایی با توپ شماره 5 فوتبال مسابقه دهد. آنها می‌توانستند از همه نقاط بدن به‌جز دست برای جلوگیری از افتادن توپ به زمین استفاده کنند.

در مرحله نخست هر بازیکنانی که در مدت پنج دقیقه بیشترین ضربه به توپ را وارد کند، بالاترین امتیاز را کسب خواهد کرد و در نهایت هشت ورزشکار برتر به مرحله بعدی راه پیدا کردند و در مرحله نهایی ورزشکاران باید در فضای محدود مشخصی روپایی می‌زدند که نفرات برتر به شرح زیر مشخص و معرفی شدند:

نفر اول: فاطمه مزیدی از گلستان با رکورد 40 ضربه

نفر دوم: ملیحه حاتم بلداجی از چهارمحال و بختیاری با رکورد 39 ضربه ( با زمان کمتر)

نفر سوم: سارا زاده‌محسن بیگی از کرمان با رکورد 38 ضربه

نفر چهارم: سارینا میرشاهی از خراسان رضوی با رکورد 37 ضربه

نفر پنجم: سارا سلحشوری از فارس با رکورد 36 ضربه

نفر ششم: هاجر زیرک از اردبیل با رکورد 35 ضربه

نفر هفتم: فاطمه جمشیدی فارسانی از اصفهان با رکورد 34 ضربه

نفر هشتم: فاطمه عظیم‌زاده از خوزستان با رکورد 33 ضربه

در ادامه ورزشکاران استان‌های گیلان، یزد، تهران، علوم و تحقیقات، قم، آذربایجان شرقی، همدان، ایلام، سمنان، کرمانشاه، خراسان شمالی، زنجان، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد در رده‌های نهم تا بیست و دوم قرار گرفتند.

* دختران فوتبالیست چهارمحالی، قهرمان فوتبال 3 نفره دانشجویان در همدان

پس از برگزاری مسابقات دور مقدماتی فوتبال گل کوچک، تیم مرکزی با اقتدار، قهرمان مسابقات فوتبال 3 نفره شد در رشته فوتبال گل‌کوچک این جشنواره 22 تیم حاضر در 6 گروه تقسیم‌بندی شدند و به صورت دوره‌ای از صبح پنج شنبه مسابقات خود را در سالن ورزشی امام علی(ع) دانشگاه آزاد اسلامی همدان پیگیری کردند که در نهایت ظهر ‌شنبه گذشته قهرمان و تیم‌های اول تا بیست و دوم این رقابت‌ها مشخص شدند که در نهایت تیم چهارمحال و بختیاری با شکست همه رقبای خود موفق شد، قهرمانی این رشته را به نام خود ثبت کند.

در پایان این مسابقات 22 تیم حاضر به ترتیب زیر رده‌بندی شدند: چهارمحال و بختیاری، یزد، خراسان شمالی، همدان، کرمان، خراسان رضوی، فارس، خوزستان، گلستان، گیلان، اردبیل، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، زنجان، کرمانشاه، تهران، علوم و تحقیقات، آذربایجان شرقی، اصفهان، سمنان، قم و ایلام

* قهرمانی دختران بلندقامت علوم و تحقیقات تهران در بسکتبال

در رقابت‌های بسکتبال سه نفره، تیم‌ها در یک تایم 10 دقیقه‌ای با هم مسابقه می‌دهند و طبق قانون هر پرتاب داخل قوس یک امتیاز و بیرون آن دو امتیاز محسوب شد، هر تیم از سه بازیکن اصلی و یک بازیکن ذخیره استفاده کردند و هر تیمی زودتر به امتیاز 21 برسد برنده اعلام می شود.

این رقابت‌ها با نظم خاصی برگزار شد به طوری که در مرحله نخست به صورت دوره‌ای بازی کردند و در نهایت در دوره‌های بعدی به صورت حذفی رو در روی هم قرار گرفتند تا تیم‌های برتر معرفی شوند.

در دیدار پایانی دختران بسکتبالیست، علوم و تحقیقات تهران موفق شدند زنجانی‌ها را از پیش‌ رو بردارند و در مسابقه رده‌بندی تیم دانشگاه فارس بر خراسان شمالی غلبه کرد تا این دو تیم به ترتیب در جایگاه سوم و چهارم قرار بگیرند.

