۱۴ درصد طلاق‌ها در سال اول زندگی رخ می‌دهد

مدیرکل دفتر برنامه ریزی ازدواج و تعالی خانواده گفت: بر اساس آمار ۱۴ درصد طلاق در یک سال نخست ازدواج و ۵۰ درصد در پنج سال نخست زندگی مشترک اتفاق می‌افتد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر، ناصر صبحی گفت: امروزه مشاوره دهی برخی افراد غیرمتخصص در مراکز مشاوره ازدواج از معضلاتی است که با آن مواجه هستیم که باید برچیده شود.

او گفت: مشاوره ازدواج در صورتی کارساز است که توسط کارشناسان مجرب و افرادی که تحصیلات عالیه و مجوز رسمی از ارگان های مربوطه دارند، انجام پذیرد.

صبحی ادامه داد: در مواردی مشاهده شده که افرادی فاقد صلاحیت لازم اقدام به تاسیس مراکز مشاوره می کنند و به خود اجازه می دهند به عنوان مالک آن مرکز اقدام به انجام مشاوره های ازدواج نیز بکنند که این امر به هیچ وجه قابل قبول نیست.

او افزود: برگزاری مشاوره پیش از ازدواج برای ۷۵۰ زوج در سطح کشور از جمله برنامه های مدون وزارت ورزش و جوانان است که برای اجرای آن نیازمند همکاری و همدلی همه جانبه تمایم ارگانها و سازمان ها هستیم.

صبحی گفت: ارائه ندادن آمار به موقع توسط مرکز آمار ثبت و احوال کشور از مشکلاتی است که با آن مواجه هستیم. سن ازدواج در بین جوانان بالا رفته است و از جمله علل آن تحصیل، اشتغال و استقلال مالی قشر جوان عنوان شده و این بالا رفتن سن ازدواج تا حدودی طبیعی و نرمال است.

صبحی افزود: ازدواج یک متغیر ثبت است و طلاق نیز اگر بجا و منطقی باشد، نوعی درمان و راه حل است و نباید اجازه دهیم طلاق منجر به آسیب اجتماعی شود.

او گفت: امروزه بیشترین میزان طلاق از اعتیاد و خیانت زوجین و ضعف اعتقادات دینی و مذهبی سرچشمه می گیرد و به نظر می رسد شناخت زوجین قبل از ازدواج امری ضروری و مهم در تشکیل بنیان خانواده هاست.

صبحی ادامه داد: بر اساس آمار ۱۴ درصد طلاق در یک سال نخست ازدواج و ۵۰ درصد در پنج سال نخست اتفاق می افتد.

او افزود: امروزه جوانان تحصیل کرده شاید دکتر و مهندس خوبی شوند ولی گاهی زن و شوهر خوبی برای همسران خود نیستند چرا که از مسائل روانشناختی، مذهبی، مدیریت خانواده، همسرداری مغفول مانده اند.
20103

کد خبر: 671940

وب گردی

وب گردی