نقش کمیته امداد در موضوع متکدیان و کارتن خواب ها چیست ؟  

سخنگوی فراکسیون اصلاح طلبان شورای شهر گفت: خیریه های بسیاری در ایران وجود دارد که در فرایند کسب مجوز آنها کمیته امداد هیچ دخالت و نظارتی ندارد. عدم نظارت کمیته امداد به عنوان متولی رسیدگی به امور مستضعفین و فقرا باعث حرکت موسسات خیریه سما پولشویی شده است

به گزارش ایسکانیوز، محمد مهدی تند گویان بابیان این مطلب افزود: در موضوع متکدیان آقای فتاح به زودی عبور کردند، بالاخره متصدی رسیدگی به وضعیت متکدیان چه کسی است؟این موضوع سالهاست دست به دست می شود و متولی پیدا نمی کند! یکبار برای همیشه متولی اصلی رسیدگی به امور متکدیان ، کارتن خواب ها ، مستمندان در کشور و در شهر تهران تعین تکلیف شود .نقش و وظیفه کمیته امداد در مساله متکدیان چیست ؟

او ادامه داد : در کمیته امداد املاک بسیاری به صورت مصادره یا وقف شده وجود دارد که توانایی بهره برداری از این املاک ندارد. به جهت مدیریت شهری برای ما ساماندهی این املاک ضروریست‌.پیشنهاد میکنم کارگروهی مشترک میان شورا و کمیته امداد جهت تعیین تکلیف املاک بلااستفاده کمیته تشکیل شود.

تند گویان افزود: بر خلاف اظهارات مهندس فتاح ، تهران جزء محروم ترین شهرها است.در میان سرکشی به استان ها برنامه شبگردی در شب‌های تهران را در دستور کار قرار دهید.

او با اشاره به آسیب های اجتماعی شهر تهران گفت: امروز عمده ترین آسیب های اجتماعی تهران از سمت مهاجرین سایر شهرستانها به تهران است. بسیاری از این عزیزان از شهرستان به تهران امده اند و گرفتار آسیب هایی نظیر اعتیاد ، تکدی گری و کارتن خوابی شده اند.اگر امروز در تهران خانواده ای به همراه اسباب و وسایل زندگی در کنار خیابان مشاهده شد ، شهروندان با کدام سامانه باید تماس بگیرند ؟ سامانه فوریت های کمیته امداد کجاست ؟ اگر وجود ندارد نشان از عدم توجه به مقوله ارتباط مستقیم مردمی دارد ، اگر هم چنین سامانه ای وجود دارد به دلیل ضعف و عدم اطلاع رسانی شهروندان از آن اگاهی ندارند.

او تاکید کرد: اینکه هر نهادی بار مالی و وظایف خود را به شهرداری تهران می سپارد و کمک مالی و امکاناتی بخواهد اشتباه است. این حجم جمعیت و این حد بالای بزهکاری ، آسیب و ... را در کجا می شود دید؟!

20106

کد خبر: 671923

وب گردی

وب گردی