*بانوی بسکتبالیست شیرازی، بهترین پرتا‌ب‌کننده پنالتی

در مسابقات پرتاب پنالتی بسکتبال در جشنواره ورزش همگانی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در پایان مسابقات پرتاب پنالتی بسکتبال در جشنواره ورزش همگانی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی، نگین زارع از تیم فارس بیشترین پرتاب را داشت و به عنوان نخست دست پیدا کرد.

در این رقابت‌ها 21 بسکتبالیست باید 20 پرتاب پنالتی را در کمترین زمان ممکن انجام می‌دادند تا در نهایت هر ورزشکاری که بهترین عملکرد را داشت در رده یکم تا بیست و یکم قرار بگیرد.

رده‌بندی اول تا بیست و دوم این رقابت در جشنواره ورزش همگانی به شرح زیر است. فارس، اصفهان، زنجان، گلستان، خراسان رضوی، بوشهر، سمنان، یزد، کرمانشاه، خراسان شمالی، علوم و تحقیقات، گیلان، کرمان، همدان، آذربایجان شرقی، اردبیل، خوزستان، تهران، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، ایلام، قم

*دختران قمی قهرمان مسابقات دارت دانشگاه آزاد اسلامی شدند

مسابقات دارت جشنواره کشوری ورزش همگانی دانشگاه آزاد اسلامی که با حضور 88 بانوی ورزشکار در قالب 22 تیم به میزبانی همدان برگزار شد، با قهرمانی دختران دانشجوی واحد قم به پایان رسید.

نحوه برگزاری این مسابقات به‌گونه‌ای بود که هر تیم از چهار شرکت‌کننده استفاده می‌کرد و تیمی که جمع امتیازات آن به عدد 501 می‌رسید، برنده مسابقات بود. در این رقابت‌ها 22 تیم حاضر در 6 گروه سه‌تیمی و دو گروه دوتیمی تقسیم‌بندی شدند که باید به صورت دوره‌ای با هم رقابت می‌کردند.

در نهایت در یک جدول حذفی تیم‌های برتر به این شرح مشخص شدند: قم، علوم و تحقیقات، گیلان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، همدان، گلستان، خوزستان، کرمان، فارس، زنجان، اردبیل، کرمانشاه، خراسان شمالی، یزد، سمنان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، اصفهان، آذربایجان شرقی، تهران

* قهرمانی دختران شیرازی در رقابت‌های آمادگی جسمانی

تیم آمادگی جسمانی دانشجویان فارس با کسب رکوردهای عالی قهرمانی این رشته را در جشنواره ورزش همگانی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی به نام خود ثبت کردند.

در رقابت‌های آمادگی جسمانی هر تیم با چهار ورزشکار شرکت کردند که در نهایت امتیازات تیمی جمع‌بندی و تیم‌های اول تا بیست و دوم مشخص و معرفی شدند.

در این رقابت‌ها ورزشکاران در پنج آیتم دو ماریپچ، پرتاب توپ مدیسن‌بال، دراز و نشست، دوی 540 متر سرعت و پرش طول جفت، با هم رقابت کردند.

بعد از جمع‌بندی کلی پنج آیتم در نهایت تیم‌های اول تا بیست و یکم این رقابت‌ها به شرح زیر مشخص شدند: فارس، کرمان، گلستان، خوزستان، خراسان‌رضوی، آذربایجان‌شرقی، خراسان‌شمالی، اردبیل، علوم و تحقیقات تهران، زنجان، سمنان،بوشهر، کرمانشاه، گیلان، چهارمحال و بختیاری، همدان، ایلام، قم، تهران، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، یزد

بدین ترتیب پرونده نخستین جشنواره ورزش همگانی دانشگاه آزاد اسلامی در قسمت خواهران که از 26 مرداد تا 2 شهریور در رشته‌های طناب‌کشی، روپایی، بسکتبال سه نفره، فوتبال گل‌کوچک، دارت، پرتاب آزاد بسکتبال و آمادگی جسمانی به میزبانی همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین به رقابت پرداختند، بسته شد.

604/602

کد خبر: 671891

وب گردی

وب گردی