واکنش اعضای شورای شهر تهران به سخنان فتاح

اعضای شورای شهر تهران در واکنش به سخنان رئیس کمیته امداد مواردی را اعلام کردند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، رحمت الله حافظی ظهر امروز در واکنش به سخنان فتاح رئیس کمیته امداد با اشاره به املاک و باغات متعلق به کمیته امداد گفت: در نگهداری فضای سبز این املاک تعلل صورت می‌گیرد و انتظار داریم دقت بیشتری در حفظ و نگهداری از این باغات صورت گیرد.

او با بیان اینکه تب علامت بیماری است که ریشه در مشکلاتی در بدن دارد، افزود: برای بیمار دارای تب استامینوفن تجویز و آن را درمان می‌کنیم که بر همین اساس اطعام 70 هزار نفر در ماه رمضان همانند تجویز استامینوفن است ولی در کنار آن بایستی پدیده فقر را شناسایی کرده و به علت‌ها بپردازیم نه اینکه صرفا در مورد فقرا به عنوان معلول نگاه کرده و مداخله کنیم.

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران تاکید کرد: اگر بخواهیم آسیب‌های اجتماعی را شناسایی کنیم می‌توان گفت: این آسیب‌ها و تهدیدها ریشه در توسعه نامتوازن دارد که باید مداخلات لازم انجام گیرد.

حافظی با اشاره به احکام انتصاب رئیس کمیته امداد گفت: توانمندسازی و شکوفایی استعدادها، تامین خوداتکایی نیازمندان، ارائه خدمات اجتماعی، حمایتی و ... در احکام انتصاب شما آمده است و این در حالیست که از سوی دیگر در ماده 104 برنامه پنج ساله دوم شورا برای شهرداری تکالیفی در راستای کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی، تدوین سند رفاه اجتماعی، ایجاد بانک اطلاعاتی در حوزه فقر و اجرای برنامه‌های توانمندسازی پیش بینی شده است اما جای سوال است که در موضوعی همچون هرندی نقش کمیته امداد (ره) و بهزیستی چه بوده؟

او افزود: انتظار داریم نهادهای مربوطه برنامه مشترکی در مواجه با آسیب‌های اجتماعی داشته باشند تا شاهد آن نباشیم که سازمان‌هایی همچون شهرداری، کمیته امداد، بهزیستی و ... هر کدام مسیر خود را طی کنند.

او با بیان اینکه پیشنهاد می‌شود برنامه عملیاتی مشترکی با محوریت فقر شهری حمایت از زنان و ... ایجاد شود، گفت: همچنین تدوین بانک اطلاعات مشترک افراد نیازمند نیز می‌تواند ما را در مقابله با این پدیده کمک کند.

در ادامه الهه راستگو عضو کمیسیون برنامه و بودجه نیز با اشاره به لزوم همکاری کمیته امداد از توان سمن‌ها برای اشتغال زایی محرومین افزود: حل آسیب‌های اجتماعی در گرو نگاه ریشه‌ای به این پدیده و رفع سرمنشأهای آن است.

او با بیان اینکه موضوعات اجتماعی که موجب فقر می‌شوند موضوعات زنجیره وار هستند که چرخه‌ای به نام آسیب‌های اجتماعی را ایجاد می‌کنند، تاکید کرد: در ستاد سمن‌های شهر تهران اقدامات حمایتی برای کمک به این افراد انجام می‌شود که لازم است همکاری سازمان‌های مردم نهاد و کمیته امداد در ارائه آموزش‌های مهارت آموزش و اشتغال افزایش یابد.

فاطمه دانشور رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر نیز با بیان اینکه در اساسنامه کمیته امداد حمایت از خانواده‌های بد سرپرست دیده نشده است و این افراد از حمایت کمیته امداد محروم هستند، گفت: یکی دیگر از مسائل عدم حمایت کمیت امداد(ره) از خانواده‌های زندانیان است و این در حالیست که عدم حمایت از خانواده زندانی یعنی ایجاد کارتون خواب بیشتر و باید به آنها توجه ویژه‌ای شود.

احمد حکیمی پور نیز در ادامه سخنان اعضای شورای شهر در تذکری به رئیس کمیته امداد(ره) خواستار دستور او برای توقف تخریب بناهای واجد ارزش میراثی که در اختیار کمیته امداد است شد و گفت: کمیته امداد(ره) یک نهاد و بنگاه اقتصادی نیست که بخواهد با هر استان درآمد خود را افزایش دهد.

وی با بیان اینکه املاکی در اختیار کمیته امداد است که از لحاظ معماری دارای ارزش شناخته شده است، ادامه داد: از فتاح می‌خواهم که در همکاری با سازمان میراث فرهنگی و شهرداری، احیاء این بناها را در دستور کار قرار دهد؛ چرا که در ماه های اخیر شاهد تخریب برخی از این بناها با رویکرد کسب منفعت اقتصادی بوده‌ایم.

در ادامه حبیب کاشانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه نیز با انتقاد از بخشی از سخنان فتاح مبنی بر اینکه کمیته امداد در شهر تهران زیر نظر شهرداری اداره شود گفت: پیشنهاد می‌شود کمیته امداد شهرداری را زیر پوشش بگیرد!

او با بیان اینکه شهرداری تهران 20 هزار میلیارد تومان بدهی دارد، تاکید کرد: با این حال نه دولت و نه مجلس از شهرداری حمایت نمی‌کند و باید بگویم صدای دهل از دور خوش است و حالا پیشنهاد می‌شود که کمیته امداد(ره) و بهزیستی نیز زیر نظر شهرداری اداره شود!

در ادامه همچنین اسماعیل دوستی با بیان اینکه باید در باره تهران و حاشیه آن مطالعه دقیق‌تری صورت گیرد گفت: من نگران ایجاد مسکن مهر در اطراف تهران هستم چرا که عمده این مسکن‌ها در اختیار کارکنان دولت است اما قطعا آنها این خانه‌ها را به افراد دیگر کرایه می‌دهند که قطعا این مهاجران با فرهنگ‌ها و رفتارهای مختلف در این مسکن مهر ساکن می‌شود و ممکن است در آینده شاهد مصیبت بیشتری باشیم.

20106

کد خبر: 672032

وب گردی

وب گردی